• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mownlaiz

hej alla!

idag har jag missat det mesta ni skrivit, får läsa ikapp mig...
    har haft en underbar dag med blivande storesystern på disney on ice=) jisses så bra!

En sak jag funderade över: Har ni andra några speciella saker ni mår dåligt av och spyr av?
    Jag älskar kallt vatten, men sen två veckor tillbaka så spyr jag som en gris varje gång jag dricker ett glas...  

• Ellenbmt

Jag mår illa av lukten av fetare mat, carbonara, varm ost, varma mackor osv. Men annars äter jag som vanligt mår illa och kräx när jag är för mätt, för hungrig eller yr. Men mer sällan nu än för en vecka sedan. 12+1 tror jag idag...

Äter mer frukt och dricker mer mjölk. Markant mindre kaffe.
    Nu ska jag sova :) somnar annars alltid vid åttasnåret !!?

• novaunique

Alltså faaaasen nu har jag sådär ont i magen igen, denna gång på höger sida. Vad ÄR det som kan göra så ont...?!

• FruuMee
    novaunique skrev 2012-01-21 21:28:30 följande:
    Alltså faaaasen nu har jag sådär ont i magen igen, denna gång på höger sida. Vad ÄR det som kan göra så ont...?!
    När jag klagade på smärtor i sidorna till bm sa hon att det var nog bara livmodern som växer, då drar det i ligamenten (tror det heter så?) Kan det inte vara något sådant tror du?
  • novaunique

Hmm.. kan det vara det kanske? Minns inte att det gjorde SÅHÄR ont med dottern. Kanske det känns mer andra gången (trots att det var fem år sen). Jaja nu gick det över. En pulserande ilsk j-la smärta så jag inte kunde stå rakt som började med att jag hostade till.. blä.

• jannonym

Mownlaiz:
    Jag kan inte dricka vatten eller annan vätska heller för den delen innan jag har ätit något på morgonen. Då kräks jag garanterat!
    Jag kan inte dricka kaffe eller dricka cola och jag var BEROENDE, BIG TIME... Drack 4-5 koppar kaffe på jobbet och sen ca 1 och 1/2 liter cola om dagen. Men sedan ca vecka 6 kan jag inte dricka det över huvud taget. Känns skit bra för jag har försökt sluta miljoner ggr men är så beroende av det.

Är inte sugen på kött, äter sallad och det andra på tallriken men inte köttet. Mår illa av det.

Inte alls sugen på godis och jag åt smågodis varje dag innan jag blev gravid. men nu är jag inte sugen alls, inte på nått sött alls faktiskt.

Det jag äter och njuter av är: Kiwi, gröna vindruvor utan kärnor och apelsiner.

Var på bio med min 11 åriga son idag och jag köpte med mig en Loka naturell.... Min son som inte vet något ännu trodde jag var sjuk som inte drack läsk... ;)

• FruuMee
    novaunique skrev 2012-01-21 21:52:47 följande:
    Hmm.. kan det vara det kanske? Minns inte att det gjorde SÅHÄR ont med dottern. Kanske det känns mer andra gången (trots att det var fem år sen). Jaja nu gick det över. En pulserande ilsk j-la smärta så jag inte kunde stå rakt som började med att jag hostade till.. blä.
    Jag kände knappt av min förra graviditet, varken illamående eller någon "smärta". Stor skillnad den här gången, så jag kopplade ihopa smärta med att något var fel, men enl min bm så kan det göra riktigt ont som sagt när ligamenten drar.. Skönt att det gick över. Fråga din bm annars om du är orolig 
  • Naimis

Jag gick upp 13 kg sist sen ner 19 kg på ett år, än så länge ligger jag på -2,5 kg, tror inte jag gick ner i början sist. Men jag hoppas på att landa på typ samma som sist, helst lite mindre.
    Dock har jag lägre startvikt nu.

• oxle bo
    novaunique skrev 2012-01-21 21:28:30 följande:

Jag kan få jätte ont i ligmenten när jag vänder mig i sängen, så pass att jag måste hålla andan typ 5 dec. Kan även kännas lite när jag hostar. Jag vägde 60 på inskrivningen. V13+0 har gått upp 2 kg redan. Är 167 cm. Med dottern gick jag upp 8-9 kg bl klaga på att de var för lite. Men jag åt så mycke jag kunde. Med sonen gick jag upp 11 kg. Hoppas på typ 10 denna gång. Men tror jag kommer samla vätska i sommar. Tror jag fått svamp igen! Hade de för 2 veckor sen. Hade sex här öm Dan o nu kliar det :/ Kan jag behandla igen??
  • Bellatrixx

Jag är nog sugen på lite, vad ska man säga.. Fräschare saker? Typ som, TOMATER (mums), päron, juice osv, wokad mat (helst inget kött dock). Sedan är jag väldigt sockersugen, som på semlor, sura godisar o sånna saker.
    Och förut åt jag en hel del skräpmat, flottigt, onyttigt osv och jag var helt beroende utav chips och dipp, firade ofta fredag/lördag med lite chips och dipp. Testade äta det för första gången idag, smakade helt ok men magen gillade det inte alls så det var gott så länge det varade, haha Solig 

Läst att det är fler som inte alls är sugna på kött, finns det något man kan försöka äta istället? Känner att det vore bra att få i sig lite, är det någon som har något tips på något som inte känns så "köttigt"? 

Svar på tråden Augustibebis 2012