• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruFoxy

vippan:
    Då kan det inte vara där ifrån jag känner igen ditt nick. Men det är ju inte hela världen! Roligt att du får det tätt mellan ettan och tvåan, hur känns det? Det är ganska exakt 18 månader mellan min tvåa och trea och de har så otroligt roligt tillsammans idag! Visst, värsta fiender ibland men nästa sekund är de bästa vänner och tokkramas och busar

elllen83:
    Det kan kännas värre ju längre gången du blir också, men det behöver inte bli så. Men just det att spänna magen och vrida sig försiktigt kan underlätta en del, typ att vrida med hela kroppen istället för halva.
    Jag började få så när jag väntade tvåan och kom tidigare med trean. Mellan trean och fyran fick jag alltid dessa dragningar en vecka innan mens, varje månad. Hoppas det inte innebär att jag får det konstant sen efter fyran *iik* 

• FruFoxy

vippan:
    Har inte testat lättglögg, är det gott? Är det nått vi bebisugnar får dricka? 

• fru Elle

Tycker  inte jag mår så illa så jag behöver ta några tabletter. Vad äter ni som hjälper till mot illamåendet?

Molly 2008 och Harry 2010
  • Strossel

Fru- ja det kan ju vara någon annan tråd med :)
    Jo det känns pirrigt och vi är inställda på att det kommer bli tufft den första tiden! Men vi har velat ha dom tätt just för att som du säger att de har glädje av det själva när dom blir äldre (förhoppningsvis haha) sen känns det som att vi kommer få tuffare med 2:an eftersom med vår 1:a har allt bara flutit på och hon har varit så tidig med allt! Hur tyckte ni att det gick med två barn så tätt första tiden?

• Naimisen

Elle- Mig gäller de mest att inte gå med tom mage. Så de som faller mig i smaken just då

• Strossel

Jag älskar Lättglögg/saftglögg men jag tänker inte dricka det något mer nu när jag vet att jag är gravid! Känns så onödigt!

• Strossel

Elle- det finns väl mkt som kan orsaka illamående! En del behöver småäta hela tiden/ äta mindre portioner, dra ner på fet o kryddig mat/kött/kaffe/mejeriprodukter. Svårt att säga!

• oxle bo
    fru Elle skrev 2011-12-08 20:47:46 följande:
    Tycker  inte jag mår så illa så jag behöver ta några tabletter. Vad äter ni som hjälper till mot illamåendet?
    piggelin el tugga på is har jag gjort i tidigare graviditeter
  • fru Elle

Kanske bäst att se till att ha något nyttigt tillgängligt. Har ätit LCHF sen i augusti och gått ner 9,5 kg, väger 6 kg mindre än när jag blev gravid första gången. Har inte behövst småäta utan har klarat mig bra med frukost, lunch och middag. Sen jag blev gravid har jag valt att lägga till mer kolhydrater och mellanmål som tex en frukt. Tar lite emot att äta ännu mer.

Molly 2008 och Harry 2010
  • FruFoxy

vippan:
    Tufft behöver det kanske inte bli men det är ju alltid bra att vara lite förberedd på lite fler svettiga dagar än vad man har idag  
    Hur jag tyckte det var med två barn så tätt? Inte roligt det första året vill jag lova! Men det har inget med ålderskillnaden att göra utan dessa härliga personligeter! Kan dra det lite kort. Ettan och tvåan är sk. "snälla barn" som alltid sov när de skulle osv. Medan trean är rena raka motsatsen! Haha. Hon sov inte mer än 15 minuter i stöten och var vaken i flera timmar från nyfödd tills dess hon var 1,5 år. Och hennes skrik kunde (kan) få den bästa operasångaren att bli avundsjuk. Ja, det var inte nådigt vill jag lova.
    Men idag, när hon äntligen börjat sova ordentligt och gör sig förstådd m.m. så är det bara kul. Och så roligt att få vara med om tre helt olika barn och personligheter! 
    Men om man ska se på det praktiska så var man ju redan inne i bytablöja svängen och allt det där så det var ju bara att fortsätta. Och eftersom åldersklilnaden inte var så stor köpte vi en tvillingvagn men körde mycket på sjal också. 

Nu undrar jag om det var det du frågade efter, hoppas det. Annars fick du lite oviktig kvällsläsning!

Svar på tråden Augustibebis 2012