• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

jordgubbsylt:
    Men vad bra! Ser dem det redan på första man lämnar? Haaaatar att lämna blodprov, gör ju så attans ont! 

• jordgubbsylt
    FruFoxy skrev 2011-12-07 19:24:24 följande:
    Första låg i pannbjudning och upptäcktes först vid kejsarsnittet (efter 48,5 timmar av rent helvetes värkar, ursäkta ordvalet).
    Den andra låg som en lite räka längst upp, på tvären ända mot slutet! Fattar inte hur han lyckades med det eller hur mycket plats som finns därinne egentligen. Gjorde ett vändningsförsök i v. 38 men då vände han sig tillbaka efter en timme. Han skulle bara ligga i tvärläge! Men på bf+1 gjordes ett vändningsförsök till och en igångsättning. Det gick bra men lite panikartat då hjärtljuden på sonen sjönk till 50 vid flera tillfällen. Hade han inte kommit ut när han gjorde hade det blivit ett katastrofsnitt (nedsövd).
    Trean låg rätt hela tiden men på grund av min rädsla fick jag göra flera ul, och kommer väl tigga mig till det denna gång också just in case! Det var ju allt annat än roligt att gå runt och vara orolig över att vattnet skulle gå eftersom man då måste lägga sig ner och ringa ambulans om de ligger i tvärläge. Så det är skönt att slippa en sån stress.

Oj vad jag babblar på idag...  
    Oj vad jobbigt. Känner du att du vill föda vaginalt trots detta? Skönt i alla fall att den sista låg rätt hela tiden!
  • jordgubbsylt
    FruFoxy skrev 2011-12-07 19:30:13 följande:
    jordgubbsylt:
    Men vad bra! Ser dem det redan på första man lämnar? Haaaatar att lämna blodprov, gör ju så attans ont! 
    tydligen!

"Redan från tidig graviditet kan fritt DNA från barnet påvisas i mammans blod. Idag finns tekniker för att isolera DNA från barnet i ett vanligt blodprov från en gravid kvinna och sedan ta reda på barnets RhD-anlag. Tidigare krävdes att man utförde ett fostervattenprov för att bestämma detta. Fördelen med att kunna göra analysen med hjälp av ett blodprov från kvinnan är att det är helt riskfritt för graviditeten."
  • Liza1989

Vilken förpackning av postafen ska man köpa? Det är olika antal tabletter i dem så jag antar att de är olika stora.

• FruFoxy

jordgubbsylt:
    Eftersom jag gjort båda delarna så är det helt otänkbart för mig att välja snitt. Vaginalt för mig tack! Den första förlossingen var ju hemsk, och andra var väl inte toppen men den var ju helt klart underbar i jämförelse. Och den tredje var en drömförlossning! Hoppas nr 4 blir lika bra men är inställd på att den lika gärna kan skita sig lika mycket som den första gjorde. Hoppas som sagt på vaginalt
    Hur var det för dig med din/dina förlossningar? 

• jordgubbsylt
    Liza1989 skrev 2011-12-07 19:33:21 följande:
    Vilken förpackning av postafen ska man köpa? Det är olika antal tabletter i dem så jag antar att de är olika stora.
    Finns det med olika mg ?
  • Liza1989
    jordgubbsylt skrev 2011-12-07 19:36:43 följande:
    Finns det med olika mg ?
    Samma mg men olika antal tabletter
  • Naimisen

Imc- Ja skulle köpa de billigaste ja struntade i dom för jag mådde hellre illa än ca helt däckad, funkade inte med mitt jobb och studierna

• jordgubbsylt
    FruFoxy skrev 2011-12-07 19:36:07 följande:
    jordgubbsylt:
    Eftersom jag gjort båda delarna så är det helt otänkbart för mig att välja snitt. Vaginalt för mig tack! Den första förlossingen var ju hemsk, och andra var väl inte toppen men den var ju helt klart underbar i jämförelse. Och den tredje var en drömförlossning! Hoppas nr 4 blir lika bra men är inställd på att den lika gärna kan skita sig lika mycket som den första gjorde. Hoppas som sagt på vaginalt
    Hur var det för dig med din/dina förlossningar? 
    Min förlossning var väldigt okomplicerad. Jag hade några incidenter med en bm som hade lite dålig koll. Och hjärtljuden gick ner ett tag men så fort det kom en ny bm så petade hon undan någon kant där inne så var det löst. Sprack väl ganska mycket men inte onormalt mycket. Önskar att jag fått mer stöd att föda i en annan ställning än platt på rygg. I efterhand tycker jag att det var superhäftigt att föda faktist, även om jag vet att det gjorde skitont när jag väl var där.
    Måste googla pannbjudning för jag vet inte riktigt vad det är inser jag.

Jag hoppas du får en lika bra förlossning som trean! Det verkar ju som om det blir bättre och bättre för dig så logiken säger ju att den kommer bli ännu bättre endå :)
  • Augustimamman

Kollar man fostret på nåt sätt på inskrivningen? Vill ju veta att allt är som det ska... Eller när gör man det?

Är här fler som känner sig helvirriga? Jag har glömt bort och rört ihop allt idag och igår. Undrar var jag har huvudet...

Svar på tråden Augustibebis 2012