Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Alla är vi olika, och båda parter måste ju acceptera att den andra kanske inte har lust. Så är det ibland, behöver inte betyda att det fortsätter så senare. man blir, om inte annat, bättre på att ta tillvara på de tillfällen som ges. not to worry!

Och ang. Förståelse så är det jag som är dålig på det här, för jag tar det så personligt. Det är dumt.

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-11 08:44:45 följande:
    Nu var det mkt jag ville svara på... Men vad? Dumma telefon.

Sommaren- jag har tyvär inga adapterar, men jag förespråkar vagnen ja, absolut!

Letar själv efter billiga adapterar till maxicosis babyskydd.... De som fanns på blocket verkar vara slut :(

Ang sex: någon frågade hur det blir efterråt?

Jag har ju en treårig dotter som gör det knepigare än innan.... och dessutom en lite utstickande läggning (gillar rep och underkastelse osv) som inte passar sig när man ska smyga :) men vi får till vanligt "vaniljsex" någon gång i veckan och lite "petting/oral" utöver det...

Det tog oss tre månader att våga prova efter fl.

Nu törrs jag inte ha sex efter bråcket som sprack, men har nästan fått en craveing på morgonstånd :) så gubben har det la gött kan jag tro? ;)

Bra poäng; mer avancerade lekar får man nästan planera in. Alt. Ha en låda med tillbehör redo. :D

Ang. Oralsex så har en holländsk studie visat att kvinnor som ger män oralsex regelbundet löper mindre risk för HF.
  • Stövelkatten
    A R skrev 2012-06-11 10:12:52 följande:
    Jag tror jag har ett litet monster i magen 

Det är min tredje graviditet, i och för sig 11 år sedan sist, men vad är det jag har i magen denna gång?

I går kväll när jag lagt mig i sängen och jag skulle få fotmassage av maken drog den i gång och levde rövare och jag skojar inte, jag trodde det skulle gå hål i magen. Var tvungen att vid två tillfällen ställa mig upp för det var så obehagligt. Är förkyld och när jag hostade så satte den lille igång igen.  

Jag tycker att jag borde vara van vid det här laget men det känns så annorlunda. Den här gången har jag iof moderkakan i bakvägg men kan det göra sådan skillnad? 

Angående sex så var det noll i början av graviditeten p.g.a blödningar men nu är vi igång igen, även om det är "vaniljsex" som någon skrev tidigare.

Det är samma här! Känns som att ungen kommer ta hål på magen med fötterna, men jag har moderkakan i framvägg. Vissa är kanske bara mer vassa i sina leder?

Hickan är också jätteannorlunda, med sonen hoppade hela magen, nu känner jag små ryck bara.
  • Stövelkatten

Var ju hos bm på morgonen, allt är bra med bebis men mina järnvärden var kassa. TROTS niferex. vet inte vad jag ska hitta på, järntillskott gör mig så dålig i magen!

Annars var bm lugn, sa att jag skulle säga till om jag ville komma oftare i slutet, sa även att jag skulle ringa och grina ifall jag inte orkade mer. svaren gjorde mig nöjd, känns som att jag har en chans att påverka och det är bara det som behövs.

• Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-06-11 11:18:29 följande:
    Dagens hiss och diss (eller gårdagens snarare).

Diss: Att jag, trotts att jag älskar prinsen i magen, kan tycka att det är lite orättvist att alla mina vänner får döttrar. Den senaste kom igår och alla va säkra på att hon skulle få en kille till. Tabu jag vet, men eftersom jag inte har en biologisk mamma eller syster hade jag önskat att få någon som ser ut och är som jag. Dissen är då att jag inte vill känna så, missförstå mig rätt.

Hiss; Min fantastiska man som kramar mig och säger att vi får skaffa ett barn till. Båda vill bara ha 2 barn så fler blir de inte. Men de kändes underbart att jag fick gråta en skvätt och han inte tycker jag är löjlig

Jag tycker du är modig som vågar prata om det och känna efter! Bättre att faktiskt fundera på de känslorna nu än att lägga locket på och sedan bli nere och ha dåligt samvete. Stor kram till dig!
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-06-11 11:56:43 följande:
    Har du bara provat niferex? Det är ju den som ska vara mest elak mot magen, snällast är Hemofer. Sen finns duroferon med den hade jag sist. Blutsaft som nån skrev, blodpudding är ju också järnrikt och bra :)

Jag använde/r regnskyddet så fort det regnar för att spara på vagnen :)  

Jo, men hemofer måste man ju trycka i sig så många. :s

Några andra har jag inte hittat på apoteken, ska kika på duroferon också.
  • Stövelkatten
    mijja12 skrev 2012-06-11 15:40:26 följande:
    Oh vad jag känner mig slut i kroppen och huvudet idag legat och vilat i sängen från kl 13 fram till nu så skönt det var att ta en lite tupplur. Jag ska på student på fredag och känner att jag absolut inte har något att ta på mig har ni några förslag?!

Beroende på väder så är nog nr1 att vara bekväm. Speciellt om du ska ta emot på skolgården osv. Annars kanske en fin bas-klänning med tjusigare accessoarer är något? Istället för att köpa en blåsa du ändå kanske inte kommer använda igen.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-11 22:13:09 följande:
    Kan sammandragning ge diarre? Jag får som jätte mensvärk sen 45 sekunder senare måste jag på toa. Vart så sen i natt..

Så brukar det kännas för mig när magen inte är med, ordentliga kramper.

Det i sin tur kan ju framkalla sammandragningar, eftersom magen jobbar.
  • Stövelkatten
    Issan8 skrev 2012-06-11 22:04:35 följande:
    Nu fick jag dåligt samvete efter att ha läst i graviditetskalendern här på FL om v.33 som jag går in i på onsdag. Insåg att jag varit väldigt slarvig med maten sista månaden och inte ätet mycket fisk eller kött, linser å bönor äter jag typ aldrig...käkar mycke t frukt å grönt samt ägg, pasta å mjölkprodukter men alltså inte det andra. 

Hur noga är ni med att variera kosten å få i er alla näringsämnen? Omega 3 existerar väl knappt i min kropp då jag knappt äter fisk 1 gång i veckan...kanske dags för en förbättring sista 7 veckorna så stackars bebis får all näring den behöver. 

Jättedålig på att variera kosten! Bara jag som gillar fisk här, endast fiskpinnar är ursäktat någon gång i månaden. Det känns rätt ruttet, jag håller med, men jag tror och hoppas att det inte är världens undergång.
Svar på tråden Augustibebis 2012