• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 17:46:08 följande:
    NiniMe: Va söt hon är! :) Håller hon händerna för ögonen? 

Att ha chassit i trappuppgången är inte heller något alternativ. Man får helt enkelt inte ha saker stående där eftersom det är utrymningsväg. Det gäller alla trapphus i Sverige såvitt jag vet men sedan hur det följs eller föreningarna bryr sig om det är ju en annan fråga. Här säger de i alla fall till. Så svårt det där, känns nästan enklare att köpa en hiss än en vagn... ;) 
    Tack Det tror jag inte hon gjorde men det ser så ut

Nu har vi beställt en vagn,
    denna blev det

• NiniMe
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 17:48:42 följande:
    Hur långa är era bebisar ni som gjort rul? :)
    Hon sa aldrig hur lång hon var från topp till tå, men huvudet var 44 mm tvärsöver, och hon vägde 234 gram =) (19+3)
  • LiJon

Vad många fina RUL-bilder vi fått se idag!

Sommaren12; jag frågade på mitt RUL om hon visste hur lång den var, men hon bara snäste; "det mäter man aldrig, den ligger så böjd ändå och det säger ingenting om vilken vecka du är i". Hur otrevlig som helst, det värsta är att vi kommer att ha henne igen nästa vecka...

Men samtidigt står det något mått på båda våra bilder, 12,5 cm på den ena och 13,8 på den andra... vet inte vad det är för mått? Ni andra kanske har koll? 

Ser att det står på bilderna som ni andra har fått också men det kan ju inte stämma med kroppslängden, då vissa har mindre mått men är längre gångna än jag var, var ju bara i vecka 15+0 när jag gjorde mitt.  

• NiniMe
    Naimis skrev 2012-03-05 18:15:22 följande:
    Vilken superfin vagn NiniMe
    Ja jag digga den som tusan och den verkar så smidig, hoppas den uppfyller mina förväntningar
  • babyhummingbird

På mina bilder från RUL står det 15,4cm... Känns långt!

• Albasmamma

Åh vad härligt att läsa om allas lyckade UL!

Jag är glad att vi inte längre bor i lägenhet så man slipper det dilemmat, däremot vet jag inte alls vilken vagn jag vill ha denna gång. Tror att det blir en begagnad iaf och skönt att det är några veckor kvar att bestämma sig. 

En fråga, som säkert varit uppe på tapeten tidigare. Men hur länge planerar ni att jobba? Mitt jobb är ju inte fysiskt tungt. När jag väntade dottern var jag sjukskriven från v.16 och framåt, när jag väntade sonen hade jag ett fysiskt tungt jobb så då fick jag havandeskapspenning. Men min tanke nu är att jobba och sen ta ut semester. Jag har ju BF 5 aug och har fem veckors semester att ta ut. Skulle ni ta semester ända till början på aug. och sen ta FP om inte bebisen kommit tills semestern är slut? Långt inlägg, hoppas ni vill dela era tankar kring detta. 

• Novixi
    LiJon skrev 2012-03-05 18:07:15 följande:
    Vad många fina RUL-bilder vi fått se idag!

Sommaren12; jag frågade på mitt RUL om hon visste hur lång den var, men hon bara snäste; "det mäter man aldrig, den ligger så böjd ändå och det säger ingenting om vilken vecka du är i". Hur otrevlig som helst, det värsta är att vi kommer att ha henne igen nästa vecka...

Men samtidigt står det något mått på båda våra bilder, 12,5 cm på den ena och 13,8 på den andra... vet inte vad det är för mått? Ni andra kanske har koll? 

Ser att det står på bilderna som ni andra har fått också men det kan ju inte stämma med kroppslängden, då vissa har mindre mått men är längre gångna än jag var, var ju bara i vecka 15+0 när jag gjorde mitt.  

Har precis varit och praktiserat på MVC då jag utbildar mig till ssk. Hon sa att de brukar gå efter att bebisar är 18 cm långa från huvud till fötter i v.18. Lätt att komma ihåg ;)

Och ni som frågat om man kan få veta kön på bebis; det finns en ny lag som säger att de inte får undanhålla information för föräldrarna. Vilket betyder att om föräldrarna vill veta vilket kön deras bebis har så har de rätt att veta det enligt lag. Så ni som ska på rul och vill veta kön kan bara hänvisa till svensk lagstiftning ;) ha det bra alla och lycka till!
  • lillakotten

Albasmamma: jag har planerat att jobba fram till augusti och sedan tabut semester fram till bf oh efter det så tar jag fp.

Svar på tråden Augustibebis 2012