Välkommen alla nya och nygamla! :)
elinaehn skrev 2014-03-02 06:14:37 följande:
Länge sen jag var här. Hej igen:)
Mitt nuvarande projekt är rensa o städa skåp o lådor jag ofta är i. Det är underbart att glädjas åt det städade sen var gång jag går dit.
Diskbänken däremot... Snälla motivera mig?
tänk dig nöjet att vakna upp och gå ut till ett rent kök utan en massa måsten. Det är värt de få minuter det tar på kvällen för att få känna tillfredställesen på morgon.
Tack vare min insats i nästan hela huset i fredags när jag dammade och plockade undan så har vi i helgen hunnit få rent resten av huset. :)
Igår skrubbade mannen badrummen medans jag tog hand om all tvätt som skulle vikas. Idag har vi storhandlat och tvättat alla golv.
Vår nya rutin för i år är att storhandla varannan söndag, den helgen då vi är barnfria. Vi känner att det blir för jobbigt i veckorna att handla själv. Den helgen vi har våra 4 killar här vill vi inte hålla på med sånt, o i veckorna har vi alltid iaf 2 av barnen här....
Vi får se hur det funkar att bara handla varannan vecka, det tar lite tid att veta ungefär vad vi behöver av allt...
En fördel att köra laktosfritt är att de mejerivaror alltid har längre hållbarhet så det är inga problem att inte handla oftare. Det enda är kanske grönsaker o frukt...