• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Idag får det nog lov att bli det

• LiJon

Gadget; ja det är väl så! Har ju läst att det är väldigt ovanlligt och OM man skulle få det så är det inte säkert att det går över till fostret heller, men man känner ju viss oro ändå. Tack för lugnande ord!

• strangeryou

När man är i v. 12 + 0, är man då i vecka 12 eller vecka 13?

BF 4 augusti 2012
  • AnnaSv

Strangeryou: det är svårt det där.. Beror helt på vem man frågar. Jag skulle nog säga att jag har gått 12 veckor och är i vecka 13 tror barnmorskorna räknar fullgångna veckor, alltså att du är i vecka 12.

• Saftmedbulle
    strangeryou skrev 2012-01-21 12:01:15 följande:
    12+0 är första dagen i v. 13, som jag förstått det...

Såg att ni pratade drömmar... Drömde igår att jag födde kattungar. Jättesöta, men blev ändå besviken...
    VUL på tisdag... längtar dit.
  • LiJon

Saftmedbulle; haha, jag har också drömt liknande... fast det var en bebis först och sen plötsligt en kattunge. Sen har jag drömt att jag fött barnet flera gånger men det har sett jättekonstigt ut, med stort huvud och alla tänder i munnen redan... så det har mest varit mardrömmar

• Stövelkatten
    strangeryou skrev 2012-01-21 12:01:15 följande:
    När man är 12+0 är man i trettonde veckan. Precis som man är under första levnadsåret när man är 11 månader.
    Du är där emot 12 gångna veckor.
  • 3apåGång

urge: Jaha, vad tråkigt om det nu blir/är förbud att fota numera! Har inte hört något om det tidigare. Då kanske man inte får fota 3:an da. Fast å andra sidan får man ju förlossningsrummet mer eller mindre för sig själv i 4 timmar efter förlossningen om allt har gått smidigt, då kan man ju fota obemärkt. Får man dessutom ligga på familje-bb som jag gjorde sist får man ju eget rum också och kan fota där med.

• 3apåGång

Förresten, bullen85, tror det var du som tipsade om mammakläder på asos och topshop, vad mycket fint!! Jag var på topshop men tyvärr hade de slutat med mammakläder här och det dumma med att beställa på nätet är ju att man inte kan prova. Jag brukar ha 36 ller S, är det 8 då eller?

• NiniMe

Ingen kommer kunna hindra mig fota mitt barn på förlossningen eller under förlossningen.. Jag respekterar och tar hänsyn fullt ut om personal inte vill vara med på bild men jag kommer fotografera barnet och mig med mannen...

Svar på tråden Augustibebis 2012