• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12
    LiJon skrev 2012-03-05 18:07:15 följande:
     Sommaren12; jag frågade på mitt RUL om hon visste hur lång den var, men hon bara snäste; "det mäter man aldrig, den ligger så böjd ändå och det säger ingenting om vilken vecka du är i". Hur otrevlig som helst, det värsta är att vi kommer att ha henne igen nästa vecka...
    Men va otrevligt! Hade hon käkat surströmming innan jobbet eller? Jag skulle vilja veta bara för nyfikenhetens skull, spännande att veta hur stor klumpen där inne är egentligen. Trist att ni ska henne igen...
    Albasmamma skrev 2012-03-05 18:37:56 följande:

En fråga, som säkert varit uppe på tapeten tidigare. Men hur länge planerar ni att jobba? Mitt jobb är ju inte fysiskt tungt. När jag väntade dottern var jag sjukskriven från v.16 och framåt, när jag väntade sonen hade jag ett fysiskt tungt jobb så då fick jag havandeskapspenning. Men min tanke nu är att jobba och sen ta ut semester. Jag har ju BF 5 aug och har fem veckors semester att ta ut. Skulle ni ta semester ända till början på aug. och sen ta FP om inte bebisen kommit tills semestern är slut? Långt inlägg, hoppas ni vill dela era tankar kring detta. 

Jobbar inte utan pluggar och jag kommer vara ledig från 1 juni. Kommer inte sommarjobba heller utan använder lite sparade pengar och sedan tar jag ev ut föräldrapenning ett tag innan barnet kommer. Har dock inte räknat på det där ännu.

Förresten, man kan ju ta ut föräldrapenning 60 dagar innan barnet föds som jag förstått det. Men räknar man då från det att barnet beräknas komma? För det vet man ju aldrig...

• Sommaren12

NiniMe: Har crescent ingen hemsida där man kan titta närmre på vagnen? Visste inte ens att de tillverkar barnvagnar... På deras sida hittar jag bara cyklar.

• Albasmamma

Sommaren: ja, jag tror man räknar 60 dagar innan BF.

lillakotten: tack för dina tankar kring semester/jobba till BF. Lutar mot att det blir samma för mig.     

• Kampis

Sommaren: På Best toys and baby bakom MAXI säljer de Crescent om du vill kläma på dem :)

• Naimis

Albasmamma- Jag har tänkt att jobba juni ut. Förhoppningsvis 100% om kroppen tillåter de. Har ju BF 27/7, fast ja har kontorsjobb

• tessanbessan

Oj, det var längesedan som jag skrev här. Har nog inte riktigt tänkt på det, har haft så svårt för att förstå att jag är gravid trots vårt tidiga UL i vecka 13. Då såg allt bra ut i varje fall! Men det känns så overkligt fortfarande.
    2 veckor kvar till RUL,19 mars, och både jag och mannen är så nyfikna, men samtidigt nervösa. Ser allt bra ut? Vad är stjärnan i "h*n"? Yes, vi ska ta reda på könet, rent för nyfikna för att låta bli hehe.

Vi har också känt bebis sparka. kände första redan i vecka 16 men igår var det full fart i magen, vecka 18. Eller ja, sambon kände lite fladdrande om man säger så, men så fort hans hand försvann fick jag några rejäla sparkar. Visst är det typiskt, när jag håller med handen på magen sparkar bebis, men när jag lägger pappas hand på magen så slutar bebis.. Får se om jag lyckas lägga hans hand i rättans tid nu ikväll, det är då bebis sparkar som mest.

En liten fråga. Nu på senaste dagar har jag börjat känna smärta nedtill vid livmodern igen, så som jag hade i början av graviditeten. Kan inte hjälpa att bli lite nervös och orolig. Antar att det är bebis som växer och allt förändras där inne och att allting ser bra ut. Men ändå, någon som också känner av lite småsmärta i dessa veckorna?
    Och, nu kanske någon kan tycka att detta låter lite nasty, ursäkta, men när jag sitter ner så kan jag få lite kramper i underliv och bak mot rumpan, har hänt rätt så ofta. Inte den blekaste om det har med graviditeten att göra men har Aldrig känt så här förut. Jag är säkert helt ensam om detta, eller? *röd i huvudet*

I varje fall, stort grattis till er alla som haft sitt RUL nu.
    Nu längtar man ännu mer efter alla era underbara bilder och berättelser! :) 

• Sommaren12
    Naimis skrev 2012-03-05 19:06:03 följande:
    Sommaren- Googla crescent barnvagn så kommer du in på deras sida.
    Nä jag gjorde ju inte det... Rynkar på näsan Bara återförsäljare. Fast jag är alltid hopplös på att googla.
  • Sommaren12
    tessanbessan skrev 2012-03-05 19:09:24 följande:
    En liten fråga. Nu på senaste dagar har jag börjat känna smärta nedtill vid livmodern igen, så som jag hade i början av graviditeten. Kan inte hjälpa att bli lite nervös och orolig. Antar att det är bebis som växer och allt förändras där inne och att allting ser bra ut. Men ändå, någon som också känner av lite småsmärta i dessa veckorna?
    Och, nu kanske någon kan tycka att detta låter lite nasty, ursäkta, men när jag sitter ner så kan jag få lite kramper i underliv och bak mot rumpan, har hänt rätt så ofta. Inte den blekaste om det har med graviditeten att göra men har Aldrig känt så här förut. Jag är säkert helt ensam om detta, eller? *röd i huvudet*
    Jag läste nånstans att man kan börja känna sån smärta i vecka 17 runt livmodern för då skulle nånting (bäckenet kanske?) tjockna... usch vilket dåligt svar, jag minns liksom inte riktigt vad det stod, bara att man kunde få ont... Har också ont så som du beskriver det. 
Svar på tråden Augustibebis 2012