• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • V3ritas

Inskrivning den 10/1, känns långt bort, men men... :)

• Naimisen

Elle- Jag måste småäta, annars mår jag alldeles för illa. Brukar bli något minst 1 gång varannan timme. Typ en frukt, eller en smörgås..ibland några pepparkakor.

Något ja tycker är jätte jobbigt är toaspringandet. På jobbet är ja säkert där var 90 min, och då har jag hållt mig så länge de bara går. Efter koppen kaffe blir de ännu oftare.

• jordgubbsylt

FruFoxy: vår hemlighet dog glögg-döden förra helgen när vi var över till grannarna och bakade pepparkakor. så fort jag tackade nej så kom det " är du gravid?????" och jag kan itne ljuga :) Fast det gör inget för vi skulle ha berättat för dem endå för vi ses så ofta och då är det svårt att hålla sådant hemligt.
    Lycka till för dig, du kan inte köra bil dit eller något?

Jag har vart sugen på kött hela dagen så idag åt vi ryggbiff till middag, vet inte om man kan kalla det en craving men väldigt sugen var jag. Jag äter vanligtvis väldigt lite rött kött och kyckling utan mest vegetariskt och fisk men jag tror vi ska dra upp konsumptionen av ffa rött kött nu för järnets skull.

elle jag måste också småäta konstant för att inte bli illamående nu. Jag försöker snarare se till att det inte är för onyttigt det jag stoppar i mig. Paprika är väldigt bra tycker jag.

• Strossel

Är det ok om mina hoppar med här? Plussade igår och beräknas att ha BF runt mitten av augusti! Detta är vårt andra barn :)

• natlup

Ja ska steka ägg nu får gulan vara lös eller måste ägget vara helt stekt ?

• Stövelkatten

Jag måste också ha kött i mig! Helst skulle jag vilja ha blodig biff, men det går väl inte... Annars är jag sugen på bär, tomater, paprika osv. Tyvärr något som tar slut allt för fort hemma och då blir det mindre nyttiga alternativ.
    Mitt toaspring börjar också bli jobbigt. En och en halv timme kan jag hålla mig på dagen. Räcker ganska precis från jobbet och till dagis, sen blir det skynda sig hem. :D

Ettan tappade sin första tand igår, han blev nöjd. Tycker att han är en stor storebror.

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Köra bil är inget alternativ då jag inte har något körkort, men försöka kanske jag kan  
    Men skumt egentligen att man måste ha en ursäkt för att tacka nej till alkohol? Så fort man nekar så måååste man ju bara vara gravid. Så tänker jag om andra också om de nekar om de är på middag/fest hemma hos oss. Sen har det visat sig att de inte alls varit gravida men man misstänker ju alltid ändå. 

vippan:
    Grattis och välkommen. Måste fråga, när kom ditt första barn? Känner igen ditt nick, kanske vi höll till i samma tråd? 

• Strossel

FruF- tack! vår dotter är 10 månader idag så hon är inte så gammal :) född i februari

• Strossel

Det var så alla kom på att jag var gravid första gången, för att jag inte drack på midsommar! Vet inte om jag bör ta åt mig själv där haha är jag aldrig nykter annars ?! Herregud på tal om det, har inte druckit något sen jag blev gravid med 1an. Maj 2010... Ett tag sen :)
    Har dock hunnit dricka några glas lättglögg nu innan ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012