Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Sommaren12 skrev 2012-06-05 12:09:53 följande:
    Det finns möjligtvis INGEN i tråden som nån gång inte FÅTT amma? Jag får ju inte och de ska stoppa mjölktillförseln med tabletter på BB. Funderar på om jag ändå kanske behöver ha en skön behå och såna där koppar eller vad det är om det börjar läcka. Eller hur snabbt stannar mjölken upp liksom? Om nu nån vet... Känner mej så ensam i det här med att inte amma... :/ Får nog prata med bm om det lite...
    Vad jag förstått så får man inte medicinen förrän efter förlossningen, så att mjölken ändå kan rinna till? Var ett tag sen jag läste på om detta, men har ett minne av att det kan krävas att man mjölkar ur några dagar för att inte få mjölkstockning eller så. EN skön bh skadar ju inte. Det tar ju ändå ett tag för allt att gå tillbaka, även om mjölken inte kommer igång ens. Koppar finns ju på varje apotek, så skulle du ändå producera mjölk i några dagar kan du ju köpa det senare. Jag tror nämligen inte att mjölken rinner till för alla, utan att medicinen hinner verka och man inte hinner få så mycket mjölk alls.
    fru Elle skrev 2012-06-05 11:55:22 följande:
    Vilken irriterande granne, ringer hon bara på när hon vill ha eller låna något? Att komma flera gånger i veckan och behöva låna för att slippa gå till affären är inte ok. Kan ju tyvärr vara så att hon har väldigt dåligt med pengar och inte kan gå och handla, men det är ju inte riktigt ditt ansvar att stå för dessa inköp. 
    Ja, varje gång är det för att låna något. Och visst är det så att hon nog inte har pengar, men då kan man helt enkelt strunta i att ljuga ihop anledningar till varför man inte har pengar. Och som sagt, egentligen är det ju helt hennes eget ansvar... alla kan vi hamna i knipa, men att sätta det i system är en annan femma.
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-05 12:33:01 följande:
    Ja så kanske det är. Min bm var inte så himla informativ. Är osäker på om jag ens gillar min bm... Har startat en separat tråd om detta nu. Tack för svaret!
    Lycka till! Det finns trots en del som fått dessa tabletter även utan medicinsk anledning, men jag förstår att det känns ensamt. I ditt fall har du ju ändå en "bra anledning" så jag hoppas du inte behöver tampas för mycket med att förklara varför du inte ska amma osv. (Dostinex läste jag nu är det som många får inom ett dygn efter förlossningen.)

Jag fick förresten mail från min BM, hon svarade att vi pratar om det nästa vecka då vi ses. Nåja, då vet hon hela historien i alla fall och kan kanske ha förberett lite info åt mig.
  • Stövelkatten
    A R skrev 2012-06-05 15:02:15 följande:
    Har precis varit hos läkaren och hon tyckte tappen var påverkad och misstanke om att den öppnat sig inifrån. Hon hade svårt att tolka det hon såg på UL och blev skickad vidare till FL för ytterligare undersökningar.

Fy, nu känner jag mig orolig. Är bara i v28 :(

Förstår att du blir orolig! Däremot har jag också förstått det som att det kan gå alldeles utmärkt trots att tappen börjar släppa på sig. Lycka till nu!
  • Stövelkatten

Höggravid är man sista månaden. Sen är ju inte det någon vetenskap bakom det, så det är väl lite godtyckligt.

Okej, om någon vill berätta för mig vad som hände EFTER den hemska händelsen i serien kanske ni kan inboxa? så kanske jag kan släppa det!

Jag har haft sämsta dagen på länge, bråkat med dagis om min sons resursansökan (de hade ringt bup för att få hans medicinska utlåtande samt skickat in en resursansökan som vi inte har godkänt med underskrift), blivit nära nog påkörd av TVÅ bilar på ett övergångsställe, varav ena chauffören leende gav mig fingret. Dagis glömde även min sons ryggsäck med innehåll på bussen och tyckte att jag skulle gå till bussgaraget och hämta hem den. Ska bli SKÖNT att sonen börjar skolan så vi slipper de där nötterna... Jag var så arg att jag skakade och hyperventilerade.

När jag och sonen kom hem väntade däremot sambon hemma, han hade dragit direkt från jobbet när han hörde hur upprörd jag var. Det var fint och verkligen oväntat!

• Stövelkatten
    A R skrev 2012-06-05 17:43:19 följande:
    Nu har vi varit på FL och det såg ok ut, nu kan jag pusta ut.
    Fick bricanyl mot sammandragningar, beordrad vila och sjukskriven på heltid.
    Så skönt att den lille inte var på väg ut. Har kraftig molvärk nu men tror det beror på att jag inom loppet av två timmar gjort två vul och gynundersökning.
    Fick dessutom veta att den ligger med huvudet ner och fötterna upp så nu vet jag hur det känns när den rör på händerna repsektive fötterna.
    Gissa om maken blev spak när jag ringde från MVC och sa att du får ta bilen och hämta mig för vi sak till förlossningen och kolla att allt är ok, stackarn. 
    Nu har jag fått en alkoholfri bay breeze och laddat upp med tidningar för oron tog rejält på krafterna.

Skönt att allt var bra!
    Vila vila vila, och på riktigt också!
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-05 20:57:52 följande:
    Kollade Dostinex på fass... fy vilka biverkningar. Känns ju sådääär att behöva ta det... :/

Bland annat detta:"Mycket vanliga biverkningar (förekommer hos fler än 1 av 10 användare):hjärtklaffpåverkan och relaterade skador, t.ex. inflammation(perikardit), flödesläckage ut i hjärtsäcken (perikardiell utgjutning).Tidiga symtom på detta kan vara ett eller flera av följande: andningssvårigheter, andfåddhet, bröst- eller ryggsmärtor och uppsvullna ben. Ifall du upplever något av dessa symtom måste du omedelbart kontakta läkare." 

Oh, skoj... Kanske finns det andra sorter också? Tror det var på Lio's sida jag såg just detta.
  • Stövelkatten

Wow, 55 dagar kvar! V33 nu, svish går tiden.

Bebis har legat snällt ner med huvudet en lång tid, åtminstone när barnmorskan kollat. Jag känner det tydligt när jag är upprätt eftersom huvudet trycker på nerver i murran men också när jag sitter. Envisa små fötter el knän som trycks hit och dit vid revbenen.

När jag ligger, där emot, känns det som att hon ligger helt på tvären! Märkligt.

• Stövelkatten
    DetGodaLivet skrev 2012-06-06 21:51:39 följande:
    Själv har jag ont i en axel, nån muskelfästeinflammation eller nåt? Skulle behöva ha sådan där gel, men det får man inte ta som gravid. Man blir jäkligt nedstämd över att ha ont även om det inte är vrålont.- Det där malande liksom...att det aldrig ger sig. Tror det blir värre av att jag sover så ensidigt.
    Säger som Ullis; Heat&Cold borde funka. Annars is eller värmedyna. (beroende på om det är muskeln eller leden, tydligen)
    Jag brukar få inflammation i mina leder om jag har axeln i drag, och det gör så förbaskat ont! Speciellt när man jobbar med dator och ständigt påfrestar lederna som redan är inflammerade.

Sämst idag: att nysa och kissa på sig pga detta. Sambon skrattade i alla fall, kul att man kan glädja någon...
Svar på tråden Augustibebis 2012