Värktabletter är min last
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Till anonym som anser mamita64 vara "beroende" tror jag inte förstår vilken värk mamita64 lever med. Och jag tycker att man ska skilja på de som tar kodein/tramadol för att slippa abstinens (fysisk beroende) och de som måste ta det för värk (och då menar jag inte värk som man får vid abstinens). Det finns inte så många olika grupper av värktabletter. Funkar inte paracetamol eller nsaid (googla om ni ej vet vad de är) mot värken så finns det bara morfinliknande preparat kvar. Så vad ska en smärtpatient göra? Inte ta kodein/tramadol för att de blir man beroende av? Nä, det är bättre låta patienten lida än att ge de smärtlindrande så att de kan få ett någorlunda drägligt liv.
Nej, jag tycker inte mamita64 är beroende av citodon (eller vad det nu va) eftersom hon kan låta bli att ta när hon inte har lika ont. Det vill säga ej beroende. Enligt anonym´s argument är nästan alla patienter som tar läkemedel varje dag beroende.
Alla blir INTE beroende av kodein eller tramadol. Men många blir det.