OliviaViktor skrev 2011-12-31 01:55:21 följande:
äsch, du snackar bara en massa skit. Det har du gjort i hela tråden!
Det finns inte EN anledning till våldtäkt, det trodde jag att DU visste?
Du blåser upp den här våldtäktsgrejen bara för att vill "ha rätt"... Läs det jag skrev istället. Det du skriver är däremot ren okunskap. du kan läsa eller?
Jag blåste inte upp den. Tyckte det var en hemsk sak att säga, Och det finns en anledning till våldtäckt, personen som utför den har ett syfte, att kränka den andra personen.
OliviaViktor skrev 2011-12-31 02:04:48 följande:
fortsätter....blir fan sur
Hur folk reagerar är en konsekvens, sånt kan göra jätteont, ska man inte ta hänsyn till det? Små barn är inte kapabla till att förstå sina lustar, dom behöver vägledning, inget konstigt med det och det är heller inget man får glömma bort.
Har jag sagt att man ska förbjuda barn att tänka på sex? NEJ
Har jag sagt att de våldtar varandra bara för att de undersöker sex? NEJ
Har jag sagt att det eventuellt kan bli barn? NEJ
du har något slags problem med dyslexi eller?
Haha, har faktiskt dyslexi, men det påverkar inte mitt förstånd.
Du skrev "tänk om det hela slutar i våldtäkt" det tycker jag är att säga att utforskandet kan sluta i våldtäkt.
Och jag anklagade inte dig för att sagt tt det kan bli barn, jag bara undrar varför det hela är så hemskt. Om det inte kan bli barn, om de inte gör varandra illa. Vad är det som är så hemskt.
Och ja, reaktioner från andra människor kan göra ont. Men ska man då förbjuda barnen från att göra vissa saker? Ska man t.ex. säga åt en tonåring som är homosexuell att "det är bäst du inte säger något om det eller är med några killar/tjejer för folk kan säga elaka saker"
Vi kan väl inte rätta oss efter normerna bara för att det kan göra ont att gå emot dom. Det bästa man kan göra är att ge barnen en trygg stabil grund hemma. Lära dom att älska sig själva och att de kan prata med en om allt.