Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Maaya skrev 2012-06-08 20:07:21 följande:
    Tack för svar! Men det står inget om det i mitt intyg :( det står sammandragningar o att jag fått två blödningar. Kan lixom inte riktigt njuta av min "ledighet" när jag inte vet vad fk kommer säga, det känns ju skit tråkigt att inte få ersättning nu när bebis ska komma o man har så mycket att inhandla.

Klantdoktor... Vad står det för diagnoskod? Tycker du ska ringa till läkaren och be om ett korrekt intyg, finns det risk för förtidsbörd så ska det stå det! Annars kan det bli svårt med ersättningen, förstås.
  • Stövelkatten
    Maaya skrev 2012-06-08 21:04:13 följande:
    Försökte dela på texten men min mobil förstår inte sånt hehe. Stövelkatten hälften av meddelandet är till dig :)

Okej, inte samma kod jag har iaf. Tänkte att det kunnat klargöra något. jloow kan säkert detta med koderna, kanske hon kan svara lite mer allmänt?

Och nej, till och med smärtsamma, dagliga sammandragningar behöver inte riskera förtidsbörd. Kruxet är väl att det kan man ju inte veta innan, rätt vad det är kan man ju börja öppna sig.
  • Stövelkatten
    Maaya skrev 2012-06-08 22:02:11 följande:
    Stövelkatten: Har du blivit sjukskriven pga risk till förtidsbörd ? Tänkte eftersom du skrev att vi inte har samma kod. Jag får väl ringa läkaren o be henne komplettera mer i intyget. Men hur ska man veta om man har risk för förtidsbörd eller inte om det inte är något som kan visa det fören man är öppen? Haha tur att jag inte är läkare

Ja, precis. Så trots att jag då inte såg ut att bli fysiskt påverkad av alla sammandragningar så sa läkaren just det att hon måste poängtera det i intyget, att det fanns risk alltså, annars kunde det bli svårt att få godkänt.

Och jag har inget bra svar på din fråga, om man vet att en viss intensivitet inte påverkat tappen får man lita till det, men ändras det, att det gör ondare eller så, får man kolla igen för att vara säker.
  • Stövelkatten
    novaunique skrev 2012-06-09 16:22:47 följande:
    Hur har ni andra det med orken? Orkar ni göra grejer? Jag mest ligger och tycker synd om mig själv - orkar inget alls! Har nu, t ex, legat och vilat mellan 12-13.30 och sen 14-16.30. Normalt? Går inte upp i vikt ordentligt heller.. plus 5 kg (ner ett kg sedan förra veckan).

Min företagsläkare misstänkte att min sköldkörtel inte orkar med (liten indikation på proverna) men läkaren hos BM viftade bort det hela.

Mår nån av er andra också såhär?

Ja! Jag orkar ingenting, ibland blir jag helt slut av att gå på toaletten osv. Ska höra med bm på måndag när vi kollar alla värden igen. Förstår inte hur folk orkar jobba! :) jag hade nog kollapsat för en månad sen.
  • Stövelkatten
    jguz skrev 2012-06-09 19:02:16 följande:
    I morgon bitti åker jag och familjen mot Arlanda. Destination Antalya och Turkiet

Håll tummarna att de låter mig gå på planet har ett intyg från min barnmorska att jag är frisk och har en normal graviditet så det borde väl inte vara några problem

Kommer hem den 24:e

Puss och kram

Till er alla

Så länge du ligger inom ramarna för flygbolagets reglar så kan de ju inte säga något alls. det är ju de som skapat reglerna. Vad är det för flygbolag och vad har de för gränser?

Förresten... Ha så skönt!!!!
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-09 21:26:37 följande:
    Ja vi får väl se hur det går... Barnvagnspromenader blir det nog men jag är inte typen som gympar hemma nåt. Ska försöka ta mig till gymmet så fort som möjligt. Men men, det är ett problem jag tar tag i om ett par månader... ;) Jag tror verkligen inte att det är nåt problem så länge man följer flygbolagets bestämmelser. Dock så får jag invända att de har ALLTID rätt att neka gravida att gå på vid gaten oavsett vilken vecka hon är i. Piloten är den som har sista ordet. Som sagt, tror väl knappast det händer men det är när gravida har haft värkar på flygplatsen som piloten beslutat att det finns risk för födsel uppe i luften och därmed blivit nekad ombordstigning. 

Så knip och se muntra ut när ni stiger på så är ni safe HAHA! ;) Ha en skön resa ni som åker bort! 

Haha, okej! verkar ju vettigt.
  • Stövelkatten

Jag köpte en spegel med fot att ha när jag friserar pullan. ser inget själv och vet inte riktigt hur sambon skulle komma åt och ändå hålla sig över badkaret.

I morgon är det date hos bm, sambon ångrade sig igen och följer nu inte med. Lika bra tror jag. Ska skriva ner mina rädslor osv så jag inte kommer av mig.

Håll tummarna för att de har några bra idéer för oss!

Jag har för övrigt ont typ överallt. I pullan, i ryggen, i ljumskarna, i sittningen och i magmusklerna. Fy så bitter och tråkig jag känner mig!

• Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-06-10 18:08:00 följande:
    Lustigt att flera andra också har nojjat över förändrade eller uteblivna rörelser från bebis idag då även jag vaknade upp 4 imorse, kunde inte känna ett skvatt från bebis vilket så klart gjorde att jag låg vaken till 6 tills jag kände lite buffar igen. Men jag avskyr när det invanda mönstret förändras. Precis som Ellenbmt beskriver, blir alldeles kall. Har fått massa kraftiga sparkar sista veckan men från idag har den lugnat sig, känner dock lite grann iallafall, men inget att oroa sig över väl? 

Hur som hellst skulle jag bli bjuden på frukost hos en vän idag och det var inte vilken frulle som hellst, alla mina tjejkompisar här i Schweiz hade ordnat en superfin babyshower  Vi har ju inte den traditionen i Sverige så fattade knappt va det gick ut på men de hade bakat massa gott, dekorerat hela rummet och jag fick massa underbara presenter, så himla gulligt av dom. Slänger upp bild i bildtråden sen.

Angående rakning av muffen kör jag också på känn men jag har turen att knappt ha någon hårväxt på kroppen så är inte så noga med det haha, får bli hur som hellst.  

Baby shower ÄR en jättefin ide, tycker jag. Inte för presenternas skull utan för att man som relativt Höggravid blir uppvaktad och allt handlar om en själv och bebisen. Min bästa vän bor i LA och hon tyckte det kändes jobbigt att ha en registry, men många av hennes vänner där påpekade att fet nästan vore taskigt att INTE ha det, eftersom vännerna då inte alla vet vad de ska ge, och framförallt blir det en press på hur mycket det ska kosta.
  • Stövelkatten
    Tifan skrev 2012-06-10 19:58:53 följande:
    Nu måste jag höra med er. Jag började helt plötsligt bara att må jätte illa och fick sammandragningar på en gång... Har haft en del sd under dagen men nu har de tilltagit... Är mitt andra barn men kan inte minnas att det var såhär när jag väntade honom... Någon annan som upplevt detta?

Känner inte igen, jag tycker du ska ringa förlossningen. Hört om många som mår illa i slutet igen, men sammandragningarna är väl något att kolla upp.
  • Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-10 20:45:41 följande:
    kan tyvärr inte svara hur det är efter sex, det existerar inte sen månad tre!!!!?? Alltså är jag ensam om det? Det gör för ont helt enkelt, grymt irriterande...

Känns som bebis börjat med kullerbyttor fler ggr / dag. Han vaknade ett tag efter mig imorse, orolig var man när det var helt still så länge i magen..

Inget samliv alls? kan inte säga att det är samma sak längre, nu när magen är stor, allt är superkänsligt på mig osv. Men åtminstone oralt och "petting" (eller vad man säger nu förtiden) det känns viktigt att fortfarande ha någon sexuell fysisk kontakt. Även om det inte blir något ligga av.
Svar på tråden Augustibebis 2012