Inlägg från: Stövelkatten |Visa alla inlägg
  • Stövelkatten

Augustibebis 2012

natlup skrev 2012-06-07 12:33:05 följande:
    Usch vad hemskt att förlora sitt barn. Jag håller tummarna att alla vi här inne kommer få en frisk liten bebis.

Kan jag som förstagångsföderska be om att bli igångsatt några dagar efter BF?
    Man kan inte riktigt bara be om att bli igångsatt utan vidare några dagar efter BF, men om det är något du oroar dig för bör du prata med mödravården nu om hur det funkar hos er. Jag ska ju prata om detta med BM på måndag, jag ska uppdatera med vad hon säger sen. (eftersom vi båda hör till samma landsting)

Tack för ert pepp gällande tjafset med fsk. Tyvärr verkar det så att de helt medvetet kör med fula trick, antingen att biträdande rektor försöker få igenom det på så sätt eller att alla är medvetna om reglerna, men ändå försöker. Har ju från början misstänkt att de vill "utnyttja" sonen för att få en resursperson till barngruppen, och det verkar vara det som varit målet, med tanke på att de redan skickat in en ansökan i höstas som vi föräldrar varken sett eller vetat om.

Nåja, har ju inget med b
  • Stövelkatten

...ebismagen att göra, men det är förbannat stressande att bråka om och hålla reda på.
    Nästa vecka har jag BM-besök på måndagen, där vi ska prata om oron för förlossningen och det,  möte med BUP och fsk på torsdagen och sen begravning av min vän på fredagen. WOHOO vilken vecka!

Hade önskat en helg med lite lyx och omhändertagande, sambon är ledig idag och i morgon och sonen är hos sin pappa, men istället är det Diablo3 och Kungen som är tidsfördrivet. För att poängtera hur SYND det är om mig kan jag meddela att jag dammsugit, tvättat, torkat damm och vikt den rena tvätten!

• Stövelkatten

God morgon alla!

Jag blev, hör och häpna, väckt med frukost på sängen idag!!!

Ang. vikten så verkar den ligga kvar under 90sträcket so far, men säger samma som ni andra; jag äter mycket nyttigare denna gången men gång ändå upp i vikt. Tror jag kommer hamna runt 100 igen. BLÄ! Mest blä för att det kommer vara så tungt i slutet, och varmt!

Förra gången gick jag ner 21 kg på några veckor bara, hade en hel del vatten i kroppen.

Sambon beslutade sig just för att följa med till BM på måndag då vi ska prata om förlossningsskräcken osv. Hoppas han pallar. (han ville som bekant inte höra ett pip om vad som kan gå fel)

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-08 11:53:32 följande:
    Jag måste bara fråga. Hur ser en slempropp ut? E det alltid lite blod på den? Eller kan det se ut som en flytning?

Eftersom den kan komma i omgångar behöver det inte alltid vara blod. Och somliga märker det ju inte ens medan andra verkligen ser en slemklump. Men inte så stor ide att spekulera i om "den vanliga flytningen" var slemproppen eller inte eftersom det inte betyder något speciellt.
  • Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-08 12:24:17 följande:
    jag ringde nyss förlossningen då jag fick en konstig flytning som va rätt lång.. Ursäkta för beskrivningen!

De sa att det var en bit av slemproppen. Hon sa att det inte var någon fara alls. E det verkligen så? Hört så mycket om proppen. Kommer förlossningen starta snart?

Jag vill lita på de på förlossningen men samtidigt så e man lite orolig..

Nej, det behöver som sagt inte betyda att smack. Med största sannolikhet kommer förlossningen inte starta snart. inte grundat på att slemproppen släppt lite. Den kan som sagt göra det i omgångar, och även förnyas igen.
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-06-08 13:42:14 följande:
    Och nu ska jag bli pinsam igenOch nu ska jag vara pinsam igen.

Jag har haft några gånger under graviditeten att när jag sätten mig på toa hänger det 15 cm tjock "slemtråd" ur slidan.... som jättejättejättetjock äggvita ungefär. Döäckligt...

Var det typ så?  

Alltså, så har jag också haft. Fast sen typ mitten av graviditeten är det tvärt om; bara vatten!
  • Stövelkatten

Tror vi ska ge oss på att köpa en vagga också! Sambon föll för den tyska korgen Gadget visade, men blev sedan förtjust i takvagga. Väntar nu på svar på en annons.

Har alltid tänkt att det är onödiga pengar, men skulle vara så mycket bättre i sovrummet än stora spjälsängen.

• Stövelkatten

Har inte heller uppget vikt, bara vad jag vägde innan jag blev gravid. Kisset kollar jag själv varje gång, det finns stickor på toaletten på mamamia. antar att vissa ställen inte kollar detta för att flera kvinnor faktiskt inte vill hänga upp sig på vikten. Tecken på HF är ju även blodtrycket, och det kollas varje gång på mamamia.

I morgon ska vi köpa takvagga! Hurra!

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-08 19:05:44 följande:
    Grattis bez imena, va skönt! :)

Lijon: har druckit många carlsberg under graviditeten. Oroa dig inte, den lilla procenten påverkar inte, speciellt inte om man bara dricker ett par st varje gång. Stötebecker har också en god öl förresten. Oj va sugen jag blev nu! :)

Idag har jag varit fröken duktig! Började hos tandläkaren, inga hål. :) sen har vi handlst färg och sprungit på ikea. Nu jobbar mannen och då har jag tvättat både våra kläder och alla bebiskläderna. Och så har jag skruvat ihop spjälsängen, spacklat och maskeringstejpat på toan. :)

Förresten, det räcker att tvätta kläderna en gång va? Vad använder ni för tvättmedel ni med barn? Nån extra skonsam eller så? Eller spelar det ingen roll?

Vi har kört med neutral, godkänt av astma och allergiförbundet.
  • Stövelkatten
    Maaya skrev 2012-06-08 19:54:38 följande:
    Hej allihop nu skriver jag igen (läser dagligen men skriver ju inte jätte ofta hehe )... Haha va roliga ni är med era beskrivningar av slemproppar haha jag skratta så jag grät när jag läste om fotot som hade blivit skickad till pojkvännen :D Jag ska dock skriva om nått mycket mindre roligt... FÖRSÄKRINGSKASSAN GAAAAAAAH VAD TRÖTT JAG BLIR!!! Jag har ansökt om hel gravidpenning o fick i fredags besked om att jag endast beviljas halv o jag prata med min BM om detta o hon ville att jag skulle träffa läkare så jag kunde få ett sjukintyg o bli sjukskriven resterande 50%. Jag träffa läkaren o fick intyg (jag har haft jätte mycket sammandragningar enda sen vecka 17 o även två stora blödningar) som skickades till FK. Och nu till mitt problem: FK har upptill 30 dagars handlingstid och tydligen börjar dom inte hantera mitt ärende fören det gått 14 dagar!!! Dom första 14 dagarna står ju arbetsplatsen för men sen ska ju FK ta över så nu ska jag vara hemma i två veckor sen går jag väl typ välja att fortsätta vara hemma med risk att FK inte godkänner min sjukskrivning o jag inte får nån ersättning eller så får jag gå tillbaka till jobbet o vänta på svar o då riskera att föda bebis för tidigt... Kommer självklart stanna hemma för jag inte vill riskera bebis nått men jag tycker FK har så dåligt system, jag är såklart i behov av ersättningen men eftersom min man har inkomst så klarar vi oss ifall det skulle skita sig med FK MEN TÄNK OM JAG VAR ENSAMSTÅENDE?! Är det nån här som ansökt om sjukskrivning med läkar intyg o fått avslag från FK? Ojoj jag skriver sällan ben när jag väl skriver så skriver jag en hel bok haha, hoppas nån orkar läsa! Skriver från mobil så därför ser det så knepigt ut. Jag har bara 57 dagar kvar till BF :)!!

Kortfattat verkar det funka så att endast sammandragningar är svårt att få igenom, men används diagnoskoden för risk för förtidsbörd är det nog inga problem. När det finns risk för fostret och detta står i intyget finns liksom inte någon anledning att neka. Tror inte du behöver oroa dig!
Svar på tråden Augustibebis 2012