• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Ellenbmt- Ungefär som du. Lillkillen är ju min bebis, hur kommer han ta de? Går de att älska nån lika mkt? Etc, etc.
    Många frågor i huvet

• Ellenbmt

Så svårt!! Oron får inte ta över lyckan!?

• Naimisen

Ellenbmt- Nej absolut inte. Ja tror att allt löser sig, men de ja oroar mig mest över är att Neo kommer känna sig undanskuffad.
    Så vi har sagt att vi ska ge honom så mkt ensamtid de går när bebis kommer.
    Känns även som denna graviditet blir tuffare då man redan har barn.

• Ellenbmt

Jag tror graviditeten i sig kommer gå fint, men jag tror inte magen kommer hinna få lika mkt tid? Jag har knappt tid att duscha lixom :)

• Ellenbmt

En annan sak, jag stinker svett! Det gör jag aldrig annars, är det vanligt? Eller bara ett konstigt sammanträffande?

• Naimisen

Ja graviditeten kommer nog gå bra, men de är ju svårare att få tid att vila. Sen konkandet på en 12 kg klump gör de ju inte lättare heller

• Augustimamman
    Ellenbmt skrev 2011-12-06 20:13:40 följande:
    En annan sak, jag stinker svett! Det gör jag aldrig annars, är det vanligt? Eller bara ett konstigt sammanträffande?
    Jag skulle inte säga att jag stinker men det luktar definitivt mer och det var något jag började undra över varför strax innan jag började plussa så tror inte det e inbillning heller.

Har börjat reagera på smaker och dofter på ett annat sätt. Nån annan som gör det? Åt kyckling idag och det var gott, inte det, men det smakade så MYCKET kyckling! Likadant med räckmackan jag åt till lunch, räkorna smakade så skarpt på nåt sätt. Kan inte riktigt förklara. Nästan så jag mådde lite illa. 
  • Lilja85

Jösses, här går det undan i tråden! Fick leta efter mitt inlägg för å hitta var jag skulle fortsätta... låg på sid.61 för övrigt Glad

Tack så mkt för förklaringarna på förkortningar iaf, blev lite klokare!

• Liza1989

Jag är gravid i sjunde veckan (tror jag), och är fruktansvärt trött. Jag har allvarliga problem med att klara av skolan pga. detta. Någon annan med samma problem med tröttheten? Jag orkar inte gå till skolan men när jag är hemma får jag ändå inte så mycket gjort eftersom att jag behöver vila eller sova hela tiden.

• Naimisen

Imc- Tröttheten känner jag igen, kan få små "anfall" under dagen när de känns som ja skulle kunna somna sittandes vid skrivbordet. Förra gången jag var gravid jobbade jag 100% och pluggade 50% då var jag sjukt trött.
    Brukar ta 1 kopp kaffe efter lunch för att orka med dagen.

Svar på tråden Augustibebis 2012