Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

Jag var dum nog att titta på Barnmorskan i East End, vilket resulterade i total panikattack. Jag trodde nog inte jag var så rädd som jag är. Är det någon av er andra som pratat om extrem flrlossningsrädsla, och vad finns det för "vård"?

Min förra förlossning var som sagt traumatisk och jag har nog inte alls kommit över det som hände då och efter. (själva framfödanden var dock väldigt positivt, samma med personalen som var med )

Är igångsättning något att föreslå, tex?

• Stövelkatten

Tack för era svar! Jag mailade bm i natt för att få ur mig allt innan jag fegade ur, får se vad hon har för idéer. Jag hoppas bara jag inte är försent ute. Men jag fattade liksom inte att jag var så rädd... För jag ser ändå fram emot förlossningen, känner att det ska bli spännande att vara med om det igen!

När det gäller bearbetning av förra förlossningen så var den som all annan eftervård ett rent skämt. "så, det gick ju bra tillslut? Bra, tack och hej" typ.

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-04 16:59:15 följande:
    Måste beklaga mig lite. Var hos frissan idag och sa exakt hur jag ville bli klippt. Tror ni att hon lyssna? Nej..

Jag sa att hon skulle klippa upp håret så att set blir mer volym å klippa mer snelugg.

När jag sa att ja inte var nöjd och fråga om hon kunde klippa mer sa hon ne du ser ba inte skillnaden....

Konstigt att jag alltid sätt skillnaden förr å inte nu..

Jag som skulle fotas i fotostudio nästa vecka men med denna frisyr så börjar jag tveka. Känner inte för att lägga ut 390 kr en gång till gör att gå till en annan frisör.

Gravid + inte nöjd

Du kanske inte har rätt att få pengarna tillbaka, men du har definitivt rätt att få det klippt igen tills du känner dig nöjd! På'na bara!

Speciellt om du vill att hon ska klippa MER är det ju inget att tjafsa om, hon får väl jobba tills du tycker hon är klar?

Pratade med en av sonens pedagoger, som är turkiska och har ett helt FANTASTISKT midjelångt hår; hon berättade att hon klippt sig hemma och frisören hade glatt klippt sv hälften av håret med motiveringen "men du hade fel, den här frisyren är bättre"
  • Stövelkatten
    LiJon skrev 2012-06-05 07:41:32 följande:
    Godmorgon alla!

Idag ska jag till läkaren för förlängning av sjukskrivning igen fram tills jag går på semster nu den 15. Ännu en stafettläkare och jag har inga större förhoppningar om att bli mer nöjd med det här besöket... Vet inte ens än om mina tidigare sjukskrivningar är beviljade då min arbetsgivare inte skickat in ansökan om sjukpenning (jag visste inte ens att man skulle det, trodde det räckte med sjukintyget till FK?) förrän igår, så det lär nog dröja innan besked och eventuell sjuklön... 

Det dumma var att det krockade helt med mitt bm-besök men det var enda tiden jag kunde ta, och bm sa att jag skulle komma förbi efteråt så vi hinner ta prover och det viktigaste iaf. Jag som vill hinna prata med henne. Jag har grubblat hela tiden på för trångt bäcken, min mamma hade det och fick snittas akut med min storasyster och därefter planerat snitt med oss två andra. Vad jag förstår är det ärftligt och jag är väldigt lik mamma i kroppen. Sen har jag länge haft en känsla av att jag kommer förlösas med snitt, det kan ju vara ett hjärnspöke bara men jag skulle vilja ta upp det. Är det någon som har erfarenhet? Kan man få röntgen? Har googlat lite och som jag fattar det röntgar de inte ofta för sånt längre.

Om du har skäl att vara sjukskriven ska du inte använda din semester! Den kan du spara tills du kan nyttja den på rätt sätt.
  • Stövelkatten

Jag är så himla arg just nu, vår granne var och ringde på dörren nyss för att låna pengar. De kommer MINST en gång i veckan och lånar något, oftast med förklaringen "så slipper jag gå till affären" jag vet inte varför jag ska ha pengar, cigaretter, kaffe och toapapper hemma bara för att hon ska slippa gå till affären? Dessutom visar det sig titt som tätt att hon ljuger, något jag verkligen avskyr. Alltså när folk hittar på diverse livsöden för att få medlidande. Det jag är mest arg för är att hon lyssnar i hallen efter när vi är hemma och/eller vakna och passar sen på att ringa på. Känner mig helt övervakad i mitt eget hem. Och så får jag dåligt samvete för att jag inte ställer upp nu för en ensamstående flerbarnsmamma utan pengar...

• Stövelkatten
    Fyran2012 skrev 2012-06-05 08:43:48 följande:
    Jag har fått så himla ont uppe i ryggen..lixom inuti som typ lungorna eller nåt sånt. Riktigt obehagligt..har för mig att jag känt nåt liknande vid tidigare graviditeter med..nån som känner likadant?
    Kan det vara att allt trycks ihop nu?
    Ja! Samma här! Känns precis som att det är "baksidan" av lungorna som gör ont. Vet dock inte varför, men för att göra plats verkar ju rimligt.
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-05 09:07:47 följande:
    Helt ot. Men måste fråga: är det någon som har använt en belly-bandit/ gördel efter fl och känt ett värde i den?
    Det undrar jag med, har tydligen skaffat mig delade magmuskler sen förra gången, och vill ge Belly Bandit en chans!
  • Stövelkatten
    trossan skrev 2012-06-05 10:24:03 följande:
    Är det fler som kollat på nya serien barnmorskan? Vågar man se den?
    Gillar ju program som en unge i minuten och så annars.
    Var detta värre?
    Om du menar Barnmorskan i East End så var det det första avsnittet där som fick mig att bryta ihop totalt. Men detta har ju med mina egna rädslor att göra. Själva serien verkar jättemysig!  Sambon sa dock att jag inte får titta mer... :/
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-05 11:37:28 följande:
    Tänkte kolla nu i eftermiddag. :) Det är väl en vanlig serie? Katten har nog personliga upplevelser i bagaget som gjorde det lite jobbigt. 

Herregud, det är så lustig känsla att vara ledig efter allt stenhårt plugg! Kan inte riktigt släppa stresskänslan. Går här hemma och pular med vad som faller mig in för stunden. Nu tänkte jag strukturera upp min mapp på datorn med tusentals bilder jag tagit genom åren. Salig röra där... Kanske skulle man baka ett bröd idag? Haha, rena lyxen att bara gå hemma och "glo"... Skål 
    DU har så rätt, jag skulle inte säga att ALLA ska avstå bara för att jag är knäpp.

Min idiotgranne ringde på IGEN!? suck... kan man inte bara få vara ifred i sitt eget hem...
Svar på tråden Augustibebis 2012