• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

God morgon på er! Allt bra med er?
    Jag har blivit sjuk för andra gången den här veckan, känns sådär Dessutom har jag inte sovit många minuter inatt pga feber och mardrömmar. Vid ett tillfälle vaknade jag av att jag höll andan och hade då drömt om att jag satt i flygplan med maken (som just då satt i flygplan på riktigt) som störtade rätt ner i havet och ja...usch mår fortfarande dåligt av drömmen! Så jag har väl mest suttit och hållt koll på nyheterna istället för att sova.  

Om en timme landar min man, äntligen! Håller på och bakar semlor för fullt här så vi kan mysa lite sen allihopa när han kommit hem, mums!

Ha en bra dag och helg allesammans! 

• novaunique

Har inte känt av bebis i magen på flera dar. Innan har det varit iaf EN liten buff per dag. Men nu - nada. Fasen vad orolig man blir direkt! Kanske är dags att investera i en sån där Angelsound ändå...
    Nån annan som upplevt samma sak? Att det lever om och sen blir lugnt därinne..?
    Önskar er alla en mysig lördag!

• Tina lind
    novaunique skrev 2012-02-11 10:33:11 följande:
    Har inte känt av bebis i magen på flera dar. Innan har det varit iaf EN liten buff per dag. Men nu - nada. Fasen vad orolig man blir direkt! Kanske är dags att investera i en sån där Angelsound ändå...
    Nån annan som upplevt samma sak? Att det lever om och sen blir lugnt därinne..?
    Önskar er alla en mysig lördag!
    Så var det för mig också, jag började känna bebisen förra torsdagen, kände den varje dag men så i måndags så slutade den röra sig, eller jag slutade känna i alla fall. Så blev jag så orolig då någon här skrivit att dennes barnmorska sagt att det är vanligt att de dör i magen och symptomen fortsätter. Var hos min barnmorska i torsdags för att försöka lyssna på hjärtljuden, hon var skeptisk till att det skulle höras så tidigt men det gjorde det :) Fina starka hjärtslag, jag började gråta :P

Men min barnmorska sade att det inte alls är vanligt att de dör i magen efter vecka 12 och det är inte vanligt med MA. Jag blev nog extra orolig eftersom jag inte gjort KUB och sett bebisen.

Du behöver inte oroa sig! Så här tidigt i graviditeten så känner man inte alltid bebisen varje dag, är ovanligt att känna något innan vecka 16.

Sök inte på google och stressa upp dig över folk som fått MA (som jag gjorde...) utan slappna av, snart kommer bebben ge sig till känna igen :)
  • Novalina
    Sommaren12 skrev 2012-02-11 07:18:48 följande:
    Novalina: jag gör smoothies i blendern ist. På bms begäran... Hon predikade om vad man borde äta som gravid och så sa hon bär. Jag sa lite käckt "bär är ju inte så lätt att få i sig vintertid", då spände hon ögonen i mig "Det finns frysta. Gör en smoothie." slutdiskuterat liksom haha. :)
    Smoothies, vilket bra tips! Har ju en blender hemma och en massa bäri frysen. *mums!!* Tungan uteSkål
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-11 08:05:23 följande:
    Hejåhå- Inte vad jag vet . Nej jag och några vänner diskuterade detta för bara några dagar sedan. En av dem fick reda på att hon hade de samma dag, en vecka innan BF för hennes del. Hennes systerson hade blivit smittad när han föddes och dessutom är hon mikrobiolog och väldigt intresserad av all sorts forskning.
    Vad svarade du på här, så man förstår sammanhanget... Drömmer
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Novalina
    Naimis skrev 2012-02-11 08:06:42 följande:
    Gud va sugen jag blev på smoothies nu. Får försöka övertala min make att en blender är en bra investering.
    Det är det verkligen!! Bra att önska sej om man fyller år eller i julklapp med. Men nu är det ju långt till nästa julö förståss...
    ¤¤¤ Crea Diem! ¤¤¤
  • Naimis

Novalina- Hejåhå undrade varför jag va insatt i forskning till GBS, och om de va för jag vill ha de själv.

Svar på tråden Augustibebis 2012