• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    babyhummingbird skrev 2011-12-09 09:26:16 följande:
    Influensevarning på mig också.. Även sambon kände sig lite risig i morse.. Så blir väl sjukhem här hela helgen.

Någon skrev förresten här igår att de skulle äta våfflor.. DET satte sig på min hjärna. Vaknade vid 03 i natt för att kissa (som vanligt).. På vägen tillbaka gick jag inom köket och började leta i alla köksskåpen. Går in och lägger mig igen. Och sambon frågar vad jag håller på med.. "Har vi inget våffeljärn??".. Han kollar lite förvirrat på mig.. Och svarar "Nej, vi har nog inget våffeljärn".. Jag säger då "Men jag vill äta våfflor imorgon!"... Sen där någonstans somnar jag igen.. Nu i morse innan sambon åkte till jobbet så säger han "Jag köper ett våffeljärn till dig idag". Haha... Snäll sambo till tokig gravid flickvän.
    Gah! Nu vill jag också ha våfflor! Det har jag inte ätit på ungefär... 4 år!
  • fru Elle

Köpte en alkoholfri glögg från Saturnus, det var god. I år har vi gjort egen glögg som blev god, vi tappade upp den på flaskor en vecka innan jag blev gravid så jag hann prova. Men den får jag avstå för den är inte alkoholfri. Hoppas den håller sig bra till nästa år.

När det gäller dryck så brukar jag föredra vatten, är inte överförtjust i läsk. Alkoholfria viner står jag gärna över, har inte smakat något som jag gillar. Men ibland vill jag ha något annat att dricka än vatten, har hittat en alkoholfri öl som jag gillar och den kommer från Heineken. Sen kommer detta vara tredje nyåret som jag är gravid och jag kan tipsa om Billabong, ett alkoholfritt mousserande vin som jag tycker är helt ok.

Molly 2008 och Harry 2010
  • Jloow

Åh våfflor! Får nog tvinga maken till det i kväll.. Verkligen inte hans favoritmat medan jag kan släcka i mig hur mycket som helst! Haha! Snacka om våffelkaos.. ;)

• Sandrina

Jag hänger också på här! :) Är i vecka 6+1, första bebisen! Hoppas så på att allt kommer gå bra! :)

• Strossel

Lundin- haha din sambo har fattat vinken direkt, motarbeta aldrig en gravid kvinna! *gulle*

• O Hanna O

Jag är i himmelriket det ny tabletterna lergagan comp är en dröm...inte en kräka på tolvtimmar, jag är pigg sovit helanatten och fått i mig frukost...

Våfflor nej tack stark thaimat är det som jag är sugen på!

• Sandrina

Ska man undvika även blossaglöggen, som innehåller 2,25% alkohol? Har alltid tänkt att den är alkoholfri men insåg ju här om dagen att den inte är det! :S

Har läst att det inte är någon fara om man i börjar av graviditeten (innan man vet om att man är gravid) får i sig alkohol eftersom bebisen ändå inte får i sig näring från mamman då.

När börjar bäbisen få näring från mig?

Svar på tråden Augustibebis 2012