• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • oprofessionell
    Aaa! Hjälp mig!
    Jag blir snart tokig.. Jag är så jävla hungrig hela tiden! 
    Äter jag en bra portion mat, med kött, grönsaker och kolhyodrater, ja hela tjotabaletten så blir jag mätt. Sen efter någon timma är jag vrålhungrig igen! Och det har varit så i några veckor nu, efter att illamåendet släppte.
    Det känner jag inte alls igen från förra graviditeten. Och det oroar mig då jag gick upp 16 kilo till mina 157 den gången och jag inte alls haft den ambitionen den här gången. 
    Men hur ska det sluta nu? haha
  • oprofessionell
    Tramses skrev 2012-02-10 11:21:55 följande:
    Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
    Vad roligt! Grattis så otroligt mycket! 
  • Tesdy
    Vad kul, vi har RUL samma datum.
    Här längtar vi också efter våren, snön ligger djup och vintern känns långt fastän den kom igång sent. 
    Jag har också RUL den dagen (5/3). Längtar som en tok.
    Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Åhh vad glad jag blir för din skull.
  • LiJon
    oprofessionell skrev 2012-02-10 12:50:26 följande:
    Aaa! Hjälp mig!
    Äter jag en bra portion mat, med kött, grönsaker och kolhyodrater, ja hela tjotabaletten så blir jag mätt. Sen efter någon timma är jag vrålhungrig igen! Och det har varit så i några veckor nu, efter att illamåendet släppte.
    Det känner jag inte alls igen från förra graviditeten. Och det oroar mig då jag gick upp 16 kilo till mina 157 den gången och jag inte alls haft den ambitionen den här gången. 
    Hade preciiis sådär första tre veckorna, hungrig en timme efter rejäl måltid och vaknade t. o m på natten och åt Min BM's teori var att kroppen antagligen behövde det, och jag tror det stämmer. Jag är rätt liten och käkade inte så mycket kolhydrater innan t. ex, typ lite omedveten GI/LCHF, så jag tror kroppen verkligen behövde ladda med kolhydrater när jag blev gravid.

Nu har den där sjukliga hungern lagt sig, och jag har nog lagt på mig 3-4 kg skulle jag tro, också rädd för att det ska bära iväg men samtidigt tror jag på att lyssna på kroppen
  • Sommaren12
    oprofessionell skrev 2012-02-10 12:50:26 följande:
    Aaa! Hjälp mig!
    I hear you! Samma här. Har precis skickat iväg mannen till att köpa material till varma mackor. Förut var jag lite si och så med maten, åt bra men sällan. Har aldrig varit bra på mellanmål. Nu MÅSTE jag äta var tredje timme. Minst. Är hungrig efter två men försöker stå ut tre timmar för att inte äta för mycket. Har gått upp 1,6 kg hittills så än så länge oroar jag mig inte över det men jag har inte vant mig. Jag överraskar mig själv hela tiden. Och hungern kommer dessutom sådär PANG, inte smygande... 
    Hoppas det ger med sig... Är urless på knäckebröd nu. 
  • Hejåhå

Min BM ringde och meddelade att urinodlingen påvisade GBS (streptokocker B) även denna graviditet. Det blir alltså eventuellt några penicillinkurer att se fram emot samt antibiotika i samband med förlossningen. Härligt! Not! Men det finns ju värre grejer, så det är lugnt!

• Gadget
    godisbit skrev 2012-02-10 04:15:14 följande:
    Finns väl massor på drops och annars har du ju ravelry.com och om inte det räcker kan du ju googla efter specifika mönster.

Jag har varit sugen på att sy och sticka åt "ärtan" men har inte velat börja på ngt innan vi vet att allt (förhoppningsvis) är bra med bebis efter kub (om 1 dryg vecka). Har långa mentala listor på gång så länge lapptäcke är en självklarhet för mig, några stickade sockar blir det nog oxå och antagligen kommer jag sy ngn bärsjal med. Har sytt och stickat åt kompisars småknoddar i flera år så nu ska det bli extra kul att göra det åt vår egen bebbe... Så som sagt var inväntar jag nu kub med orosblandad längtan!

Är det ngt särskilt mönster du är på jakt efter, eller handlar det mer om svårighetsgrad?
    Nja, jag letar nog inget särskilt, skulle vara kul med en liten kofta eller så men är mest rädd att inte förstå beskrivningarna. Drops har jag kollat mycket på men blir lite mörkrädd för beskrivningarna. Men nu när jag skulle hitta ett bra exempel på något jag inte förstår så inser jag att jag nog förstår dem ändå om jag bara koncentrerar mig och läser en rad i taget.
    Jag kanske ska våga mig på en omlottkofta utan en massa krusiduller.
    Hittade också många söta gosedjur på Drops som jag skulle vilja prova på.

Generellt är jag ganska otålig och även om jag gillar själva stickandet tycker jag om att bli klar fort, därför skulle jag aldrig orka sticka en tröja åt mig själv, men åt liten krävs det ju inte så många varv så jag tänker att det kanske skulle passa mig bra. 
    Igår skulle jag avsluta en halsdukstub jag påbörjat för länge sedan och hade glömt bort hur man maskar av, då är internet perfekt, jag hittade direkt en beskrivning som hjälpte mig komma till rätta. Måste kanske bara våga tro på mig själv.
  • Gadget
    Sommaren12 skrev 2012-02-10 09:20:19 följande:
    Gadget: hittade en fin klänning i just färgen korall på Asos! :) finns på topshop med tror jag. :)
    Novalina: tja, kostar lika mycket som annat på samma sida. Det var åtta plagg för den pengen. Finns såklart saker man kan köpa på vanliga avdelningar, har ett par sommarklänningar skurna under brösten som nog blir perfa och många tröjor funkar ju med. Däremot gillar jag inte a-formen, tycker man ser ut som ett tält i det. Och tyvärr är ju många gravidkläder gjorda så. Vill ha tajta kläder som framhäver magen!
    Har med köpt två mammabyxor på h
    Åh tack, ska kolla Asos.
  • DetGodaLivet
    Hej!

Grattis! Jag gjorde samma slags inhopp/avhopp i juli-tråden, men plussade månaden efter och allt har gått bra. Lycka till!!!
  • Saftmedbulle

Pratade med en liten femåring idag, på jobbet, och han berättade för mig att han fyllde år om "en eeeevighet" , alltså augusti... Jag håller med honom om det ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012