• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

I natt drömde jag en hemsk dröm. Som jag skrivit här tidigare så har jag haft två blödningar och i natt drömde jag att vi var på UL. De sa att det är en pojke och han blöder i hjärtat. Fy vilken hemsk dröm det var, vill inte ha fler sådana.

• babyhummingbird

Jag sitter här och väntar på att sambon skall komma med en 12bitars sushi till BARA mig. Gode Gud vad jag ska njuta! Efter blir det film

• Sommaren12
    babyhummingbird skrev 2012-02-10 19:34:58 följande:
    Jag sitter här och väntar på att sambon skall komma med en 12bitars sushi till BARA mig. Gode Gud vad jag ska njuta! Efter blir det film
    Hihi! Fina sambos vi har! Min kom hem med sushi till lunch. Glad
    DetGodaLivet skrev 2012-02-10 17:50:12 följande:
    Vindruvor skulle jag inte rekommendera någon gravid att äta regelbundet.Själv äter jag de tinte alls om jag inte hittar ekologiska. Extremt höga halter av miljögift i det, som överförs i barnet.

Samma sak med småbarn, inte lämligt för dem av samma anledning. Samma med russin. Endat eko är ok.  
    Äter bara eko-frukt. Flört
  • DetGodaLivet
    Sommaren12 skrev 2012-02-10 19:45:40 följande:
    Hihi! Fina sambos vi har! Min kom hem med sushi till lunch. Glad

Äter bara eko-frukt. Flört
    Härliga tider! Men då antar jag att du bor i sthlm eller nåt om det går att få tag på vindruvor så här års. Här finns de bara om man har tur.
  • Hejåhå

OxleB: det är streptokocker B i urinen. Dessa bakterier finns normalt i ändtarmen och ska således inte vara i urinen.
    Man behandlar med antibiotika vid förlossningen för att barnet inte ska bli smittat. Om barnet är bl.a för tidigt född kan det bli risk för komplikationer såsom blodförgiftning, lunginflammation och hjärnhinneinflammation. Barnet behöver inte bli sjukt, även om smittan förs över.
    1/3 av alla vuxna kvinnor har det, men det behöver inte innebära att man smittar barnet.

• jannonym

Hejåhå:
    Känner man av GBS? Alltså har man några symptom?
    Om så många som 1/3 har den bakterien så borde väl alla testas om komplikationerna kan bli så allvarliga :/

• Hejåhå

Jannonym: nej, man behöver inte märka av det. Man vill förmodligen inte testa alla för att man inte vill ge antibiotika i onödan, med resistenta bakterier som följd.

Ni behöver inte nojja över GBS nu. Gå in på vårdguiden och läs.

• miniräkan

Hej allihop! Tänkte joina er då jag också har en liten augustibebis i magen :) Är i vecka 14+3 idag, och har redan hunnit se pyret två gånger så känner inte nån jättestress fram till RUL även om det såklart är kul att få se plutten igen! Det är förresten första barnet och jag bor i Göteborg :)

• Naimis

Jannonym- Alla testas inte för de, troligtvis för att man vill undvika att ge antibiotika och att det inte är så vanligt att barnen blir så allvarligt sjuka.
    Däremot finns de forskning på att de kan vara orsaken till missfall innan vecka 20 och man har vad jag förstår även börjat forska kring om de kan vara en orsak till de foster som dör i magen sent i graviditeten.

Jag tycker man borde testa alla, men i Sverige är de väldigt restriktiva med antibiotika pga resistentrisken. Men 30% är ganska mkt.

Svar på tråden Augustibebis 2012