Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ms H skrev 2014-02-05 17:51:49 följande:
    Det är inget slask, men inga stora mängder snö heller. Var nollgradigt när jag åkte från jobbet vid fem.

Välkomna hit!

Tack så mycket :)

Jag försöker packa lite, men är för trött och vill egentligen bara gå och lägga mig. Känner mig verkligen inte helt hundra.
    Men jag har iaf orkat vabba med lillkillen, vi har fixat in den rena tvätten på rätt ställe.... Vi har spelat och myst framför tvn.
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Hilmas skrev 2014-02-06 13:21:53 följande:
    Oj, skriver på Ipad, hur behåller jag mina stycken?

verkar inte funka med styckesindelning alls när man skriver från ipad eller surfplattor.
  • sholof

oj vilken aktivitet det varit i helgen, bara för att jag inte varit hemma.

jag städade innan vi åkte i torsdags och sen kom vi hem i måndags o då såg huset ut som ett smärre bombnedslag.
    3 katter, varav 2 nog varit inne hela tiden resulterade i mattor som låg lite huller om buller... köksmattan var dessutom full av katthår, så jag förstår ju varför jag i vanliga fall dammsugar över varje dag :)
    Men nu är vi i fas igen, tvätten är tvättade och ska bara vikas. Det lär jag väl hinna med innan fredag.

Sen har jag förstått att vi är i badrummet denna veckan....har en liten tanke om att få ordning i våra skåp där. gör nog hellre det än att försöka grundstäda och tappa orken.
    Badrummet är förövrigt inte så stökigt o skitigt. Vi SoSar ju iaf flera gånger i veckan ibland :)

• sholof
    81missan skrev 2014-02-15 14:53:44 följande:
    Vad är HS?

jag tippar på Hot spots :)
  • sholof
    Tiiara skrev 2014-02-17 20:33:53 följande:
    "Oj, vad städat det var här!"

Egentligen borde man kanske bli glad över en sådan kommentar. Är det bara jag som tar illa upp om jag får höra det när någon kommer hem till mig? Som om jag var totalt inkapabel till att städa.. :/

Nej du får tänka på det positiva och att andra oxå märker skillnaden.
    Jag sa själv samma kommentar till en vän i helgen, som precis har flyttat efter att ha separerat. Jag hoppa att hon tog det positivt att jag märkte skillnaden och förstod varför de inte haft så städat innan
  • sholof
    81missan skrev 2014-02-17 21:57:18 följande:
    Jag har haft en skön hemmadag med mina tre barn, ingen förskola idag. Vi har varit ute o lekt (borta 08.30-11 och sedan en stund innan middagen. Jag satte igång en tvätt imorse som jag hann hänga innan vi gick ut. Köksbänken var i princip ren när barnen hade somnat, ja tom efter middagen. Nu borde jag kanske vika ihop den torra tvätten... Har dammsugat kök o hall, igen. Igår dammsög jag köket 3-4ggr + torkade golvet efter en tallriksolycka men inte slipper jag dammsuga idag;)

Nej, dammsuga behöver jag oxå göra varje dag...och när vi är hemma kanske ännu fler gånger :)
  • sholof

Jag vabbade innan i veckan och tacken för det är att det är jag so är sjukast nu. :( Så nu får vi bara gjort det som håller hemmet flytande.

• sholof

Det är INTE ok att det är solsken ute när vi har haft sjukstuga inne i över 1½ vecka och jag kommer förmodligen ligga sjuk 1-2 dagar till :( skit influensa!

Vi har ändå lyckas hålla efter hemmet väldigt bra, men med solskenen så ser man ju allt damm som bara far runder. Får bli en storstädning om 1-2 veckor när vi repat oss efter denna omgången.

På tal om sturtsfjädervipan, så har jag bägge sorterna. Är väldigt nöjd med den jag köpte på Clas O, den är lagom smidig och väldigt bra när man ska damma på hyllorna och inte lyfta bort allt som är där.

Den andra pastellfärgade har jag nu bara kvar när jag ska nå upp till taket, eller ta bakom elementen :)

• sholof

Nja, vi har egentligen gärna kvar solen, så länge den inte skiner in hit så vi ser dammet :)

Japp, vi är rätt nöjda med vår hemarbete senaste veckan.....
    Nu när våren är på intågan så är väl snart en vårstädning aktuellt.

Men jag har fått hårda order om att fortsätta vila imorgon även om familjen ska iväg på jobb o skola. Jaja...vi får väl se hur det går.

• sholof

äsch, bry er inte om att bilden inte är på rätt håll... Detta är iaf vad som finns i en del av våra rabatter nu. Solen fortsätter skina. :)
    hon mot strömmen skrev 2014-02-23 23:48:11 följande:

Skicka hit solen så ska jag skicka snö till dig. Har snö upp till fönsterbrädan på huset. Tokless på all snö nu. Blä!

Vi har ju aldrig så  mycket snö här nere... så jag hade nog gärna bytt med dig i ett par veckor :) Det hade iaf barnen gillat.
    Ms H skrev 2014-02-23 20:34:59 följande:
    Om du har en hel dag på dig så hinner du vila massor och städa lite
    mmm, eller inte :) Har suttit i 2 timmar på vårdcentralen med minstingen, men nu äntligen är jag själv hemma i soffan o är helt slut. Så jag köpte lite choklad och en tidning. Sen kommer jag nog se på alla dåliga program på tvn.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!