• Strossel

Augustibebis 2012

Nu vet jag inte hur jag skrev det sitt nick... Sorry

• Strossel

Jag vet inte bozzen kände jag på i affären och jag fick ett väldigt dåligt intryck av den. Knarrade som hejsan och var allmänt vinglig hela vagnen! Sen om det enbart var den vagnen vet jag inte!

• Strossel

Jag har inte ens räknat hur många timmar min förlossning tog men det tog ett tag. Började att få värkar på natten till söndag, sen gick jag med värkar i olika intervaller ända till natten mot tisdag. Då gick mitt vatten vid 02, åkte in 04 och då var jag helt öppen så det var bara att börja krysta. Hon föddes 08:26. Det var segt vill jag lova så jag hoppas att det går liiite fortare denna gång ;)

• Strossel

Jag mådde mycket mer illa när jag väntade vår dotter! Fick foglossning från mitten av graviditeten! Nu mår jag hur bra som helst, molvärk då och då och är känsligare för lukter.

• Strossel

Ser att ni pratar amning, jag vet inte hur jag vill göra med nästa än! Var verkligen jobbigt sist (inte pga av barnet, hon fatta direkt) men jag har stor och tung byst så det var verkligen inte bekvämt för fem öre!!

Naimisen- jag läser gärna om jag får!

• Strossel

Ellenbmt- jag har ätit LCHF i några månader och nämnde det för min BM. Hon ansåg inte att det var nått fel att äta det om jag bara ökade på kolhydraterna lite. Däremot så äter jag inte alls enligt LCHF just nu, det funkar helt enkelt inte.

• Strossel

Naimisen- Det räcker med att öka arbetstiden i 6 månader för att höja din SGI. Så har jag förstått det!

• Strossel

Naimisen- ja det ska räcka! Du har ju rätt att gå ner i tid med innan BF.

Ellenbmt- vågar inte svara på det, tror det ska vara en sammanhängande period!

• Strossel

Anneh- nä du får inkomstbaserat på den lönen du har oavsett om du arbetar 75%, det måste inte vara heltid! Däremot ska du ha arbetet sammanhängande i 6 månader för att det ska räknas!

• Strossel

Nu var det längesen jag skrev här och har bytt nick med! Så får väl skriva in mig i listan! Ser att ni pratar namn!! Det är verkligen skitsvårt! 1an var så enkel men nu är det stopp på båda sidorna! Vill gärna ha ett namn i stil med Ella som 1an heter.

• Strossel

Juliette- vår dotter heter Ella och det är också väldigt vanligt enligt statistiken! Men vi känner inga andra med det namnet! Då är jag ändå förskollärare ;) så bara för att namnet är vanligt enligt statistiken behöver det ju inte vara det hos er! Välj det namnet ni tycker är fint :)

Svar på tråden Augustibebis 2012