• Smurfanna

10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!

Vi har haft aningar om att vår 10-åriga son och hans kompisar utforskar varandra. Vi har hört dem säga att de ska runka av varandra.
    När vår son var sex-sju år kom vi på honom och hans kompis suga av varandra.

Hur ska vi säga till vår son, utan att skuldbelägga honom, att man inte gör så här med sina kompisar?
    Ska vi berätta detta för skolsköterskan, så hon får prata enskilt med alla berörda?

Är detta normalt beteende??

Väldigt tacksam för svar!

• Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!
  • Lufsan
    Kimona skrev 2011-12-31 14:57:30 följande:
    Ja självklart, men det verkar som om många föräldrar inte pratar med sina barn utan vill förbjuda istället
    Precis min mening. =)
    En dag i sänder.
  • Trust me

Jag har utvecklats ganska normalt efter att ha utforskat liknande saker i ungefär samma ålder. De sätt jag inte är normal på tror jag inte kan härledas till just de händelserna. Inget problem med mobbing eller annat senare heller.

Let me corrupt you
  • woopie
    OliviaViktor skrev 2011-12-30 21:48:50 följande:
    Fast det är väldigt viktigt och informera en sjuåring om vad denne pysslar med dvs. suger av sina vänner, runkar av sina vänner. Därför att när man är så gammal så fattar man faktiskt inte riktigt vad det är man gör och vad det får för konsekvenser. En närastående till mig sysslade med detta i den åldern, en kille, han mår jättedåligt över det idag och det har skapat kriser för honom, att folk snackar och även skapat oro kring sin sexualitet, om man är homosexuell eller hetero. För vissa är det pinsamt när det väl läcker ut.... Att se det som något normalt är en sak, det är normalt att ha en sexualitet, men vad blir konsekvenserna av att dela detta med sina killkompisar? tänk om det går över styr när det närmar sig tonårstiden? Tänk om det skulle sluta i våldtäkt? Bara för att de vill undersöka? Som förälder är det viktigt att man tar ansvar över detta.
    KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • 120126 B

Fyyyy vad hemskt!! Att det finns föräldrar som tycker, att det är normalt att 10 åringar, håller på med sånt!!
    Att 10 åringar gör det ihop!!
    Hade genast sökt psykologhjälp och kontaktat de andras föräldrar... Blir skräckslagen av den tanke, att mina barn kommer umgås med barn, som håller på med sånt vid 10 års ålder
    MÅR ILLA!!!!!!

• 120126 B

Nu har jag läst mångas inlägg och jag är ganska ensam, om att tycka som jag gör...
    Jag är 30 år och det jag kommer ihåg att man pratade om hur en kille var söt vid 7 års ålder...10 års ålder fortfarande söööt
    När vi var 14 år, då kunde man säga att ngn var snygg

Men tror det beror mycket på, hur ens föräldrar uppfostrar en.
    Inte så konstigt att det är då mkt pedofili i vårt land, när man har börjat praktisera sjuka saker vid 10 års ålder..
    Mår fortfarande illa....

• Lufsan
    120126 B skrev 2012-01-06 19:33:13 följande:
    Nu har jag läst mångas inlägg och jag är ganska ensam, om att tycka som jag gör...
    Jag är 30 år och det jag kommer ihåg att man pratade om hur en kille var söt vid 7 års ålder...10 års ålder fortfarande söööt
    När vi var 14 år, då kunde man säga att ngn var snygg

Men tror det beror mycket på, hur ens föräldrar uppfostrar en.
    Inte så konstigt att det är då mkt pedofili i vårt land, när man har börjat praktisera sjuka saker vid 10 års ålder..
    Mår fortfarande illa....
    Så onani är sjuka saker? Skärp dig människa!
    En dag i sänder.
  • MoaElis
    Lufsan skrev 2012-01-07 12:54:41 följande:
    Så onani är sjuka saker? Skärp dig människa!
    Ja, för små barn så är det sjuka saker att hålla på med.
  • Lufsan
    MoaElis skrev 2012-01-07 13:05:00 följande:
    Ja, för små barn så är det sjuka saker att hålla på med.
    Du är medveten om att två åringar kan onanera också? 
    En dag i sänder.
  • MoaElis
    Lufsan skrev 2012-01-07 13:35:31 följande:
    Du är medveten om att två åringar kan onanera också? 
    Nu var det ju inte riktigt det jag syfta på, med sjuka saker så syfta h*n förmodligen på det ts berätta om.,.
  • Lufsan
    MoaElis skrev 2012-01-07 13:40:16 följande:
    Nu var det ju inte riktigt det jag syfta på, med sjuka saker så syfta h*n förmodligen på det ts berätta om.,.
    Fast du skrev ju det ordagrant. Jag frågade är onani sjukt och du sa ja. 
    En dag i sänder.
Svar på tråden 10-åringar som runkar av varandra!!! HJÄLP!!!