Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Att smörja magen hjälper inte, mer än åt obehaget då. det har ju konstaterats flertalet ggr av hudläkare. (som inte jobbar för krämföretaget) att tänja hud som ska töjas är ju en annan sak. är något jag tänkt att jag ska ta tag i, men jag har det där problemet med att nå... Speciellt nu då jag inte kan sära så på benen!

Det känns lite bättre med "sträckningen" nu när jag använt kryckor, men jag måste vara jätteförsiktig så jag inte lägger tyngden på endera benet. Var en skön syn på dagens begravning med jättemage och käpp. :D gjorde i af många glada. (jättefin begravning där prästen var god vän med den framlidne)

På vägen hem missade min sambo att stanna helt vid en stop-skylt och vi blev 2500:- fattigare. Polisen gjorde sig lustiga över hans namn, rätt onödigt kan jag tycka.

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-06-15 14:55:56 följande:
    Håller med dig om att smörja magen inte hjälper mot bristningar, man känner ju tom att de kommer inifrån och iaf mina är väldigt djupa, dit in går ju inte krämen :)

Bläh, mina med! När de bleknat från det lila ser det ut som brännskador, typ. :s
  • Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-15 18:06:06 följande:
    Ja vissa vill helt klart provocera.. Som en bekant skrev på fb o la upp bild; står ute och röker, ska strax in och föda... Hmm ok.

Fick en flarra rosevin, 0,5 % av min arb kamrat nyss för att jag går hem ikväll! Kan ett glas skada? :/ hmm...

Det är det som är alkoholfritt. Max 0,5% . drick hela flaskan du!
  • Stövelkatten

Hehe, gick igenom mina bebisbilder; jag vägde 2,3kg när jag föddes, och på varje bild på mig och pappa i soffan så står askfatet och ciggpaketet inom lagom räckhåll.... Blä! Även om mamma inte rökt hade jag alltså ständigt andats in giftig rök.

• Stövelkatten
    Tesdy skrev 2012-06-15 20:00:01 följande:
    Jag fattar inte heller vitsen med att göra det offentligt!

Jag skrämde upp barnen igår när jag berättade för dom att jag skall dricka en öl till fotbollen ikväll. Sonens kommentar var bl.a. Mamma bebisen kan ju bli full!! Ha ha sen fick jag förklara för dom båda att det inte är någon alkohol alls i denna ölen. Åh får vi smaka på den då? Frågade dom... Sötnosar.

Jag var ju hos läkaren förut och jag har antagligen ett virus som satt sig på balansen. Hade kanon blodtryck, fina ögonhålor och inga problem med öronen. Flimret var antagligen pga blodtrycksfall.

Skönt att det inte var HF eller så! Men nu måste du bara vänta ut viruset alltså? Trist.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-06-15 19:57:13 följande:
    Min frisör var gravid några veckor före mig när jag var där sist kring v 15. Hon gick ut och rökte några gånger under tiden jag var där. Det här är hennes andra barn och hon berättade att hennes första hade dålig tillväxt och han vägde bara 2,5 kilo när han kom ut. Kanske inte så konstigt om man stryper blodflödet med en jäkla massa nikotin stup i kvarten. Blev så jäkla äcklad och kommer aldrig gå dit mer. Men som den Svenne-banan man är så sa jag inget, betalade och gick därifrån.

Svaret till dig försvann!

Hon borde inte göra så när hon har en kund, oavsett om hon är gravid eller inte! Jäkligt oproffsigt!
  • Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-06-15 21:42:03 följande:
    På tal om nikotin och alkohol berättade en vän till mig något väldigt sorgligt. Hennes kusin, som fick barn för några veckor sedan, låg på bb på samma avdelning som ett narkoman-par som precis fått barn. Deras lilla bebis fick ligga på neonental för avgiftning. Tänk att få starta livet på det sättet.

Åh, så sorgligt! Hoppas de får hjälp alla tre. folk i den situationen borde ju få hjälp långt innan.
  • Stövelkatten
    mijja12 skrev 2012-06-16 11:47:04 följande:
    Vaknade av att jag var kissig nödig och upptäckte att där var färskt blod i trosorna kände paniken komma tur att vi var hos mina föräldrar så fick prata med mamma och fick ringa till förlossningen och höra men dom tyckte att vi skulle vänta med att åka in hon trodde jag hade fått en sammandragning. Nu känner jag iaf bebis sparkar så har väl lugnat ner mig lite. Hoppas ni får en bra helg

De trodde du fått EN sammandragning och börjat blöda och tyckte inte du skulle komma in? Ring igen, tycker jag. Låter inte riktigt riktigt.
Svar på tråden Augustibebis 2012