Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-06-13 12:11:42 följande:
    Amen va smarta ni är!! Eller kanske e jag som är hjärndöd som inte tänkt på det! Ska genast kolla på barnmorskan i east end! ;)

Hihi, precis det jag tänkte!

V.34 idag. Huj!
  • Stövelkatten

Min olycksdrabbade son dök med huvudet före från en klätterställning och jag var på språng på två röda. Sen kunde jag inte ställa mig upp igen, sträckte mig, eller nåt, så ordentligt! Jag kan nu inte stå raklång eller gå, började tjuta av smärta när jag skulle upp för trappen. Det gör ont i venusberget och i ljumskarna. Jag tror inte bebisen påverkas av det, men borde jag kolla upp det?

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 16:59:05 följande:
    Dum fråga kanske men får ni också kissa hos bm och stoppa i stickan själv? Min bm sa till mig "stoppa i den och vänta 60 sek" men ska man ha den i urinen 60 sek eller ta upp den direkt och vänta 60 sek? Har gjort det sistnämnda men nu kom jag på att det kanske ska va på andra sättet? Resultatet blir ju olika beroende på hur man gör. Känns pinsamt att fråga bm nu efter alla gånger...

Vad jag förstått så är det resultatet som man glor efter i 60sek. min bm sa "kissa i koppen eller direkt på Stickan" och det är ju kanske inte så vanligt att man kissar i en minut.
  • Stövelkatten
    Angelica1991 skrev 2012-06-13 18:41:46 följande:
    hej har inte hunnit läsa något på massa massa dagar. och ni skriver på flitigt som vanligt =) alltid lika bra och kul att se vad ni har för er och trixar och donar där hemma :) vi är kvar i uppsala 5 veckor blir hon imorn och v 30+1 är hon idag. vi står just nu i ett läge där vi bara stampar och stampar för vi är i ett ställe där det inte händer så mycket just nu. fortfarande andnings hjälp . tuben är kvar :/ men jag är lycklig för att hon i övrigt är frisk och kry och glad och stark. det är bara lugnorna som fortfarande inte vill själv. dagen kommer det vet vi men inte när och det kan ju vara lite jobbigt vissa dagar. jag har bara haft en sväng där jag brytit ihop och inte orkar någonting. men då gjorde jag det ända rätta , jag åkte hem 2 dagar och min syster fick ta över 1 dag. det mina vänner var guld värt för jag är på fötterna igen och nu har sofia en skapligt pigg mamma igen. vi har ju en lång bit kvar så hon behöver ju en pigg mamma hela vägen och inte en mamma som gråter var och varannan minut :) hoppas ni andra mår bra och har det bra i det så där halvdana sommarvädret :) Kram 

Skönt att det känns bättre nu! Och bra att du tog dig en paus! Man är inte alltid den bästa föräldern för att man bara finns till för sitt barn, man måste ladda sina egna batterier också. Hoppas allt går fortsatt bra.
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-06-13 20:03:43 följande:
    Stövelkatten: det låter mer som om det är dina fogar och ligament som tagit stryk men ring in om du är orolig. Bättre att prata med någon som kan ställa de rätta frågorna. Gick det bra med sonen?

Ja, både jag och fl håller med. det gör dock sjukt ont, jag kan inte röra underkroppen utan att bita mig i tungan för att inte skrika. Och vi har möte med bup och dagis i morgon...

Sonen skrapade halsen och ansiktet lite, men annars klarade han sig bra. Med honom lever man alltid med hjärtat i halsgropen.
  • Stövelkatten
    Albasmamma skrev 2012-06-13 21:45:49 följande:
    Mammsen: välkommen tillbaka till oss!

Stövelkatten: hoppas det går över, har du möjlighet att ta ett bad? Kanske kan lindra lite.

Nej, för jag kan inte sära tillräckligt på benen för att komma i badkaret!

Egentligen inte roligt, men känner mig komisk när sambon måste lyfta mina ben om jag ska flytta mig lite.

Tack för er pepp, hoppas verkligen att det är bättre i morgon, annars måste sonen stanna hemma med mig hela dagen. Tråkigt för honom!
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-06-13 20:59:25 följande:
    Hej tjejjer! Vet inte om ni minns mig, var med dagligen fram tills jag var i v 20 / 23 typ (Har BF 19 Aug).. men sedan har det varit massor som hänt så jag har inte haft tid tillgång till dator och nät efter flytten och datorn "ramlade i väggen en dag när jag var väldigt gravid",, kikar in lite igen och tänkte inte störa.. men det är så förbannat svårt att inte lägga sig i ;) 

Såg by the way att ni lagt till en ny tråd med småttingar! Grattis till de små!! 3 st redan, OTROLIGT!! :D

Annars har jag det bra, haft ganska mycket problem med jobbiga förvärkar men vart en och annan sväng på förlossningen kontrollerat men hitills ser allt bra ut och han håller sig nog förhoppningsvis inne någon vecka till :) Revbenen tar stryk av kraftiga sparkar (men det är väll ingen som blir förvånad över) och annars mår jag helt ok :)

Såg alla finfina runda magar i bildtråden,, härligt! Det har hänt så mycket sedan sist

Du stör väl inte heller?! välkommen tillbaka!
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-06-14 05:38:47 följande:
    OMG, ni ser länken som är på det inlägget om hur långt gånget jag är osv, jag provad att klicka på lejonet nu och då kom jag in på en sida som beskriver en lejonbebis: Detta kom upp;

Bebisen som föds I lejonets tecken är, i brist på bättre beskrivning, högljudd! Sömn är något som kommer kännas avlägset och overkligt för er då hon kommer hålla er vakna nätterna igenom. Det är en bebis som vill bli hörd och hon låter gärna alla få veta det.Hon älskar att vara i centrum för allas uppmärksamhet och mycket i er familj kommer att cirkulera omkring henne. Hon njuter av att ha publik, så det är inte förvånande att många lejonbebisar växer upp och blir artister.Lejonbebisen är tävlingsinriktad och hon ställer höga krav på sig själv. Tillsammans med andra barn, och i andra sociala situationer, har hon lätt att få nya vänner. Hon trivs med att interagera och med att befinna sig i centrum. Hon kan ha lite svårt att dela med sig av roller, ansvar och även leksaker.Hon är drottning i varje situation och hon vill gärna leda de andra, sätta regler och kontrollera att de efterlevs. Kort sagt, lejonet är ledaren och alltid kul att vara med. Hon förväntar sig ett bekvämt liv i sitt kungarike, och ve den förälder som inte spelar med.OMG då vet jag vad som väntar hahahaa

Hahaha! Tur att jag inte tror på astrologi.

Kampis: ursäkta mitt lite griniga svar, det gjorde (och gör) så satans ont plötsligt, så det är inte bara "vanlig" foglossning. Även om det kan göra ont nog. :/

Jag får ställa in alla möten och grejer idag, kan fortfarande inte gå, men jag kunde iaf gå och kissa själv!
  • Stövelkatten
    Challelotten skrev 2012-06-14 06:45:48 följande:
    Skönt att höra att det är bra med mammsen :0)

Jaha att vara väktare var visst inte så jobbit för fk så jag fick inte någon gravidpenning :0( hade en hot full man igår men de tycker att man kan jobba fram till bf. Jätte roligt!

Jag vet inte hur de ansökningsblanketterna ser ut, men prova att överklaga med en mer detaljerad beskrivning om vilka faror du utsätts för.

Annars kan man ju alltid ta 60 dagar fp i förväg. Det är ju så man får göra om man inte har ett riskabelt jobb men ändå inte kan jobba längre.
Svar på tråden Augustibebis 2012