• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Mamma070912

Det goda livet: Jag tycker också att det är så mycket kul saker saker för barnen som är det bästa. Blir en stor upplevelse för dom. Det har verkligen utvecklats genom åren, nu är det ju massor att prova och uppträdanden att titta på.
    Mitt bästa köp var outleten på Kid´s. Hittade massa bra där ifjol och nu hade jag höga förhoppningar om det igen. Blev pallar, klädhängare (som är en hög stolpe som har massa krokar, heter säkert något bra), spel och himmel- säng/prinsesslöja. Allt gånger 2 såklart Har idag storstädat deras rum, möblerat om och satt in de nya inredningsdetaljerna. De blev störtnöjda

Imorgon har jag inskrivning, alltid nåt... känner mig så fruktansvärt ogravid.
    (14+4 idag).

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • tjockisbullen

Hmm det är så sjukt vad sugen man kan bli på ngt o så MÅSTE man ha det!
    Min senaste grej är en vanlig hederlig sallad (ja ni vet gurka, sallad, tomat, majs, lök o lite paprika) med italiensk salladskrydda, citron o lite olja.....vill ha det i princip varje dag nu o jag behöver inget annat till haha! 
    Tur iaf att det är nyttigt! ;) Likaså min andra hang up som är äpplen. O sen djungelvrål men det är inte lika ofta.
    Vad har ni för speciella sug?  

• Kampis

Djungelvrål här också, och allt lakrits med salt på! Så salt som möjligt :)

Och thaimat har jag också ett ökat sug för :) 

• Naimis

Juice, tzatziki, saltlakrits, knäckebröd, men de går i omgångar..olika från dag till dag

• Ellenbmt

Hör är det nog fortfarande mjölk. Granny Smith har dämpat sig.

• Ellenbmt

Jag kan dricka kaffe igen! Det känns stort :) så otroligt ensamt att inte dricka kaffe

Svar på tråden Augustibebis 2012