• Falumamman

Ullared - överskattat???

Hej!

Var till Ullared och Gekås för första gången för ca 3 vecor sedan.

Hade höga förväntningar på stället efter folk som varit där pratat positivt om det och från tv-serien.

Men blev besviken.

Inte tyckte jag det var så jävla billigt heller.

Köpte en vinteracka för 400:- efter två dagars användning var den trasig.

Leksaker jag köpt har också gått sönder.

Jävla skit kvalité på sakerna. Blir inget andra besök dit säger jag bara.

Andra som varit med om samma sak från det s k "underbara Ullared?"

• Svar på tråden Ullared - överskattat???
  • Chokladälskaren
    Emma 02 skrev 2011-12-17 13:35:39 följande:
    Det jag tycker att jag kan fynda är leksaker och inredningssaker  samt en del saker på hästavdelningen.

Kläder har jag inte köpt så mycket där för jag har nästan aldrig hittat nått till varken mig eller barnen som jag gillat.    
    Jag köpte nu en massa kläder av en kompis till mig som fick en flicka för ett tag sedan och hon tycker tydligen om barnkläderna där för mycket av det som jag plockade ihop i min lilla(stora) hög var just från Gekås. Och det kunde man aldrig tro. Mycket av det såg ut som det var märkeskläder som Me too eller nåt annat känt märke. Och det såg knappt använt ut.
  • Litet My

Jag tycker att man får "sålla lite", som någon skrev: En leksak av samma märke tex toy´rus blir givetvis inte sämre för att den är köpt på Ullared, däremot finns det mycket "skit" att köpa också. billiga saker som inte håller samma kvalité som dyrare saker.

Jag köpte mycket barnkläder där, jättebilligt men jag räknade inte heller med att de skulle hålla lika bra som tex dyra märkesgrejer, överlag är jag förvånansvärt nöjd med hållbarheten på kläderna gentemot vad de kostade.

• Chokladälskaren
    Chokladälskaren skrev 2011-12-17 13:38:52 följande:
    Jag köpte nu en massa kläder av en kompis till mig som fick en flicka för ett tag sedan och hon tycker tydligen om barnkläderna där för mycket av det som jag plockade ihop i min lilla(stora) hög var just från Gekås. Och det kunde man aldrig tro. Mycket av det såg ut som det var märkeskläder som Me too eller nåt annat känt märke. Och det såg knappt använt ut.
    Fast det är klart. Kläder till mig hittar jag väldigt sällan där.
  • Fidelis ad urnam
    Chokladälskaren skrev 2011-12-17 13:36:20 följande:
    Kan hålla med om att det är mycket folk där. Det gäller att hitta de "rätta" dagarna/tiderna för att åka dit. Som nån dag innan julafton och kanske två-tre timmar innan stängning för då har de flesta åkt hem. Nu har ju inte alla den möjligheten att åka så långt bara för ett par timmar men för mig som bara har en timme dit så är det perfektGlad. Sen köper jag aldrig hygienartiklar där för det är som du säger, det kan jag lika väl köpa på ÖoB.
    Man kan ju köpa allt på ÖoB, Rusta, Willys, Dollarstore osv
    Köksartiklar (fryspåsar, bakplåtspapper, folie av olika slat) Willys
    Hygienartiklar på ÖoB
    Lampor, väskor, småplock, saker till trädgården mm på Rusta
    Muggar, glas, tallrikar, bestick mm på Dollarstore
    Kläder är inte dyra på ställen som Kappahl, Lindex, H&M
    Jag ser ingen anledning att åka till GeKås. Avskyr stället  
  • Chokladälskaren
    Fidelis ad urnam skrev 2011-12-17 13:40:40 följande:
    Hygienartiklar på ÖoB
    Ok. Alla gör som dem vill!!
  • Falumamman

var in på ÖB häromdagen och hittade en kundvagn för barn med lite saker i, den kostade 69:- har jag för mig, hittade en på ullared för 99:- så allt är inte alls billigare där nere

termobyxor köpte jag också på ullared 299:-, knappen gick sönder efter andra gången jag använde den, min mans jacka jag köpte gick sönder i dragkedjan efter första gången

vissa saker är lite billigare ja, men inte så man tjänar på att åka dit och köpa det.

Jag bor ca 60 mil därifrån, då tjänar jag på att knalla in på lindex.

Förstår att dom inte sätter ut priser på bloggen, så pass mycket billligare är dom faktiskt inte.

Tittade på en leksak till min son av märket bilar an apparat med ratt och ljudeffekter 399:- är det billigt?? nej, det tycker jag inte den kanske kostar en hundralapp mer i vanlig BR affär men tycker ändå inte att man fyndar om man köper den

• Falumamman
    Hygienartiklar på ÖoB
    känner så jag med.

schampoo, balsam, duschtvål var inte billigt på gekås.
    alternativt vad det något barnplagg som var lite billigare, och det har hållit än
    men man kan göra större fynd på både dollar och öb, samt lindex
  • FasterK
    Hygienartiklar på ÖoB
    GeKås i Ullared är ett av helvetena på vår jord. Demon Aldrig att jag tänker sätta min fot där.
    Avundsjukeargumentet - hjälpare av argumentationssvaga sedan tidernas begynnelse. /Chazz Michael Michaels
  • Falumamman

för att inte nämna alla galna tanter som fullständigt kör över en med kundvagnarna. först fram är det som gäller

• Twilight

Skillnaden mellan Gekås och typ Dollarstore är att tex leksakerna på Dollar går sönder innan man öppnat kartongen, medan leksakerna på Gekås är märkesleksaker, dvs lika som säljs i vanliga leksaksaffärer.

Ang kläderna ser man ju lätt vilka som är av bra kvalitet eller inte. Tar man plaggen på en 9.90 kronorssnurra får man kanske räkna med att de inte håller någon högre kvalitet, men vi har köpt ex skitsnygga barnjeans för 99 kronor, som säkert skulle ha kostat 300 på typ Lindex, hur bra som helst.

Nu älskar jag Didriksons ytterkläder, MEN de dottern hade ifjol gick sönder på en gång. Det är inte alltid kvaliteten har med priset att göra. 

♥Älskade barn, vad vore mitt liv utan er♥
Svar på tråden Ullared - överskattat???