Värktabletter är min last
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Jag äter citodon dagligen.. Gjort de i omgångar förut men nu har jag ätit varje dag i ca 6 månader!! Men jag tar aldrig mer än 3 st, har brustabletter. En morgon en eftermiddag å en kväll... Vägra äta mer.. Haft ett tidigare beroende av tradolan å dom är inte rolig att sluta med..
Hur många har du ordinerat per dag.. Jag får. Hämta ut 25 st brus varje fredag.. Max 3 om dagen.. Gruvar mig för att sluta med dom :( har problem med huvudvärk då jag spänner mig konstans :(
Mamita-64 tack för att du dela med dig!! Äter du det för spända muskler? Är du utan nån gång? Jag får 25 st brus varje fredag.. Jag mailar min läkare varje torsdag.. Drygt önska hon kunde sätta upp tex 4 st med dagar i mellan jag får ta ut så jag slipper förnya hela tiden.
Waldo var har du hört detta?
När jag söker på det så hittar jag en artikel från 2004 där det står att nu ska Citodon och liknande preparat narkotikaklassas.
Det är ju snart 8 år sen, artikeln var från mars
Om ett preparat innehåller mer än 100 mg kodein så är det narkotikaklassat
Sen så är ju så med de här preparaten att de redan skrivs ut på speciella recept
Det stämmer att kodein etc har klassats om. Dock vet ingen egentligen varför för det enda det har inneburit är mer arbete för apotekspersonalen.