• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Nu har jag inte gjort ks, men har inställningen att vaginalt är mindre risk för komplikationer.

• anneh

Bullen85: nej det gör man vanligtvis inte, om man inte går privat vill säga, då kanske man får vul? Annars får man snällt vänta till rul v18-20..

• Naimisen

Bullen- Nej de gör man inte. För tidigt att höra hjärtljud och man gör helst så få ul för att inte störa bebisen.
    På vissa ställen utförs inte ul på plats utan man får en remiss när rul ska göras

• Augustimamman

Usch va länge till... :( jag önskar jag kände lite fler konkreta symptom som illamående eller ömma bröst. Känner ju växtvärken i livmodern men inget annat. Vet att det inte är så men det känns som om man inte känner nåt så är nåt fel...

• Liza1989
    Naimisen skrev 2011-12-07 20:04:21 följande:
    Imc- Ja skulle köpa de billigaste ja struntade i dom för jag mådde hellre illa än ca helt däckad, funkade inte med mitt jobb och studierna
    Jag kan ändå inte bli tröttare än vad jag är nu.
  • Blomsterfröna

Bullen- fostret kan du kolla i vecka 12 om man vill ha nupp.. Inskrivningen är mer prat om kost alkohol rökning. Kollar din vikt, blodprov.:)

• FruFoxy

Jordgubbsylt:
    Visst är det bra med bm som vet vad de sysslar med!? "nämen, ligg såhär istället". Vips så är man öppen 10 cm! Typ
    Låter som du hade en rätt fin förlossning! Lång, kort? Bedövning? Platt på rygg är ingen höjdare tycker jag heller, sist födde jag på sidan och hejdu vad fort det gick! 
    Ser att du bor i sthlm, vart håller du hus nånstans? Eller såg jag fel? Och kanske svarade du på den frågan i morse? Mitt minne är = guldfisk just nu. 

Hoppas det är som du säger, att det bara blir bättre och bättre för varje förlossning. Men det vågar man knappt hoppas på, skrockfull som man är. Efter trean sa jag "Nu får vi inte skaffa fler barn, för en bättre förlossning kan man knappast få!" Haha...

• Naimisen

FruFoxy- Hoppas du får en fin 4e förlossning. Alla förtjänar de.
    Låter inte alls kul med akutsnitt och vändningsförsök.

Svar på tråden Augustibebis 2012