• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Jag är på 16+2 och har inte känt nåt fladder direkt. Men i söndags kände jag tydligt nere på höger sida något som kändes som när nån petar på en med ett finger, fast inifrån då. Men det är också det ungefär.

Hoppas på bra rul för alla =) "Bara"  13 dagar kvar nu ^^

Dum fråga men jag är inte så påläst.. sammandragningar och sånt blir det värre av stress eller att man har mkt att göra fast man inte känner sig stressad egentligen?  

• NiniMe
    RockTheRebell skrev 2012-03-13 09:15:08 följande:

Jag är på 16+2 och har inte känt nåt fladder direkt. Men i söndags kände jag tydligt nere på höger sida något som kändes som när nån petar på en med ett finger, fast inifrån då. Men det är också det ungefär.

Hoppas på bra rul för alla =) "Bara"  13 dagar kvar nu ^^

Dum fråga men jag är inte så påläst.. sammandragningar och sånt blir det värre av stress eller att man har mkt att göra fast man inte känner sig stressad egentligen?  

Det kan absolut vara en anledning, jag kan få sammandragning utan att göra ngt.. Livmodern har en liten work out =)
  • Hejåhå

Tre veckor kvar till RuL. Känns som ljusår bort...

Mot halsbränna: Losec eller Omiprazol
    Med dottern kunde jag inte något som var det minsta surt eller starkt för att få halsbränna. Inte ens bröd. Kaffe, te, juice, frukt fanns inte på kartan.
    Samarin, Rennie hjälpte bara tills nästa gång man åt eller drack. Med Losec kunde jag äta nästan allt.

Har precis återhämtat mig från gårdagens magsjuka. Bara jag som hittills blivit sjuk så vi får hoppas att det var matförgiftning.
    Man är inte så kaxig när man spyr och har en 1-åring klängandes på ryggen.

Jag kissar dessutom alltid på mig när jag spyr och är gravid. Med dottern i magen på jobbet fick jag fint torka brallorna i handtorken och gå hem, mindre skoj! Efter det hade jag ombyte med mig :)

• pixel3
    NiniMe skrev 2012-03-13 08:56:18 följande:
    Jag kan nästan säga med 100% att det är ligamentsmärtor.. Det gör så in i helvetes ont ibland... Jag har varit mycket förkyld nu den senaste tiden och det räcker att jag hostar så kommer det... Jag har haft det läääääänge, och det kommer och går..
    Vad skönt att få veta vad det kan vara en sån sak. Oron finns ju alltid när man inte vet. Tack så mycket för lyckoönskningen <3

http://saknadenattblimamma.blogg.se
  • natlup

Jag har en liten fråga. Räknas det att man är halvvägs vid vecka 19+6 eller 20+6?

• Albasmamma

hejåhå: tack för dina tips mot halsbränna. Ska testa! Usch för magsjuka/matförgiftning, hoppas att ingen annan i familjen blir sjuk och att du repar dig snabbt. Jag tycker man brukar vara matt och orkeslös flera dagar efteråt så försöka vila så gott det går.

• Sommaren12

Pixel3: låter som ligamentet. Läste att det kunde göra riktigt ont. Har vaknat med sån smärta på natten två gånger och det gör vansinnigt ont, speciellt om man rör på sig.

• A R

Helene, Grattis och välkommen!

Helenaa, stackars dig, hoppas medicinerna hjälper snabbt och att du mår bättre snart!

Lycka till alla som har RUL idag, spännande!

Själv ska jag till läkaren på MVC idag kl 10.30, har ju haft flera blödningar och min BM ville att jag skulle på en extra undersökning, vet inte riktigt vad de ska göra men det känns inte spännande som inför RUL som jag ska på den 26 mars. Jag är lite orolig men samtidig känner jag sparkar varje dag så jag tröstar mig med det och att de sett bra ut på de fem tidigare UL jag gjort.

Det blir lite dubbla känslor, jag vågar inte riktigt tänka tanken fullt ut att vi faktiskt kommer få en bebis i slutet av augusti, samtidigt som jag vill planera vagninköp, titta på bebiskläder och börja ordna lite för ankomsten.
    Går liksom och vänta på känslan att nu är det lugn men istället tittar jag efter blod varje gång jag går på toa.

Nu är det bara en timme kvar... 

• Tina lind

natlup- När du går in i vecka 20, alltså 19+0 är du halvvägs. Bf är 39+0.

Nu börjar det kännas härligt att vara gravid, jag känner bebisen dagligen och magen syns rejält. Det är ju inte alltför lång tid kvar heller. Så härligt att våren är på gång också. Ska bli en spännande vår tycker jag :)

• Tina lind

Ar- Jobbigt :( Hoppas du kan bli lite lugnad efter läkarbesöket! Man ska ju inte behöva vara orolig :( Men förstår verkligen att du är det, jobbigt att tro att det är blod varje gång det "rinner till". Det kommer nog gå kanon ändå tror jag, du känner ju bebisen och har varit på ul som sett bra ut! Lycka till idag!

Svar på tråden Augustibebis 2012