• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimisen

Vecka 7 (6+0) idag! Om lika lång tid så är v12 passerad och kub är gjort :)

• jordgubbsylt
    Naimisen skrev 2011-12-08 09:14:24 följande:
    Jag med! Hurra!
  • mrsA
    Naimisen skrev 2011-12-08 09:14:24 följande:
    När gör man kub-test? :)
  • Naimisen

MrsA- Har för mig att de optimala är v 12+1-12+4

• ananasen01

Hej,

Jag hoppar gärna in här!! Plussade för 1 vecka sen :) Har dock haft missfall tidigare så jag vågar inte riktigt hoppas.. Har bokat tid för ett VUL när jag är 7+2 för att veta om hjärtat slår. Har en dotter som är lite över 2 år, gjorde ett VUL när jag var 8+3 med henne. Gjorde även KUB test då, minns att jag var i i mitten av vecka 13 då, typ 12+4 eller nåt.

• anneh

Åhh, skulle boka tid för vul nyss, men får veta att dom inte har tider förän i januari :O så dom satte mig i nån kö för avbokningstider så får dom återkomma. Typiskt, skulle ringt redan när jag plussade men det tyckte min bm inte behövdes..

• sommar83
    FruFoxy skrev 2011-12-07 18:54:35 följande:
    sommar83:
    Det gick bra med kastreringen och nu ligger hon här nedanför mig  med tratt runt halsen. Ser rätt belåten ut trots det hon varit med om. Det jag var mest nervös över var att precis när vi skulle lämna in henne så berättade hon att själva nedsövningen är mer riskabelt för den kattras vi har. Kändes ju inte sådär superkul att få det slängt i ansiktet precis innan. Iofs kanske man kunde gjort efterforskning själv men trodde alla katter var likadana på den fronten, trots ras.
    Stackars din kisse som stack sig varje gång den skulle tvätta sig! Kan inte varit skönt Stygnen vår fick ska tydligen försvinna av sig själv.
    Vad skönt att höra, men det har jag aldrig hört heller? Att vissa raser skulle vara mer känsliga för narkos. Vad är det för ras du har?
    Min kisse är en norsk skogskatt.
    Vad skönt med stygn som försvinner av sig själv, tror det blir mer och mer vanligt nu, både på människor och djur.
  • babyhummingbird

Börjar nu åka på en rejäl förkylning känner jag... Ingen fara för bebisen väl? Så länge det inte är allvarlige infektion?

• ananasen01
    O Hanna O skrev 2011-12-08 09:54:13 följande:
    Mår pyton! Postafen hjälper inget alls längre...ska ringa bm nu när de har telefontid! klarar inte av mitt vardagliga liv!

tar det lugnt på datafronten ett tag lycka till så länge!
    men min dotter mådde jag sjukt illa fram till vecka 16 - jag fick lergigan comp utskrivet och det hjälpte lite.
    testade även sånna där åksjukearmband som man kan köpa på apoteket, men det var nog ingen höjdare.

mest hjälpte nog att ta det lugnt å äta riktigt gröna och sura äpplen.... samt tänka att det inte är för evigt... fast det är lättare sagt än gjort.
Svar på tråden Augustibebis 2012