• Falumamman

Ullared - överskattat???

Hej!

Var till Ullared och Gekås för första gången för ca 3 vecor sedan.

Hade höga förväntningar på stället efter folk som varit där pratat positivt om det och från tv-serien.

Men blev besviken.

Inte tyckte jag det var så jävla billigt heller.

Köpte en vinteracka för 400:- efter två dagars användning var den trasig.

Leksaker jag köpt har också gått sönder.

Jävla skit kvalité på sakerna. Blir inget andra besök dit säger jag bara.

Andra som varit med om samma sak från det s k "underbara Ullared?"

• Svar på tråden Ullared - överskattat???
  • carita02

Håller med fullt, det är bara skitsaker som inte är speciellt billigt,ungerfär som ÖB .

• eliten

Fast leksakerna är ju exakt samma kvalité som i andra butiker? Transformers på ToysRus 599kr Gekås 149kr.
    Brio träkeksak t.ex 249kr ToysRus och 59kr Gekås den går ju inte sönder lättare för den är köpt där?

• Chokladälskaren

Visst alla grejer som man köper där kanske inte är i den bästa kvalité och allting kanske inte är superbilligt men annars så har dem väldigt mycket märkesgrejer där oxå och kan man kan hitta mycket bra fynd där, som t.ex barnkläder och leksaker. Och jag tycker inte att det är överskattat, tvärtom!
    Jag åker dit minst två-tre ggr om året och är lika nöjd varenda gångSkrattande

• Ejin

oj jag håller inte alls med.
    Jag älskar ullared. Har köpt både jackor och andra kläder och det har inte varit några problem. Har även köpt en hel del barnkläder till dottern, bla ett set med jacka och termobyxor för otroliga 69 spänn. Höll hela vintern och är lika fina nu.

Dessutom så är ju en hel del. tex leksaker samma märken som man köper på alla andra håll. Bara mkt billigare. Har te.x köpt ett lundby dockskåp som julklapp i år. Sen finns de ju brio leksaker m.m . 

• Frambuesa

Jag var där för 1 vecka sen, sjukt fula saker inte så billigt heller haha.. Fattar inte hur folk kan köpa 20 kundvagnar med grejer

• Fidelis ad urnam

Jag tycker INTE om GeKås. Det är bara massa trängsel och inte mycket är billigare än det man kan hitta på ÖoB, Rusta, Dollarstore osv. 
    Varit där två ggr med 7 års mellanrum och det blir aldrig mer en tripp dit.
    Det lilla jag köpte var trasigt inom bara några veckor. 

• Chokladälskaren
    Frambuesa skrev 2011-12-17 13:30:28 följande:
    Jag var där för 1 vecka sen, sjukt fula saker inte så billigt heller haha.. Fattar inte hur folk kan köpa 20 kundvagnar med grejer
    Mycket av grejerna som dem har där finns ju i andra "kända" butiker och är dessutom billigare än vad det skulle vara att köpa dem till ordinariepris.
  • Emma 02

Det jag tycker att jag kan fynda är leksaker och inredningssaker  samt en del saker på hästavdelningen.

Kläder har jag inte köpt så mycket där för jag har nästan aldrig hittat nått till varken mig eller barnen som jag gillat.    

• Chokladälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2011-12-17 13:31:26 följande:
    Jag tycker INTE om GeKås. Det är bara massa trängsel och inte mycket är billigare än det man kan hitta på ÖoB, Rusta, Dollarstore osv. 
    Varit där två ggr med 7 års mellanrum och det blir aldrig mer en tripp dit.
    Det lilla jag köpte var trasigt inom bara några veckor. 
    Kan hålla med om att det är mycket folk där. Det gäller att hitta de "rätta" dagarna/tiderna för att åka dit. Som nån dag innan julafton och kanske två-tre timmar innan stängning för då har de flesta åkt hem. Nu har ju inte alla den möjligheten att åka så långt bara för ett par timmar men för mig som bara har en timme dit så är det perfektGlad. Sen köper jag aldrig hygienartiklar där för det är som du säger, det kan jag lika väl köpa på ÖoB.
Svar på tråden Ullared - överskattat???