mammsen skrev 2012-06-14 18:20:00 följande:
Åh vad söta och välkommnande ni är! Som när man var nygravid och hoppade in i tråden och direkt kände sig så delaktig och välkommen :) Tackar! Men ni får skylla er själva, nu kan jag ju inte motstå att få lägga mig i lite ;)
Sommaren12 - Härligt att du fick komma hem igen och att bebisen mår bra därinne :) Det är jobbigt att gå omkring och oroa sig, man känner ju sig så otroligt hjälplös när man har bebisen i magen och inte ens kan hålla om den och se den..
Tintixie - Ja det låter som förvärkar :) i början känns de ofta långt ned i magen och sedan i svanken, men det kan kännas lite hur som har jag fått lära mig, har du mycket förvärkar som kommer regelbundet eller inte ger sig av trots att du lägger dig ner och vilar så ska du alltid ringa förlossningen. Annars är det helt normalt att ha förvärkar, jag har haft det mer eller mindre dagligen sedan v 28 och har redan haft någon vända på förlossningen och kollat läget :)
Angående PKU -test - Jag åkte hem tidigt sist och då kom de hem till oss och tog testet, inga frågor utan bara tog förgivet att vi inte skulle flänga iväg till sjukhuset.. Dock tog hon det i huvudet på dottern medans jag ammade med världens längsta största nål så jag höll på dö, min dotter visade dock ingen reaktion haha.. Detta var från NÄL, men tror att det är standard att de gör hembesök, jag bodde dessutom en bra bit från sjukhuset..
Ang celluliter - Så har min skitsnygga man fått några i samband med viktuppgång i "graviditeten" men jag har nog klarat mig ganska bra och ser nog ut som vanligt typ, (jag = +ca 10 kilo och sambon = + ca 7kilo) ;)
Napp - Altså, jag tycker det är skitsmidigt med napp, som någon redan nämnt så går den ju att ta bort till skillnad från tummen... Min dotter fick napp men när hon började gå över till riktig föda så trollade jag bort nappen vid ca 6 månader, hon var för liten för att protestera men för gammal för att börja med tummen. Det gick helt smärtfritt och jag är inte det minsta orolig för att ge napp, jag tycker dessutom det är sött när de är små. Men jag fattar inte varför folk låter sina ungar ha napp tills de blir stora..
Oj! Det blev långt!!
Har köpt fingerfärg så dottern ska få måla den stora runda magen, kan vara roligt att ha lite kort på, och sambon och dottern har just invigt färgerna och "testat" lite.. När vi tog av dottern trosena så såg det ut som om hon hade hudfärgade trosor på sig.. det var även det enda som var hudfärgat!! Haha
Sambon såg ungefär likadan ut och jag komk just på massa saker jag behöver göra idag,,,, så måla magen,,, det får bli en annan dag ;) Någon annan som låtit barnen måla magen? eller har gett sig på FINGERFÄRG?
Köpte 6 stora burkar för 99kronor och tror det var välspenderade, kommer räcka till många magmålningar och försvinner dessutom i tvätten och från kroppen med vatten och tvål :)
Åh vilken mysig idé! Tror inte min son skulle kunna koncentrera sig mer än några minuter dock, men sambon kanske tycker det är skoj.