Värktabletter är min last
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Det började för många år sedan med en höft som krånglade,fick citodon av en läkare och blev fast direkt.
Någon mer som har fastnat i ett tabelttmissbruk?
Jag kan ju bara utgå från mej själv
Jag anser inte att jag är beroende av just kodein
Om alla människor blir beroende av kodein vet jag inte. Jag ser ju att just kodein är ett utbrett problem, många missbrukar preparatet och fastnar, får hemsk abstinens när de ska försöka sluta
Det är också som så att det är skillnad på att äta smärtmedicin om man har en smärtsjukdom mot om man inte har det. Smärtan " äter upp " medicinen. Du får inte samma effekt som om du hade tagit den utan smärta.
Jag blev ju beroende av Nobligan ( tramadol ) efter en månads användning.
Inte så att jag kände rus och ville ha mer, utan att jag inte kunde sluta med dem. Jag fick abstinensen från helvetet
Något jag aldrig varit med om med någon annan medicin
Jag sa detta till mina läkare men fick ingen annan medicin utan åt dessa i två år ca
Då jag inte vill vara eller känna mej beroende så satte jag själv ut dem, sakta och försiktigt, så som jag rekommenderade Ts i denna tråd att göra. Jag återgick sen till Distalgesic som jag hade haft tidigare och som jag aldrig haft problem med att göra uppehåll med heller.
När jag läser runt på nätet om kodein och beroende så sätts likhetstecken mellan beroende och rus, jakt på rus, ökad tolerans och ökat intag. Alltså något jag inte känner igen hos mej själv alls.
Jag förstår fortfarande inte vad du vill att jag ska säga ?
Beroende av citodon sedan 30 år tillbaka,det hela började med nackspärr och det tog mig ca 14 dagar att inse varför jag mådde så bra plötsligt.
På den vägen är det,har ätit upp till 20 stycken om dagen när det var som värst,åt dom även under sista graviditeten för foglossning som jag inte hade.
Har sprungit hos olika läkare i alla år,ljugit och hittat på ryggskott,nackspärr och allt som jag visste ungefär hur det yppade sig,jag har ringt läkaren o sagt att jag tappat receptet,glömt mina piller o gud vet allt.
Jag har hittat på att min dotter har migrän för att hon skulle få citodon och jag har stulit citodon hemma hos vänner som jag visste hade det hemma.
Slutade tvärt för fem år sedan och låg hemma ocj skade i två veckor och därefter öppnade sig en ny värld,jag såg färger,kände oro,ilska,glädje på riktigt något som jag inte riktigt gjort under åren med citodon.
Konstigt nog så vet ingen hur det är fatt,för jagäter aldrig tabletter när andra ser det.
Nåväl för tre år sedan blev jag allvarligt sjuk och genomgick en mängd operationer med mycket morfin som smärtlindring som senare blev citodon och jag var fast igen...orkar inte springa runt hos olika läkare så jag får 200 i månaden och beställer resten på nätet.....om jag behöver mer.
Har i brist på citodon vräkt i mig tramadol,cocilian etafyn,Treo comp och voltaren....tramadolen höll på att ta livet av mig...reagerade så starkt att jag blev helt i en bubbla...Treona gav mig ett blödande magsår.
Nu är jag där jag började,men håller mig nu till 6-8 om dagen
Jag var beroende av tramadol. Det var endast ett psykiskt beroende, fick inte abstinens utan dom. Jag var djupt deprimerad och endast tramadol kunde få mig att orka leva. Jag slutade själv med dom när jag mådde bättre psykiskt och inte längre hade behovet av att självmedicinera.
Men herregud. Vad är ert problem. Om mamita64 säger att hon inte får abstinens av dom preparat hon äter så får hon väl inte det. Hon har dessutom skrivit att hon kan vara utan i en vecka men att hon helst vill undvika det pga sina smärtor.
Det känns mer som att ni har svårt att acceptera att hon kan ta ett uppehåll från dessa preparat utan abstinens medan ni själva får en sjuk abstinens.
Hur gärna ni än vill tro att alla som äter dessa preparat blir lika dåliga som ni så ser inte verkligheten ut så.
Jag blev fast i treo i många år.Pga migrän,det var det enda som hjälpte.
En dag bestämde jag mig för att sluta,då började jag med alvedon första dagen plus kaffe.Har aldrig druckit kaffe tidigare men började då.Tog en tid att vänja sig,nu älskar jag det men dricker mest 1-2 koppar/dag.
Jag använder nästan aldrig väårktabletter idag,har lärt mig att leva utan.
Men treo förstörde min mage,helt och hållet.Magkatarr och magsår.Ångrar det varje dag.