NHult skrev 2011-12-30 21:38:34 följande:
Rocket Mania
Du verkar ganska blåögd, hur ska man kunna förhindra att en 8 åring kommer i kontakt med porr ?
Det är omöjligt, redan för 35 år sedan snubblade man över skiten i skogen.
När mina ungar var mindre så fick de inga datorer på sina rum, den var placerad i hallen så man hade koll på vad de sysslade med. vissa sidor hade jag även spärrat.
man kan inte göra så mkt mer,
Det ungarna vill se det hittar dom, får av kompisar, tittar på i skolan osv.
Klart man kan ju göra som tysken låsa in ungarna i källaren utan någon som helst kontakt med yttervärlden ;)
Det där är ett litet beskymmer, det finns betydligt mer att oroa sig för när de blir större.
Nej jag är inte speciellt blåögd, jag har dock rätt bra koll på vad mina barn pysslar med. Dom är såpass små att det är min förbannade skyldighet. Tids nog vet jag att de kommer upptäcka allt det där men när man är 6-7-8-9 år är man inte mogen än.
Jag tycker inte att porr är ok. Sexualitet och kärlek, utforskande osv är det men inte porr och hela porrindustrin. Vi har erotiska böcker, Kama sutra, fotoböcker som visa allt och lite till men det görs på ett naturligt och vackert sätt med vanliga naturliga människor. Mina barn vet vad sex och kärlek är, de vet hur barn blir till och att man kan ha samlag utan att vilja ha barn.