Inlägg från: sholof |Visa alla inlägg
  • sholof

Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!

Ja det stämmer bra att det är vardagsrummet denna veckan.
    Vi borde ta ett ryck i vårt pysselrum som ligger i anknytning till v-rummet.
    Men nu har vi lovat att hjälpa till i min mammas kolonistuga till helgen...så vårt hem kanske får vänta

Min mamma o sambo äär verkligen inga som slänger saker...o de bryr sig inte om oreda.
    Nu ska de snart flytta ut i sin koloni som har renoverats lite under vintern, så om inte vi hjälper henne få ordning innan dom flyttar så kommer de bo i byggstöket halva sommaren innan de har gjort nåt åt det

♥Världens bästa Max 28/3-07♥♥Världens underbaraste Felix 11/12-08♥
  • sholof
    Hilmas skrev 2014-03-24 12:53:18 följande:

Jag skulle så mycket hellre röja hos andra. Jag kommer inte igång här, det tar så mycket emot. Det som skulle behövas är en total omorganisering. Kanske borde jag snart anlita proffshjälp. Nu kommer vi att ha kalas här hemma på sö, jag kan inte börja riva ut något stort om jag inte hinner få det fixat i tid innan kalaset. Mot vardagsrummet...

Jo jag håller faktiskt med. Jag hade lätt kunnat slänga ut allt i hennes stuga och städa av och sen bara låta henne ta in det dom behöver. Hade ju aldrig gått hemma :)

Man borde flytta för att kunna börja om från början, men det kanske är att gå lite för långt... :P
  • sholof
    Ms H skrev 2014-03-25 22:23:00 följande:
    De är för veka för mina lite större/tyngre jackor. För de lite nättare jackorna är de för breda, det blir fel form på plagget :(

Biltemas sammetsgalgar är alltså inget för dig. Röda korset kan vara en bra ide.
    Jag kommer nog inte prova de galgarna iaf då jag gärna vill kunna ta de tomma galgarna i garderoberna för att hänga upp kläderna från tvättmaskinen.
    Hilmas skrev 2014-03-25 20:39:09 följande:

Ordet flytta är lite magiskt här. Senaste flytt påbörjades 1 dag innan yngsta föddes, vilket resulterade i en förlossning efter att jag packade ner bokhyllan. Vi vilade ut oss ordentligt på bb innan vi fortsatte packandet hemma. Packade enligt konstens alla regler ( jag var ju påläst), men sket i det mesta efter flyttlåda nr 100!!! Det blev en hel del till... Detta fortfarande efter att jag blivit inspirerad av minimalistbloggar på nätet och rensat.

Jepp, på den vägen är vi... Tragiskt eller hur? Men kanske får jag bli en liten minimalist ännu en dag. ( jag fick ju åtminstone ordning på medicinerna;))
    Ja det är svårt att bli minimalistisk. Jag tror att när den dagen kommer då man kan slänga saker man inte använder, eller behöver utan att behöva tänka över det nåt nämnvärt eller bli känslosam....då är det läge att göra ett försök.
    Jag har fortfarande alldeles försvårt att göra mig av med saker som kan vara bra att ha, eller som jag har fått  osv... Men jag tänker att för varje gång jag rensar på just det stället så kanske jag gör mig av med några fler saker.
    Vi har väl tänkt flytta om sisådär 3 år.....så jag har en plan, en långsiktig än. :D
  • sholof

haha fick precis se att någon lagt upp en bild på just dessa galgar från biltema på flyladysidan på Facebook. :)
    Jag har ju spannat in dom, för att få ordning på mina klänningar och blusar som mest bara kasar runder på galgarna vi har. :)

• sholof
    hon mot strömmen skrev 2014-03-26 22:41:25 följande:
    Just nu känner jag för att släppa på den ordning jag har här hemma och bara låta det förfalla igen. Lusten, viljan och orken är helt åt skogen.  Men jag vet hur jobbigt det är och komma tillbaka igen till den nivån jag har lyckats skaffa mig. Får väl plåga mig själv att göra en del innan det är dags för sängen. *suck* gnällkärring jag vet....... Step back in time finns det väl en låt som heter, ska nog googla den och följa rådet att ta några steg bakåt. 

So long until I'll be back with new energy and that kind of stuff..............bye.........bye.......

Ja det är nog bättre att ta det imorgon istället för när man saknar energi. Det är så jag brukar göra. förtillfället och många månader bakåt så har jag stundtals varit så sjukt trött.... så jag har bara satt igång tvättmaskinen och tagit hand om disken dagligen, resten har jag gjort de dagar jag är lite piggare eller har lite mer tid.

Så jag hoppas att tröttheten snart ska släppa. :)
  • sholof

Vi har återigen efter helgens kalas haft klart vårt utdragna köksbord. Stort kök, så bordet få plats och i tycker det är mysigt när vi har det utdraget. Men vi kan inte låta bli att ställa grejer på det då! Det blir automatiskt en hotspot på bordet.... Så det blir till att ta bort iläggsskivorna igen så vi bara ha de 6 platserna vi behöver. :)

• sholof
    Ms H skrev 2014-03-29 09:58:06 följande:
    Den övre galgen är den vi pratar om. Den undre har en form som passar mina behov, så det jag inte gillar är att den är alldeles för bred högt upp.

(som vanligt är bilduppladdning på FL struligt, jag kan ev ha tryckt ihop eller dragit ut bilden på bredden...)
    Vi var på biltema i lördags i ett annat ärende, och då kollade jag såklart på de galgarna. Men bestämde mig för att jag nog inte ska testa dom . Ska först gå igenom min garderob ordentligt och se vilket behov jag egentligen har. Det jag vet är att jag har en del kläningar som inte vill hänga kvar på de galgar de idag hänger på :)
  • sholof

I helgen har vi varit fullt aktiva i trädgården och det underbara vädret. Så nu är entren fin men nya vårblommor. Vi körde en vända till återvinningen med vinterns skräp, jag t.o.m klippte gräsmattan :)

Sen fick jag ett ryck igårkväll så jag tvättade av skäpsluckor, lister, hyllor och ovenför kyl och frys. :) Så jag känner mig väldigt nöjd att jag nästan är klar med veckans zon.... Dock tog jag inte vardagsrummet förra veckan, men har tänkt det ska få sig en omgång i veckan istället.

Så nu har vi satt upp en To-do lista om saker vi ska ha klarat av nu de närmsta 7 dagarna, sen ska vi på en välbehövlig "bröllops"resa :)

Jag lämnade kryddhyllan till mannen att ta i veckan, samt badrummen. Jag ska skrubba vårt kakel och diskbänk i veckan.

• sholof

välkommen Vindruvan.
    Bra jobbat till er andra ;)

Jag sitter o tittar ut genom mina nyputsade rutor och njuter av solskenet. :)
    Bara en sån sak gör att jag får mer energi till att städa mer.
    Fast jag har ingen förhoppning om att orka  göra nåt idag heller, utbildning både igår och idag. Igårkväll somnade jag i soffan kl 8 :) Jag är inte van vid att sitta still hela dagarna.

• sholof

Idag blir det till att vabba, så då ska jag städa av hallen, dock vågar jag inte riktigt ta bort alla vinterjackor.... men ska iaf kolla över vad vi har där.

Dagens största mål är att försöka börja träna, vi har ett löpband här hemma...så jag kan göra det samtidigt som lillkillen är hemma. Men just trösklen jag behöver för att börja är och har varit gigantisk :)

Svar på tråden Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!