• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Jag tror jag läste vid förra graviditeten att i många andra länder är GBS-testning rutin för alla gravida. I exempelvis Norge och Danmark (med reservation för sviktande minne).

• Hejåhå

Naimis: intressant att det forskas kring GBS och missfall. Trodde att GBS smittade vid utgångskanalen och inte inne i livmodern. Vid kejsarsnitt ges ju inte antibiotika, iaf inte i Sverige.

Jag är mest nervös att jag inte kommer hinna få antibiotika fyra timmar innan förlossningen, misstänker att jag får komma in till BB tidigare i värkarbetet än normalt.

• Naimis

Hejåhå- Det stämmer, men dom är generellt inte lika restriktiva med antibiotika överhuvudtaget.

• Hejåhå

Har du också det Naimis? Eller hur kan du ha sådan koll ;) jag hade ingen aning förrän jag fick det vid förra gravven.
    Antar att man har det hela livet.

• fru Elle

Letade ekologiska vindruvor idag men kunde inte hitta några. Sonen har varit magsjuk sen i tisdags och han har knappt fått behålla något. Han fräser åt nästan all mat, vill ha en brödskiva emellanåt. En kille som normalt sätt äter allt och är väldigt matglad. Var och köpte allt möjligt gott till honom idag men han ratade det mesta. Men vindruvorna åt han gärna, dock ej ekologiska. Sen gillar han bubbelvatten så det har han fått och fått behålla, en halv päronmer. Sen ville han ha lite kex. Han vill ha välling med men man ska ju inte ge fullkornsvälling när de är magsjuka så köpte majsvälling och 6-månaders havrevälling. Majsvällingen spottade han ut men havrevällingen gick bättre, men han ville inte ha så mycket. Vad jag har försökt få i honom vätskeersättning, men det är helt omöjligt. Han fräser ut det, försökte även blanda det med saft, men det fräste han ut med. han gick till och med och hällde ut det. Men idag har han inte kräkts upp det han har fått i sig så jag hoppas han är på bättringsvägen.

Så jobbigt att se när de mår så dåligt och inte vill äta något, tycker så synd om honom. Han är den ende i vår familj som brukar bli magsjuk, han har haft magsjuka tre gånger det senaste året men resen av familjen har inte fått det. Denna gången så har han kaskadkräkts på mig så borde ju blivit utsatt för smitta.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 8/8 2012
  • Novalina
    A R skrev 2012-02-10 19:27:14 följande:
    I natt drömde jag en hemsk dröm. Som jag skrivit här tidigare så har jag haft två blödningar och i natt drömde jag att vi var på UL. De sa att det är en pojke och han blöder i hjärtat. Fy vilken hemsk dröm det var, vill inte ha fler sådana.
    Ingen rolig dröm...  Skäms

((Kramar om))
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    miniräkan skrev 2012-02-10 22:08:12 följande:
    Hej allihop! Tänkte joina er då jag också har en liten augustibebis i magen :) Är i vecka 14+3 idag, och har redan hunnit se pyret två gånger så känner inte nån jättestress fram till RUL även om det såklart är kul att få se plutten igen! Det är förresten första barnet och jag bor i Göteborg :)
    Varmt välkommen!!
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    oprofessionell skrev 2012-02-10 12:51:09 följande:
    Vad roligt! Grattis så otroligt mycket! 
    Grattis!!!!!!!!! {#emotions_dlg.flower} Skål Solig
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Tramses skrev 2012-02-10 11:21:55 följande:
    Hej!
    Jag lämnade tråden för flera veckor sedan då jag fick mf i v 5-6. Jag har ändå följt er hela tiden sedan dess.
    Just nu är jag världens gladaste. Plussade imorse
    Ovanstående inlägg va såklart menat till dej!! Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    LiJon skrev 2012-02-10 14:03:55 följande:
    Hade preciiis sådär första tre veckorna, hungrig en timme efter rejäl måltid och vaknade t. o m på natten och åt Min BM's teori var att kroppen antagligen behövde det, och jag tror det stämmer. Jag är rätt liten och käkade inte så mycket kolhydrater innan t. ex, typ lite omedveten GI/LCHF, så jag tror kroppen verkligen behövde ladda med kolhydrater när jag blev gravid.

Nu har den där sjukliga hungern lagt sig, och jag har nog lagt på mig 3-4 kg skulle jag tro, också rädd för att det ska bära iväg men samtidigt tror jag på att lyssna på kroppen
    Känner och tror detsamma! Man ska lita på kroppens signaler, men förståss äta så nyttigt man kan iaf.
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
Svar på tråden Augustibebis 2012