• Falumamman

Ullared - överskattat???

Hej!

Var till Ullared och Gekås för första gången för ca 3 vecor sedan.

Hade höga förväntningar på stället efter folk som varit där pratat positivt om det och från tv-serien.

Men blev besviken.

Inte tyckte jag det var så jävla billigt heller.

Köpte en vinteracka för 400:- efter två dagars användning var den trasig.

Leksaker jag köpt har också gått sönder.

Jävla skit kvalité på sakerna. Blir inget andra besök dit säger jag bara.

Andra som varit med om samma sak från det s k "underbara Ullared?"

• Svar på tråden Ullared - överskattat???
  • LinnV

Vi har massor av kläder från Ullared, både barnen och vi vuxna. Jag har inte märkt någon skillnad på kvalitet från h&m, lindex och ullared. Bara mycket billigare. Har dock aldrig varit där själv men vi får mycket från svärföräldrarna!

• QueenObscene

Jag hade inga förväntningar när jag var där 3-4 år sen, men tyckte det var 99 procent skit och kommer aldrig åka dit igen.

• Suck och suck

Precis vad jag misstänkt. Det har inte sett imponerande ut när man sett dokusåpan. Även om det finns kvalitetssaker där så skulle jag aldrig palla runt att gå runt på ett sånt ställe. Verkar så vidrigt.
    Dessutom så blir det inte billigare när man håller på och köper på sig, bara för att man råkar se. Bunkra upp hatar jag också. Vem vill fylla ett hus liksom.
    Nej, det är mer ekonomiskt att köpa saker när man behöver. Det blir bättre grejer automatiskt, bara av att man gör så.
    De har ju bevisat att det aldrig blir billigare "att bunkra upp". Sen kanske man ändå behöver något annat. Mina behov förändras för min del. Dessutom blir det tråkigt att ha bunkrat med massupplagor av grejer. Det är ju kostsamt för livet att man fyller sitt hus också med prylar "som ligger och väntar" på att bli behövda.
    Nej, det är bara en belastning.
    Men det där beror ju på hur man är.
    Dessutom så gillar jag Färskt, av saker. Även salvor och schampon och sånt "går ju ut". Så därför förstår jag mig inte på de (som i Ullaredsprogrammet då) köper upp sig på 20 schampoflaskor, som ska gå åt åren framöver. Å det verkar vara ett så trist sätt att förhålla sig till livet.
    Det blir ju slentrian att använda samma och samma prylar återigen, om ni hajar vad jag menar.
    Fast Lambipapper, det bunkrar jag upp i o f s också. För det vet jag ju att jag vill hantera häcken med. även framöver.
    Som sagt, så det är inte bara för att det "är slit och släng" som gör att jag tycker att Ullared är motbjudande. Det är som sagt "överbunkrandet av varor" som jag tror att folk inte använder upp.

• Hallonmumsan

Jag måste säga att det som förr lönade sig så som leksaker och kläder inte längre gör det. Jag gämförde priserna när jag kom hem denna julhandel och det skiljde kanske 10 kr på ganska dyra leksaker. Däremot förra året så skiljde de sig ca 50-100 kr på liknande saker. I år var sista gången jag åkte dit och då har jag handlat där varje vår och höst under flera år. Det blir dyrare och dyrare för varje gång.

• TantMy

Överskattat, helt klart!
    Om man har småbarn så är det perfekt att kunna handla billiga slit och släng kläder till ungarna, men kläder till mig själv, nej tack! 
    Tog en bussresa ner och kom hem med en pyjamas som satt helt konstigt(orkade inte prova men tog den storlek jag brukar ha) och en packe med trosor, som var stooooora och påslakan, de var fina! 
    Kvaliten på kläderna är riktigt usel tycker jag och så har de en massa billigt krafs, som jag lika bra kan handla på rusta eller öb.

Tur min dotter kan åka med sin mormor, så slipper jag:)    

• TantMy
    Sarah84 skrev 2011-12-17 18:49:22 följande:
    Ni som inte tycker det är så billigt på Gekås. Kan bara nämna en grej som fick mig att reagera. En av figurerna ur "drömmarnas trädgård" kosta på Gekås 69-79kr & exakt samma på BR-leksaker kosta 799-899kr.

Här kan jag hålla med faktiskt!
    Min mamma åker alltid ner till Ullared för att köpa julklappar (leksaker) ochdå har hon hittat prylar som kostad minst det dubbla här hemma... 
  • Suck och suck

Förresten, för mig skulle det aldrig funka, för jag är en sån som byter varor om de inte är bra, samt att jag reklamerar om de inte håller måttet. Skulle därför avsky böket med att handlat på något ställe som ligger så långt hemifrån.

• Nossmiarfe

Ullared är ångest för mig! Min man åker gärna dit, vi bor 45 min bort med bil och jag drar mig för det. Nu senaste månaden har vi varit där 2 gg väldigt sent för att slippa allt folk ändå så tycker jag det är jobbigt!

• Scream2
    Hallonmumsan skrev 2011-12-17 22:17:07 följande:
    Jag måste säga att det som förr lönade sig så som leksaker och kläder inte längre gör det. Jag gämförde priserna när jag kom hem denna julhandel och det skiljde kanske 10 kr på ganska dyra leksaker. Däremot förra året så skiljde de sig ca 50-100 kr på liknande saker. I år var sista gången jag åkte dit och då har jag handlat där varje vår och höst under flera år. Det blir dyrare och dyrare för varje gång.

Det är inte så att andra affärer har fattat att de har konkurrans så det är de som sänkt sina priser istället?
  • Studentpappa

Kollektiv masspsykos jag skulle hellre betala det dubbla bara för att slippa åka dit.
    Nu finns det ju inte på kartan att jag skulle åka dit heller men ändå.

Jag skulle kunna tänka mig en fylla med Kjelle på campingen dock;)
    Obligatorisk grillning skall ingå!

• Hallonmumsan

Jag vet att dom höjt priserna mycket. Min syster åker dit ofta och hon har stenkoll på vad allt kostar från gång till gång.

• Cogitare

Ja skulle köpa julklappar där i onsdags... Hittade inga alls... Hehe. Det beror nog mycket på vad man är ute efter kanske. Men sen kan ja tycka att det har blivit dyrare. Vet inte om det stämmer, men när jag varit där för några år sen tyckte jag priserna var mycket bättre!

• minSaile

Jag och sambon åker gärna till Ullared och handlar julklappar och då är det leksakerna vi siktar in oss på. Tycker att man fortfarande kan hitta mkt billigare tex Lego.
    Vi köpte en stor Hallo Kitty mjukis som på tex BR kostar 400 kr och vi köpte för 89, Lego piratskeppet kostade 500 kr billigare, böcker för 20-50 kr billigare, Pippi Långstrump servis (en platt tallrik, djup skål och pipmugg) för 89 kr istället för 250 kr osv...

Dock köper vi inte mkt kläder där, inte vuxenkläder, för jag tycker vissa saker har lite sämre kvalité. Men vantar, mössor, underställ, pyjamas, strumpor, fleecejacka är toppen till barnen som reserv på förskolan. Dom har också ofta lite fräcka lampor av olika slag som jag gillar, saker till köket och vissa badhanddukar är jättebra och tjocka.

Men visst märker man att priserna har höjts där men saker till bebisar är ju väldigt billigt tex nappflaskor, nappar,  skedar och muggar, lakan osv och det är ju inga skitmärken. 

• minSaile

Kan tillägga att vi brukar åka runt oktober för att inhandla julklappar...oh, vår dotter fick en docksäng i födelsedagspresent som vi köpte för 129 och på BR så kostar den 350

• Suck och suck
    Studentpappa skrev 2011-12-18 09:04:25 följande:
    Kollektiv masspsykos jag skulle hellre betala det dubbla bara för att slippa åka dit.
    Nu finns det ju inte på kartan att jag skulle åka dit heller men ändå.

Jag skulle kunna tänka mig en fylla med Kjelle på campingen dock;)
    Obligatorisk grillning skall ingå!
    Ha, ha, ha O Nej! Död
  • Emeliza

Jag bor ca 40 min från gekås och är där en gång i månaden ungefär. När man handlar på gekås måste man hitta de grejer som säljs dyrare i andra affärer tex leksaker, heminredning och elektronik. Dock är det långt i från allt som är märkesgrejer och om man köper de grejer som inte är de så får man räkna med att de inte är säkert att de håller så länge. Dock om något går sönder så brukar man få pengarna tillbaka snabbt och utan tjat eller så kan de laga de om de är dyrare kläder. Min syrras skinn jacka gick sönder i fodret och de tog deras sömmerska en halvtimma att laga och då syntes de inte ens att den hade varit sönder! Det var gratis såklart.  
    De jag inte köper på gekås är kläder, med vissa undantag (ytterkläder, nattlinnen och underkläder händer att jag köper). Anledningen är att de kostar ungefär som kläderna på tex hm och ofta blir de urtvättade snabbt, förlorar formen eller är konstig i storleken. Då handlar jag hellre på hm, lindex m.m. Men jag har en kompis som köper alla barnkläder på gekås, så smaken är ju olika.
    Men de finns andra saker kan man hitta till riktigt bra priser. Jag har bland annat köpt ett knivset från obh nordica som i andra affärer kostar över 800:- men jag betalade 229:- De har även många märkeslampor där till ungefär 1/3 till 2/3 delar av vad de kostar på andra ställen. Leksaker är också bra att köpa där.
    En sak jag köper mycket av på gekås är hundbajspåsar, man får en rulle med 50 påsar för 5:-, samma sort kostar 30:- på tex lantmanna. Jag kan fortsätta i all evighet känns de som och börja rabbla märken dom har och sådär, men min poäng är att de finns mycket billigt och bra på gekås men då måste man gå på de som är märkesgrejer.
    Sen kan jag förstå att de kanske inte lönar sig att åka flera timmar bara för att handla där (de hade nog inte jag gjort iaf) men för mig som bor så nära är de jätte bra:) 
    Dessutom nu i januari är de inte så mycket folk så om man inte gillar att trängas så kan man åka dit nu:) Kan tillägga att min sambo som är född i stockholm rynkade på näsan när jag nämde gekås första gången för ca 5 år sedan (han visste inte ens var de var för något). Men nu kan de vara han som föreslår att vi ska åka dit bara för att han ska få kolla på bil, fiske, och teknik avdelningen. Sen är han nöjd och tycker vi ska åka hem igen:)

• Uhngoliant

Har åkt till Ullared 2-4 gånger om året i snart 10 år och hittills är det inte mycket av sakerna som varit skit. Leksakerna är tillverkade av samma tillverkare som dom är på andra ställen och kläderna är kanonbra tycker jag!

♥IDUN♥
  • Bittermandel

Min erfarenhet av "Ulla"är att det hanlar helt om vad man köper. Bäst på Ullared är enligt mig (t.ex.):

* Fodrade regnställ (dagisställ), ca 150 kr för jacka och byxa. Håller fantastiskt bra. Sonen sliter nu på dotterns gamla och det finns inte en slitning i dem. 150 kr på Ullared istället för 499 kr på Lindex. Vad väljer man??

* Overaller, ca 280 kr. Kanon passform!! Dottern är ganska tunn och dessa sitter inte som en stor "bomb" på henne. Varm hela vintern och slits aldrig. 280 kr på Ullared istället för 699 kr på H&M. Vad väljer man??

* Barnjeans för 29 kr/st. Dottern har slitit på dem i snart 2 år. Nu är de för korta.

* TrueNorth fritidskläder för vuxna. Vet inte om det är Ullareds egna märke men deras kläder sitter och håller fantastiskt bra. Fleecetröjor, vindjackor etc för en bråkdel av priserna på Stadium.

* Tekniklego, 350 kr på Ullared, 699 kr på Toys r Us.

* Micki bondgård, 220 kr på Ullared, 450 kr på Lekhuset.

* Det allra bästa!! Glöggkoppar 5 kr/st på Ullared, 25 kr/st för exakt samma på en butik (åhh vad heter den, inte Lagerhaus utan liknande, mycket plast). Inte för att man åker till Ulla för att handla glöggkoppar men ändå..

Sen finns det skit också men man måste se förbi det och välja smart.

Hasta la vista, baby..
  • angeiica

Det beror nog på vad man köper men jag håller verkligen med dig! Det mesta är skit kvalité eller nästan lika dyrt som hemma. Kläderna där är också liknande. Köpte en tröja där som var genomskinlig vilket den inte skulle vara!  Ullared kan man åka till om man har vägarna förbi, det är då ingenting jag åker 120 mil för tur och retur.

Svar på tråden Ullared - överskattat???