• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Gadget

Jag var tvungen att gå in och kolla vår BIM-lista. Vi är hela 36 stycken nu!!! Och BIM har ändå inte kommit längre än halvvägs in i augusti. Roligt med så många!

• Gadget

haha, BF menade jag ju, inte BIM.

Har väl fortfarande inte fattat att det är en bebis jag väntar och inte mensen.....  

• Strossel

Det sägs väl att det är "ok" att ta ett glas rött osv någon gång! MEN jag anser att man lika gärna kan kvitta det, och varför "riskera" något genom att ta ett glas rött eller liknande! Jag lever efter nolltolerans när jag är gravid och då skippar jag även glögg med 2,2 % i.

• Naimisen

Ja har en tendens att avsky alkoholsmak när jag är gravid.
    Sist råkade mannen köpa lättglögg och ja kände direkt av alkoholsmaken. De får bli champis på nyårsafton :) gott de med

• eleanoresmamma

Hej alla!
    Hoppar in här, har beräknat bf 12/8 2012, det blir mitt 3:e barn om grynet vill stanna kvar i magen. Till skillnad från mina andra graviditeter så mår jag redan lite illa och är hungrig. Med första barnet mådde jag illa i två veckor (7-8 tror jag det var) och inget alls med andra barnet. Så det känns lite konstigt och nytt för mig.

Kram   

• Augustimamman

Har vi en bf-lista? Den har jag missat! Vill nån lägga till mig? Bf 11/8

• Augustimamman

Ok, hittade den nu så jag lägger till mig själv sen. :)

• jordgubbsylt

uurk. Jag mår vekrligen pyton idag. Som tur är så är min man ledig idag så han är hemma och fixar allt. Spydde för första gången idag och det enda positiva med det är ju att man efteråt i alla fall känner sig lite bättre ett tag.

Jag kör också på helt alkoholfritt, fattar inte varför man ska tänja på gränserna även om det kanske är okej att dricka lite vin. Så svårt är det inte att låta bli i några månader tycker jag.

Välkommna alla nya!

• AnnaSv

Jag dricker inte alkohol i vanliga fall men även om jag gjort det skulle jag inte tänka tanken på art dricka en droppe.. Varför utmana ödet? Fattar inte vitsen även om det skulle vara "ok" att dricka liiite..

• Augustimamman

Kan nån hjälpa mig att reda ut vilken dag jag går in i ny vecka? Jag har två gravid-appar som säger olika! Den ena säger att jag är 6+0 idag och den andra att jag är 6+0 imorgon. Senaste mensens första dag var 5 nov... Nån vänlig? ;)

Svar på tråden Augustibebis 2012