• Falumamman

Ullared - överskattat???

Hej!

Var till Ullared och Gekås för första gången för ca 3 vecor sedan.

Hade höga förväntningar på stället efter folk som varit där pratat positivt om det och från tv-serien.

Men blev besviken.

Inte tyckte jag det var så jävla billigt heller.

Köpte en vinteracka för 400:- efter två dagars användning var den trasig.

Leksaker jag köpt har också gått sönder.

Jävla skit kvalité på sakerna. Blir inget andra besök dit säger jag bara.

Andra som varit med om samma sak från det s k "underbara Ullared?"

• Svar på tråden Ullared - överskattat???
  • Fidelis ad urnam

Jag hade inga förväntningar alls första gången, blev besviken. 
    Andra gången hade jag negativa förväntningar och blev ändå besviken.
    Folk sprang omkring och slet i saker som om det inte fanns någon morgondag. Själv hade jag tre rullar inslagspapper i min vagn. Det var mer eller mindre det enda jag köpte förutom några småsaker till mina syskonbarn. Maken köpte en hängare med klädnypor på för småplagg, den var trasig efter en vecka. Det enda vi har kvar är en taklampa, men det var istället ett rent helvete att montera ihop. Värre än IKEA.

Never, ever again.  

• Ari Gold
    Rocket Mania skrev 2011-12-17 14:20:55 följande:
    Jag tycker även man ska ställa sig frågan hur sakerna kan vara så billiga? Vad får de som tillverkar sakerna betalt?

Jag tycker dock mest det är skit på ullared. 

Men då är du lurad, om du tänker så.

Det stämmer att de som tilverkar lågprisvarorna som säljs på Ullared är fattiga utnyttjade arbetare som arbetar under slavliknande förhållanden för skitlöner.

Men det är precis samma illa behandlade underbetalda arbetare som tillverkar Burberryskjortor, Odd Molly-kläder, Bugaboo-vagnar, Rörstrandsporslin och Polarn o pyret-kläder.  Till och med samma fabriker i de flesta fall. Materialen må vara bättre och designen må vara bättre men arbetsvilkoren är det ingen som helst skillnad på tyvärr.
  • CarpeNoctem

Ja det är överskattat och inte alls så billigt, folk blir nog av någon anledning som blinda när dom går in i det varuhuset. Det var billigt för många år sedan men nu när det blivit poppis pga tv-serien så smyghöjer dom priserna som f*n. Jag bor inte mer än 1 timme där ifrån men åker aldrig dit längre för det lönar sig inte.

• EEE

Har varit på Gekås ett fåtal gånger i mitt liv och det har varit en besvikelse. Alla kläder förutom ett par byxor av märke är trasiga och slängda efter senaste besöket. Jag har inte någon större tur när jag åker dit...

...MEN när jag hade fått mitt första barn åkte mina föräldrar dit och fyndade fina märkesprylar till bebisen. Babygym, sängmobil och andra grejer var nästan hälften som billiga som i vanliga butiker här i stan.Skrattande

Jag tror visst att man kan göra riktiga fynd men det beror till stor del på vad man är ute efter.

• SannaB83

Man får jämföra och tänka sig för när man handlar inne på gekås. Mycket skit finns det men oxå många fynd. Köpte sist monstertrucks för 69, pris på leksaksaffären 249. Hårspray för 39 kr istället för 79 kr i vanliga affärer. Barnspel 149 kr istället för 349 i butik. Det finns samma skit/märken där som i andra butiker!! De gångerna något har gått sönder har det varit bra service även fast kvitto saknas. Love gekås!!

• Mummy

Spel och leksaker kan man köpa billigare, absolut. Men det finns även saker som är dyrare. Maken hittade en såg där sist som var 200 kr dyrare än vad den var på Bauhaus. Förr var det billigare på Gekås, men sen de börjar ha öppet på söndagar har de höjt priserna en hel del

• Themis

Jag tyckte som så att om man kollade noga och valde så fanns det klipp, men allt är inte bra bara för att det är billigt.

Köpte HH-jacka till min man för 350 kr, funktionsmaterialjacka till mig själv för 95 kr, Röhnisch träningskläder till halva priset osv osv, men det mesta av kända märken fanns på outlets runtom GeKås.

Inne där köpte jag mest billiga basplagg, T-shirts och linnen att träna i för 20 spänn och sånt.

Orka bry sig när de går sönder liksom...

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Themis

Ja och Lego ska man ju inte köpa på Gekås, dyrare än hemmavid.

Jag har hittat en Europeisk multiprylsajt som sålde Lego billigare istället, sparade 300 kr bara på ett paket och köpte en flyttlåda full.

Och om sen frakten går på 100 kr so what?

I will smite all thy borders with frogs.--Exodus 8:2
  • Teskedsmamman

Det är en kost att handla på GeKås.

Man måste veta vilka lågprismärken som är bra kvalitet. Barnkläderna med en giraff eller teddybjörn på etiketten är till 95% alldeles utmärkta kläder, jag har plagg som har hållit bra för 4 barn och som nu har gått vidare till fler bebisar.
    Man måste veta när man ska åka dit, 9-15 är meningslöst stort sett, då är alla bussresor där och det är pensionärer överallt.... 
    Jag var där i torsdags eftermiddag t ex, parkeringen var snudd på full, men butiken var skrämmande tom. Jag har sällan några större problem med mycket folk, men så kan jag välja när jag ska vara där eftersom jag har 45 min dit.

Märken som t ex abeko (regnkläder) är varken sämre kvalitet eller annorlunda än de Abeko som säljs i andra butiker. Vad ni definitivt inte tänker på är att GeKås  köper in 3000 ställ när en annan affär köper in kanske 50 st... Det är antal mellanled och kvantiteter som spelar störst roll faktiskt....

4-barnmorsan ☆ www.teskedsmamma.se
  • Sarah84

Ni som inte tycker det är så billigt på Gekås. Kan bara nämna en grej som fick mig att reagera. En av figurerna ur "drömmarnas trädgård" kosta på Gekås 69-79kr & exakt samma på BR-leksaker kosta 799-899kr.

*Agnes 2007-05-14 * Gustav 2009-08-19*
Svar på tråden Ullared - överskattat???