• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sommar83
    MrsTM skrev 2011-12-08 10:15:31 följande:
    Hoppar in här! Nyplussad sedan igår! Glad
    Grattis och välkommen hit!
  • FruFoxy

Oj vad det har skrivits i tråden!
    Idag har jag och sonen varit iväg till frisören, något han älskar! Han sitter så blixtstilla och ler mot sin spegelbild, idag valde han även rosa sprayfärg (favoritfärgen). Han är så stolt och känner sig så fin, min lilla gubbe! Kändes för första gången imorse som att vintern och julen är på väg. Inte speciellt lätt att få julkänsla när det är +8 ute och spöregn..

Nyköpings bo:
    Vad tråkigt att läsa om din son som föddes i v. 20, hur kom det sig?
    Jag fick brun/rosa blödningar vid några tillfällen med sista barnet utan att det var nån fara, hoppas det är så för dig också.

Naimisen:
    Chockerande att föda hemma själv i badrummet! Gick allt bra trots det? Var du ensam?

avokadi88:Hoppas inte det är början på mf! Kanske du ska åka in och kolla upp det för säkerhetsskull?

jordgubbsylt:
    Ja tur att det blev avlösning då när det blev för din del
    Jag hade likande vid andra förlossningen fast tvärt om. Min bm jag hade sista biten var superbra och proffsiga. De var mina änglar i lustgasdimman. Sonen är född 19.58 och strax efter det var det skiftbyte och då passade jag på att gå på toa (vilket som är så bra precis efter säger de ju) Då knackar de nya som jag inte hälsat på än på hysteriskt på toadörren och jag får PANIK. Eftersom förlossningen inte var helt okomplicerat (med hjärtljud som sjönk osv) sliter jag upp dörren och frågar om nått hänt med min son! Nä...men de ville fråga om jag ville duscha...? Eh...nä?? Då tyckte de jag var helkonstig (??) och sen skulle de ta bort plåstret efter EDA:n och sliter bort den så jag fick blåmärken. "´Aaaj, ja visst har man precis fött barn men lite försikta kan ni väl vara?" sa jag, fick inget svar mer än hånfulla leenden... 
    Var SÅÅÅ tacksam för att jag slapp dem mer än nödvändigt kan jag säga, och tyckte jäkligt synd om dem som fick stå ut med fru hårdhänt och fru ännu hårdhäntare!

sommar83:
    Vi har en helig Birma, hon mår riktigt bra idag. Både ätit och vart på toa

Och sist men inte minst, grattis alla nya!

• Naimisen

FruFoxy- De var väl inte vad ja räknat med. Snarare typ en lång jobbig förlossning.
    Mannen var hemma, väckte honom 30 min innan han föddes så han stod med larmcentralen i örat när de hände. Sen kom ambulansen 10 min senare

• FruFoxy

Naimisen:
    Nä, det är ju knappast det man föreställer sig hur det ska vara. Men det gick bra trots allt? 

• Naimisen

FruFoxy- Lät ju som riktigt trevliga bm:or, eller inte. Fy vad vissa inte passar att jobba med människor.

• Naimisen

FruFoxy- Ja allt gick bra, han hade fin färg, skrek på en gång och ja sprack inget.
    Han hade väldigt bråttom ut i världen bara.

• any19877

Hej! Ville bara säga att jag var på inskrivning idag och då fick jag tid till tidig ul den 19 dec!!! Är jätteglad! Bm har även bokad tid till kub och rul;)

• Naimisen

Any- Vad skönt att du fick tid så snabbt!

• any19877

Ja;) jag borde vara bara i v 5-6 men det är skönt med extra ul sp kan man lugna ner sig!

• natlup

Vad är tidigt ul? När gör man det?  Är det vaginalt eller inte?

Svar på tråden Augustibebis 2012