Augustibebis 2012
Åh ångrar inte alls att jag badade idag! 23 grader i vattnet, det kändes t.o.m. ljummet!! Plaskade en bra stund. SÅ skönt för min svullna kropp! :)
Åh ångrar inte alls att jag badade idag! 23 grader i vattnet, det kändes t.o.m. ljummet!! Plaskade en bra stund. SÅ skönt för min svullna kropp! :)
Fattar inte varför de ska visa gamla avsnitt av solsidan, se till att spela in nytt ist!
Bez imena: åh ja det var så skönt! :) blir alltid lika snopen när det faktiskt är VARMT i svenska vatten.
Åh jag hade också bölat. Blir blödig för allt nu för tiden.
Har också sovit skit i natt. Somna vakna somna vakna... Kändes aldrig som jag sov alls. Till slut kändes det inte som jag kunde somna om alls å huvudet bara snurra, trodde att det var morgon, typ 7 kanske men så kolla jag klockan som va 4.55... Ville bara gråta! Funderade på att stiga upp iaf men DÅ somna jag ifrån tankarna och har sovit till 7.40. Drömde att jag beställde en ceasarsallad på mcdonalds och hittade en stor äcklig ål i den så jag skällde ut personalen på engelska. Lustig man är!
Fru elle: vad har du för profylaxbok? Eller nån annan som kan rekommendera en inte allt för svindyr?
Var hos bm nu. Lillans huvud var fixerat. :)
Blev lite irriterad häromdagen. Nämnde att jag läst nåt nån skrivit på Familjeliv för ett par vänner och de började gnälla om att de minsann aaaaldrig skulle va med i nån tråd på Familjeliv och att det bara är för moraltanter som vill hetsa varandra och tuta i varandra massa osanningar. Tycker jag mött dessa reaktioner ett par gånger tidigare och känner nästan att jag måste försvara min aktivitet här. Tänkte på detta en stund idag. Stora delar av Familjeliv är ju rena hokuspokuset med massa sjuka trådar och jag begriper mig inte alls på de som startar trådar á la "Har du onanerat idag?" m.fl. Men sen finns det ju såna här härliga trådar med goa människor! Jag håller inte med alla i allt som skrivs här och våra värderingar och tankar skiljer sig säkert ofta men jag väljer att sålla det som jag inte håller med om. Tycker det är ett fint "klimat" i denna tråden och har varit det i princip hela tiden. Och SÅ mycket nytta jag har haft av den! Vi bollar idéer, vi tröstar och stöttar när det är jobbigt och inspirerar varandra. Jag vet att det finns konservativa typer som tycker det är småfult att göra det på nätet men det bryr jag mig inte om.
När jag gick med här hade jag bara bott i min stad i några månader och jag kände/känner inte speciellt många. I en annan tråd har jag lärt känna andra gravida i min stad och vi träffas ofta och fikar. Det hade jag inte haft utan Familjeliv.
Är det fler som möter självgoda typer som vill trycka till en lite för att man tar upp "det privata" här på Familjeliv?
Haha ellenbmt, spännande trådförslag! :D
Frumii: min har fixerat sig. Det va första gången de ens kollade det idag (v 35+0 idag) men jag tror hon har varit fixerad ett par veckor redan. Har känt huvudet lååångt ner ett bra tag nu.
Är det vanligt att de ändå vänder sig?! Har aldrig hört talas om det förr. Då kanske din inte va fixerad trots allt. Vilken v är du i nu?
Vi MÅSTE ha en back-to-sexy tråd! Jag fick en chock på vågen i morse. Har gått upp ett kg i veckan senaste tre och väger nu +16. Jag kan inte skaka av mig det, hade ätstörningar i tonåren och tycker fortfarande det är jobbigt att gå upp oavsett anledning. Men nu är nog mycket vätska. Har svullnat rejält senaste två veckorna.
Men vi skapar en ny fräsch tråd när alla fått sina småttingar va? :)
Frumii: men de kan ju ligga med huvudet ner utan att va fixerade. Min bebba har legat med huvudet ner sen v 30. Vet inte hur hon gjorde med dig men efter bms insats idag känns det som att med fel handtag kan det va lätt att missbedöma ifall de fixerat sig eller fortfarande är ruckbara. Bara en teori.
Jag har också fått lite "tänk-OM-tankar" på sista tiden, men jag försöker genast tänka på nåt annat då.
Hur många ombyten till bebisen tar ni med er till sjukhuset? Tänkte ta två ombyten stl 50 och två i stl 56. Vet ju inte riktigt vad som passar. För mycket/lite tycker ni?
Frumii: gör det! Inte för att jag misstror dig, har bara aldrig hört att fixerade barn kan flytta sig. Vore intressant att veta!