• Falumamman

Ullared - överskattat???

Hej!

Var till Ullared och Gekås för första gången för ca 3 vecor sedan.

Hade höga förväntningar på stället efter folk som varit där pratat positivt om det och från tv-serien.

Men blev besviken.

Inte tyckte jag det var så jävla billigt heller.

Köpte en vinteracka för 400:- efter två dagars användning var den trasig.

Leksaker jag köpt har också gått sönder.

Jävla skit kvalité på sakerna. Blir inget andra besök dit säger jag bara.

Andra som varit med om samma sak från det s k "underbara Ullared?"

• Svar på tråden Ullared - överskattat???
  • Frambuesa

Ok då e de kanske mer en smak sak, jag tyckte det var skitgrejer.. Men jag hatar väggord med typ "carpe diem" och sånt hahah o det fanns det i överflöd.

• rockaroll

Jag åkte dit och köpte i princip ALLT inför min bebis ankomst. Är supernöjd med allt och jag kon undan med flera tusenlappar. :) kläder hittade jag dock inte så mkt av, inte till mig. Men det lilla jag köpte har hållit bra, likaså babykläderna.

• Nyfiken gul
    Frambuesa skrev 2011-12-17 13:54:18 följande:
    Ok då e de kanske mer en smak sak, jag tyckte det var skitgrejer.. Men jag hatar väggord med typ "carpe diem" och sånt hahah o det fanns det i överflöd.
    dom väggorden finns i vilken inredningsbutik som helst , inget specifikt för just ullared
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Muslimska mamman

Jag köpte en vinterkappa där för 700 kr för kanske 3 år sedan. Jag använder den fortfarande varje vinter och den fungerar utmärkt. Allt annat jag köpt där har också hållit och varit bra kvalitet. Så jag har inget att klaga på där.

Bara araber förstår det roliga bakom mitt användarnamn.
  • Rocket Mania

Jag tycker även man ska ställa sig frågan hur sakerna kan vara så billiga? Vad får de som tillverkar sakerna betalt?

Jag tycker dock mest det är skit på ullared. 

• eliten

Att man kan sälja dem billigare är ju för att man köper in dem billigare då man köper sådana enorma kvantiteter och då det inte ligger i stan t.ex med hög hyra behöver de inte lägga på det på priset och eftersom de säljer så otroligt mycket av allt behöver de inte ha speciellt mycket påslag på varje enskild vara.
    När produkten säljs dyrare i en annan butik innebär ju inte det att tillverkaren fått mer betalt..

• stingrocka
    Fidelis ad urnam skrev 2011-12-17 13:31:26 följande:
    Jag tycker INTE om GeKås. Det är bara massa trängsel och inte mycket är billigare än det man kan hitta på ÖoB, Rusta, Dollarstore osv. 
    Varit där två ggr med 7 års mellanrum och det blir aldrig mer en tripp dit.
    Det lilla jag köpte var trasigt inom bara några veckor. 
    Håller helt med!! Man får liksom det man betalar för...Tyst
  • Frambuesa

Men vad är det ni köper som e så mkt billigare? Tyckte inte det var så billigt alls..

• Scream2

För en annan som har en bit att åka även till detta fantastiska ÖoB känns turen till Ullared verkligen värd tid och mil. Jag handlar mest baskläder till barnen (t-shirt, hoodtröjor mm). Underkläder funkar bra. Handlar även lite underkläder till mig själv (trosor som känns lika de på Lindex för mer än halva priset...). Annars hittar jag inte så mkt annat i klädväg. Däremot köper vi spel, elektronikprylar och annat av samma märke som finns i "vanliga" butiker, och då tycker jag att vi spar en hel del.Tycker även heminredningsavdelningen kan erbjuda verkliga fynd, men det gäller ju att sålla!
    Hästavdelningen är ju också BILLIG!!! Bla hästtäcken är verkligen värt att köpa där! Köper kattgodis för halva priset, inte stora pengar att spara, men 7.90 på Ullared och 19.90 i stan lixom...Deodorant, 15 i Ullared, 23 på ICA..och många bäckar små
    Ibland fyndar man massor, ibland betydligt mindre, men har fyllt förråden på förbrukningsvaror och sparat ganska mkt mot priset hemma i stan.
    Dom flesta av mina vänner är trots allt ganska impade och trodde nog inte de skulle handla på sig såpass mkt. Inget för märkesbögar, men för oss som inser att går att göra roligare saker än att ha märkeskläder tycker jag Ullared är kanon!   

• Temugg

Inför dotterns födelsedag sökte vi på nätet efter en specifik sak som låg mellan 249-299 i alla butiker. När vi sökte på pricerunner lyckades vi hitta en enda butik som sålde samma sak för 199. På Ullared hittade jag den för 159 istället!
    Köpte en annan leksak för 199 på Maxi, veckan senare hittade jag exakt samma på Ullared för 49!!!

Svar på tråden Ullared - överskattat???