Linköping maj/juni 2012
Nu har äntligen vårt lilla underverk kommit till världen. Igår klockan 14.20 föddes lilla Frida, 52 cm lång och 3420 gram tung 
Förlossningen gick jättebra och jag är så nöjd och stolt över min prestation. Jag hade värkar regelbundet hela natten till igår, vid 10-tiden ringde vi förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in. Vi packade ihop det sista i BB-väskan och GICK till sjukhuset (då ringde varningsklockor i mitt huvud om att det var för tidigt att åka in, man ska väl inte kunna GÅ till sjukhuset när det är dags?!). När vi kom in klockan 11.10 var jag redan öppen 6 cm så värkarna under natten och morgonen hade uppenbarligen haft effekt, vattnet forsade ut 11.45, krystvärkarna började 13.50 och 14.20 föds alltså Frida. Allt detta fixade jag utan någon smärtlindring men med en fantastisk man som stöd och väldigt mycket nytta av alla andningsövningar jag har tränat.
Vi stannade en natt på BB och nu har vi varit hemma några timmar. Det känns helt fantastiskt och ofattbart. Nu är det dags för lillan att få mat, hon ligger och sover sött i sitt babynest men för att förhindra frustration hos henne när hon vaknar väldigt hungrig ska vi väcka henne nu för att ge henne mat. Sen får vi se hur kvällen fortlöper.
Imorgon och hela helgen är mannen hemma, sen ska han jobba halvtid i drygt 3 veckor (han delar upp sina 10 pappadagar på halva dagar istället), så det känns riktigt lyxigt.
Nej, dags att amma.
Vi hörs och ses allihopa!!
Hejar på dig MoaLi!!!