Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

A R skrev 2012-06-14 07:29:47 följande:
    Hej, nu har jag läst ikapp sedan tisdagen och hade en massa saker att svara på men jag kommer inte ihåg allt.

Albasmamma, grattis till löneförhöjningen!

Mammsen, välkommen tillbaka, vi har saknat dig!

Angelica, skönt att höra att det verkar stabilt för Sofia och hoppas att lungorna utvecklas mer snart. Bra att du tar hand om dig själv med, det behöver Sofia. Kramar till dig!

Sommaren, skönt att det inte var något allvarligt och att bebisen mår bra!

Stövelkatten, hoppas det blir bättre snart och att du slipper ha så ont.

Igår var det skolavslutning och min födelsedag. Tidigare i våras lade jag ut en bild på en väska jag ville ha som skötväska, en från Svenskt Tenn. Har inte nämnt det mer än en gång för maken i våras men han kom ihåg det och igår fick jag min fina väska! Av yngsta sonen fick jag ett doftljus som han köpt själv och av den äldste sonen fick jag ett hemmagjort presentkort på 20st massage à 5min. De är så gulligaâ¤.

Nu när barnen har sommarlov flyttar vi ut på landet och när vi flyttar tillbaka till stan igen är det bara någon vecka kvar tills pyret kommer.

Så fint att bli uppvaktad så av familjen!

Jag är avundsjuk på det där med att flytta ut på landet, låter fantastiskt.
  • Stövelkatten

Nä, hörrni... Jag kom till köket och tillbaka, nu kan jag inte röra en fena igen.

Var ska man vända sig för att få kryckor lite fort? Finns ingen sjukgymnast kopplad till bm, och sen har jag ju det lilla problemet att jag inte kan gå/åka någonstans för att hämta kryckor.

• Stövelkatten

Gah, barnmorskan säger vårdcentralen, vårdcentralen hänvisar till rehab som såklart har telefontid en timme på morgonen. Kunde inte få någon annan hjälp från vc. Löjligt, eftersom det även är ett närsjukhus, de borde ju också ha något par att sälja.

Sambons kommentar "överdriv inte"

När mitt bäcken är bra ska jag sparka honom i pungen och säga detsamma...

• Stövelkatten

Min snälla mamma åkte in till arbetet på sin lediga dag och är nu på väg hit från andra sidan stan med ett par kryckor åt mig! Hon reser kommunalt, ska tilläggas.

Sonen följer med henne hem sen, skönt för honom!

Då har jag ungefär ett dygn på mig att öva på kryckorna innan begravningen.

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-14 13:47:03 följande:
    Mamma070912: Åh grattis! :) Apropå det här med napp. Ska man ha det öht? Jag är inte alls insatt men en del vill ju verkligen inte att deras barn ska ha napp medan andra vill det. Jag har ingen aning om varför. Nu menar jag alltså inte på bb utan framöver. Luddigt detta blev, hoppas ni fattar vad jag frågar om haha!

Anledningen många inte vill ha napp är som nämnts att det kan störa amningen. Senare är det många som tänker att det är onödigt, att om bebisen behöver snutta tutte så ska den få det.

Själv tänker jag mest ett par år fram i tiden. Napp tänker jag att man kan ha några månader när behovet är som störst, för att sen plocka bort nappen innan det blir en trygghetsgrej. Ganska mycket klurigare att ta bort en treårings napp än en femmånafers.

Men så tänker jag NU, bara för att det funkade så med sonen. Nästa bebis kanske vill snutta napp hur länge som helst, eller så vill hon inte ha napp alls.
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-06-14 18:20:00 följande:
    Åh vad söta och välkommnande ni är! Som när man var nygravid och hoppade in i tråden och direkt kände sig så delaktig och välkommen :) Tackar! Men ni får skylla er själva, nu kan jag ju inte motstå att få lägga mig i lite ;)

Sommaren12 - Härligt att du fick komma hem igen och att bebisen mår bra därinne :) Det är jobbigt att gå omkring och oroa sig, man känner ju sig så otroligt hjälplös när man har bebisen i magen och inte ens kan hålla om den och se den.. 

Tintixie - Ja det låter som förvärkar :) i början känns de ofta långt ned i magen och sedan i svanken, men det kan kännas lite hur som har jag fått lära mig, har du mycket förvärkar som kommer regelbundet eller inte ger sig av trots att du lägger dig ner och vilar så ska du alltid ringa förlossningen. Annars är det helt normalt att ha förvärkar, jag har haft det mer eller mindre dagligen sedan v 28 och har redan haft någon vända på förlossningen och kollat läget :)

Angående PKU -test - Jag åkte hem tidigt sist och då kom de hem till oss och tog testet, inga frågor utan bara tog förgivet att vi inte skulle flänga iväg till sjukhuset.. Dock tog hon det i huvudet på dottern medans jag ammade med världens längsta största nål så jag höll på dö, min dotter visade dock ingen reaktion haha.. Detta var från NÄL, men tror att det är standard att de gör hembesök, jag bodde dessutom en bra bit från sjukhuset..

Ang celluliter - Så har min skitsnygga man fått några i samband med viktuppgång i "graviditeten" men jag har nog klarat mig ganska bra och ser nog ut som vanligt typ, (jag = +ca 10 kilo och sambon = + ca 7kilo) ;)

Napp - Altså, jag tycker det är skitsmidigt med napp, som någon redan nämnt så går den ju att ta bort till skillnad från tummen...  Min dotter fick napp men när hon började gå över till riktig föda så trollade jag bort nappen vid ca 6 månader, hon var för liten för att protestera men för gammal för att börja med tummen. Det gick helt smärtfritt och jag är inte det minsta orolig för att ge napp, jag tycker dessutom det är sött när de är små. Men jag fattar inte varför folk låter sina ungar ha napp tills de blir stora..

Oj! Det blev långt!!

Har köpt fingerfärg så dottern ska få måla den stora runda magen, kan vara roligt att ha lite kort på, och sambon och dottern har just invigt färgerna och "testat" lite.. När vi tog av dottern trosena så såg det ut som om hon hade hudfärgade trosor på sig.. det var även det enda som var hudfärgat!! Haha

Sambon såg ungefär likadan ut och jag komk just på massa saker jag behöver göra idag,,,, så måla magen,,, det får bli en annan dag ;) Någon annan som låtit barnen måla magen? eller har gett sig på FINGERFÄRG?

Köpte 6 stora burkar  för 99kronor och tror det var välspenderade, kommer räcka till många magmålningar och försvinner dessutom i tvätten och från kroppen med vatten och tvål :)

Åh vilken mysig idé! Tror inte min son skulle kunna koncentrera sig mer än några minuter dock, men sambon kanske tycker det är skoj.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-14 20:58:01 följande:
    Ursäkta språket!

Fy fan vad slut jag är nu!! Gått en heldag på Kolmården. Med två treåringar. Say no more. Parkerade min "ladugårdsvägg" till röv (som min mor?!?!?! Så fint kallade den.) i soffan nyss, stönade och ojade mig i tio minuter för att sedan förpassas till sängen. Jag kommer inte kunna gå ur den i morgon!!

Sd och sparkar och foglossning, mutt-bråck och tryck neråt...

Älskar att läsa ikapp hur mkt ni hinner med på en dag när man är utloggad!

Napp- ja om det verkar behövas. Ska dock vara snabbare på att bli av med den än med dottern som fortfarande sover med sin... Fyllde tre år idag....

Katten- styrkekram! Älskar dig om du sparkar honom på pungen och säger sådär!

Sommaren- herrejösses! Kan man ha så mkt otur med en vagn man inte ens börjat använda..... Usch.

Nu kom jag av mig... Godnatt snyggon!

Hahaha, jag måste ta honom i försvar lite: hans svar var "lost in translation", tydligen menade han att jag skulle ta det lugnt/inte överdriva rörelserna. Så ingen pungspark. Än...
  • Stövelkatten

Oj... Finns det några regler om det på SÖS? Alltså för omföderskor och hemgång och så. För oss är det viktigt att få stanna kvar tillsammans i ett par dagar. Åkte hem 10 timmar efter förlossningen förra gången, blev inte ens inskriven på BB och det blev ju kaos.

• Stövelkatten

Issan och LiJon: I hear you!!! Min sambo ska också se alla matcher. Vilket i praktiken innebär ca 45minuter av annat än fotboll varje kväll. (mellan matcherna) och då måste han ju kolla auktionerna i Diablo... :/

Känns som att vi är mil ifrån varandra.

Svar på tråden Augustibebis 2012