• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Tessanbessan: Nu hittade jag det...

"v. 17: De runda ligament som stöder livmodern tjocknar och sträcks när den expanderar. Du kan känna smärtor i magen när dessa ligament sträcks. Vanligtvis är detta kortvarigt och inget att oroa sig för." 

• tessanbessan
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 19:18:39 följande:
    Tessanbessan: Nu hittade jag det...

"v. 17: De runda ligament som stöder livmodern tjocknar och sträcks när den expanderar. Du kan känna smärtor i magen när dessa ligament sträcks. Vanligtvis är detta kortvarigt och inget att oroa sig för."  

Tack så mycket! Skönt att läsa att jag inte är den enda.
    Helt galet att man aldrig kan njuta till 110%, alltid något litet att oroa sig över. Men det är väl bara till att vänja sig, det är nu ett liv med ständig oro börjar antar jag.
  • isaochbel
    Sommaren12 skrev 2012-03-05 17:48:42 följande:
    Hur långa är era bebisar ni som gjort rul? :)

Vår kille var 13 cm sitthöjd och hon sa att barnets fulla längd brukar följa veckan man är i så i vårt fall ca 18 cm från topp till tå i v 18+2.
  • babyhummingbird

Efter RUL så blev jag så chockad över att det var en liten flicka i magen.. Så gick lite bananas på internetshoppingen.. Kan inte lägga ut allt här, men finns bilder på bloggen preggo.blogg.se :) Sen har jag sparat ner många bilder på datorn och gjort kollar på bilder jag kanske köper längre fram eller som vi får önska oss av släkten! Tänk så roligt det kunde vara med fickkläder, haha :)

• Bellatrixx

Hittade nyss en Brio Happy med ligg och sittdel för 2500 på blocket, funderar på om man borde slå till... 
    Det är en ifrån 09 så tänkte googla lite om det står något särskilt om liggdelen just ifrån 09.
    Vilken fin rosa vagn du hade hittat!! .  

• Sommaren12

Hummingbird: fina inköp du gjort! Angående att man kan dra stokke med två hjul över tex stranden så kan du göra det även med cameleon, det visade de för oss i butiken. Bara så du vet. ;)

• babyhummingbird

Sommaren12: Det måste jag ha missat! Då skriver vi upp det på den fördelarlistan.. Vi är snart uppe i flera sidor, haha :) Tusen gånger jobbigare än att köpa bil!

Svar på tråden Augustibebis 2012