• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Oj vilken blandad läsning så här på kvällen.
    Mina tankar är med er som inte fått så roliga besked idag. Kan inte föreställa mig hur ni mår just nu. Styrkekramar till er!

Grattis till er som fått fina besked och grattis till döttrarna och sonen!

Idag kom jag umderfund med att jag bara har 3,5 månad kvar att jobba. Känns lite stressande och tråkigt. Trivs så bra på jobbet.
    En lägenhet är iaf reserverad, vi ska dit nästa torsdag och kolla på den och se om de är något för oss.

• fransyskan
    pixel3 skrev 2012-03-13 17:32:14 följande:
    PANIK!! sitter med sprutande tårar var idag på RUL och fick träffa speciallist läkaren. Mitt barn har ett hål eller så fattas det en bit av kammaren. Jag fick göra fostervattens prov på en gång och ska upp till en special avdelning de kommande dagarna för att kolla vad det är med hjärtat. Gråter om vart annat och skakar då mitt barn kanske inte kommer överleva.
    Nej, fy... vad är det här för skitdag? :( Jag hoppas verkligen att det visar sig vara något dom kan ordna. Som jguz sa så är ju läkarna otroligt duktiga idag.
    strongenough skrev 2012-03-13 17:00:52 följande:
    Nu ska man bara stå ut med rädslan, sorgen och smärtan. Imorgon fyller min store kille år. Så ska man lyckas hålla minen för hans skull..... 
    Du får hålla om honom extra mycket. Vad bra att det verkar finnas någit dom kan göra iaf!

Kommer att tänka på er bägge!
  • Juliette

Så tråkigt att läsa om hål i hjärta och tvillingar som inte mår bra :(. Hoppas det löser sig.

Har också varit på RUL idag och det såg bra ut med vår bebbe. Det är en liten pojke och det blev inga bra bilder då han vägrade ligga still :). Blev flyttad från 7/8 till 11/8. Känns jätteskönt att allt var bra och lite konstigt att nu veta vad det är för en filur som bor i magen. Men skoj! :)

• mammsen
    strongenough skrev 2012-03-13 16:32:58 följande:
    Idag var jag på RUL med mina tvillingar. Tyvärr såg det inte så bra ut. Dem har utvecklat TTS men är än bara på steg 1 vilket kan ändras snabbt. Hur ska man klara att bara gå och vänta på om de går åt helvete eller inte? Jag mår totalt åt helvete.

Till min stora lycka fick jag först Veta att jag väntar 2 flickor. Har redan en pojke så ville så gärna pröva på flickor. Sen berätta han om TTS och allt vände. Nu ska man leva på hoppet.
    Fy, vad jag lider med dig! Men de erbjöd väll täta kontroller??
    Jag läste lite om det och förstod att det är så att det är enäggstvillingar som delar moderkaka va?
    och att de kan bli obalans mellan fostrena när de har gemensamt blodomlopp..
    fruktansvärt!

Men pratade de någonting om behandling?

Läste detta (klipper in)

Laserbehandling

Den behandlingsform vi erbjuder vid konstaterad TTS är att stänga av kärlförbindelserna med laserstrålning. Ett tunt instrument, fetoskop, förs in i livmodern. Med hjälp av detta identifieras kärlen och koaguleras via en laserstråle. Efter detta töms överskottet av fostervatten ut. Resultaten är gynnsamma. I mer än 50% av fallen överlever bägge fostren, och i mer än 80% klarar sig en tvilling. Till laserns fördel talar dessutom färre hjärnskador bland de överlevande tvillingarna och att risken för för tidig födsel minskar.

Oddsen värkar ju sämre utan behandling :/
    Men du har ju gått ganska långt! och skulle de upptäcka att det blir försämrat så är ju snart dina bebisar såpas stora att man kan plocka ut dem och rädda dem!! Vet en flicka som är 8år och föddes i v 23! Hon är inte annorlunda från något annat barn! Och nu 8 år senare har vården och kunskapen ökat otroligt!!
    Så dina tjejjer har goda changser <3

Ger dig en elekrtonisk kram =) 

• Helenaa

Nej vad tråkigt för er :(

Och här klagar jag på lunginflammation å bihåleinflammation....
    Jag håller alla tummar och tår för era bäbisar!  

• mammsen
    pixel3 skrev 2012-03-13 17:32:14 följande:
    PANIK!! sitter med sprutande tårar var idag på RUL och fick träffa speciallist läkaren. Mitt barn har ett hål eller så fattas det en bit av kammaren. Jag fick göra fostervattens prov på en gång och ska upp till en special avdelning de kommande dagarna för att kolla vad det är med hjärtat. Gråter om vart annat och skakar då mitt barn kanske inte kommer överleva.
    Fy! Villken otursdag!!!!!!
    Stackars söta du!!
    Men de vet inte säkert än!
    Pratade de med dig? Är det något som kanske kan växa till sig eller opereras när barnet är fött? eller är du helt ovetande??
    <3 styrkekramar <3
  • babyhummingbird

Hoppas innerligt det går bra för alla tre bebisarna!!

• tjockisbullen

Skickar många tankar och styrkekramar till er som fått tuffa besked på RUL idag! :( 
    Man önskar att det bara skulle finnas glada besked!

Svar på tråden Augustibebis 2012