Värktabletter är min last
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Råkade ut för en allvarlig axelsskada i början på december. Fick då Citodon utskrivet 50 tabletter, dos 4 st/dygn. De räcker således i 12,5 dagar. Sedan måste man få ett nytt recept.
Jag får Citodon för att jag är allergisk mot acetylsalisyra som hade varit ett lämpligare preparat för min typ av skada.
De skrivs ut på en särskild receptblankett.
Jag blev däremot sjukskriven heltid till att börja med 2 månader eftersom de ansåg att jag inte skulle kunna arbeta pga av den intensiva smärtan och att det var en rehablitering mellan 6 mån och ett år.
Läkare får ny efter årsskiftet endast skriva ett uttag på gul receptblankett men flera uttag om det gäller e-recept.
mamita givetvis är du beroende, sen att du kanske har lättare att sluta än andra är en annan sak.
men.
Sen för mig har slutat med kodein varit en enkel sak, vilket jag inte upplevt med några andra opiater/opioder.
Sen har varit i en helt annan klass.
Sen thebain finns i andra vallmosorter än somniferum.
Finns någon som har en bra styrka, resterande intressanta ämnen är endast lokaliserad till somniferum.