Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ms H skrev 2014-03-10 15:10:49 följande:
    Är bakluckeloppis att man lämnar in grejer och sen hämtar pengar+det som inte blev sålt?

Nej, bakluckeloppis är att man själv ska stå, vid sin baklucka och sälja de saker som man vill sälja.
    Vi har ingen sådan loppis där vi kan lämna in saker och de blir sålda av någon annan och man sen bara kan hämta sina saker som blev över och de saker som inte blivit sålda.
    På de loppis här runtomkring så måste man själv stå och sälja, om man inte har någon vän som gör det åt en.
    ♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Ms H skrev 2014-03-10 15:13:24 följande:
    Nej, så finmaskig tvättpåse har jag aldrig sett. Men är inte hundra på att den hade klarat av att hålla allt dun inne heller, vattnet var alldeles mjölkvitt av det finfördelade dunet. Kan iofs bero på att kuddarna är väldigt gamla och välanvända.

Jag tog precis fram mina såna tvättpåsar och provade trycka i en kudde där, och i den största så fick den iaf plats.
    Förmodligen kan skadan på kudden bli mindre och då hindra dunet från att finpulvras.
    Har aldrig tänkt tanken på att tvätta kuddar i tvättpåse, så hur ska man då göra med duntäckena?
  • sholof
    Wilowa skrev 2014-03-10 17:33:22 följande:
    Tvätta den i påslakan? ...tur att jag inte äger nåt med dun i pga allergi.Tungan ute

Jo det kan man ju förvisso göra.
    Fast jag vågar knappt tvätta mannens gamla täcke, för där åker alltid ut en del fjädrar  när jag rister dom. Är rädd att de helt ska gå sönder om jag tvättar det. Och han vägrar ju att byta ;)
  • sholof
    Divahd skrev 2014-03-10 20:41:45 följande:
    Lusfarmen här. Dagens dos tea-tree oil och kamning...

usch o fy, jag ser ju lapparna på skolan vareviga dag om att det är många som har löss. Jag tycker själv det kliar både här o var på mig själv...men jag ser iaf inga löss på killarna, än.
  • sholof
    mompan skrev 2014-03-11 14:46:08 följande:
    Vad är det ni andra skjuter upp och låtsas inte finns?
    Papper blir ofta liggandes här också.
    Annars skjuter jag nog mest fram att rensa ur, vet att jag borde rensa alla skåp för att få mer ordning. Men alltid tar tiden slut eller det finns roligare saker att göra.

Sen skjuter jag också på träningen, jag vet att jag borde...men.....:)
  • sholof
    Hilmas skrev 2014-03-11 19:57:50 följande:
    Att förhala är väl det jag är bäst på... Rensa i skåp o lådor, samt i epostens inbox o foton på datorn, kameran, telefonen. Har 3 mitt första år böcker o de är tomma :( Träning - har inte ens börjat, försöker åtminstone gå istället för att ta bilen. Borde se träning som medicin och ta dosen regelbundet. Hur kommer man igång?

Jag vet faktiskt inte. Jag försöker sätta mål, eller sätta press på mig själv. Men inte kan jag ta mig i kragen ändå :(
    jag har anmält mig till springtime och ska då springa 1 mil, med en del arbetskamrater. Det är om 2 månader, så det är verkligen på hög tid att jag börjar träna....annars kommer jag att dö :)
  • sholof

Idag tog jag äntligen itu med att vika vår rena tvätt, så ett litet steg framåt för att jag ska kunna städa badrum/tvättpelaren denna veckan. Känns bra!
    För om jag bara kommer igång med zonerna igen så kommer allt flyta på så mycket lättare, jag vet ju att det är så.

• sholof
    skrutto skrev 2014-03-11 23:56:11 följande:
    Va? Är vi in badrummet den här veckan? Min app är i köket?!? Jag som trodde att jag var på gång. Jaja, jag får väl blanda lite då, har ändå blivit mest sovrum än så länge pga av en liten olycka.

Ja, det där med zonerna blir ju lite rörigt. Första zonen var de bara i den 1 och 2 mars, på helgen. Så där blev inte heller något gjort.

Så nästa vecka är vi väl i sovrummet igen då.
  • sholof
    81missan skrev 2014-03-12 06:37:00 följande:
    Jag hittade av en slump en lapp om bakluckeloppis som är i helgen. Frågan är bara om vi har för lite saker. På dig lät det som att man kunde lämna in saker och så skötte dom försäljningen, missförstod jag?

Det är du själv som bestämmer om det är lönt att stå där med de saker ni har som ska säljas. Det är ni själva som får sköta affärerna, :)
  • sholof
    81missan skrev 2014-03-13 21:34:40 följande:
    Behövs det städas under badkaret? Samlas det damm på undersidan?

Ja damm samlas oxå gärna där, och när det blir blött så blir det kleg.
    Jag tröttnade på vårt badkar och byte ut det mot ett  på tassar. Så nu kan jag städa där under varje gång jag dammsugar....så smidigt.
Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!