Ms H skrev 2014-03-25 22:23:00 följande:
De är för veka för mina lite större/tyngre jackor. För de lite nättare jackorna är de för breda, det blir fel form på plagget :(
Biltemas sammetsgalgar är alltså inget för dig. Röda korset kan vara en bra ide.
Jag kommer nog inte prova de galgarna iaf då jag gärna vill kunna ta de tomma galgarna i garderoberna för att hänga upp kläderna från tvättmaskinen.
Hilmas skrev 2014-03-25 20:39:09 följande:
Ordet flytta är lite magiskt här. Senaste flytt påbörjades 1 dag innan yngsta föddes, vilket resulterade i en förlossning efter att jag packade ner bokhyllan. Vi vilade ut oss ordentligt på bb innan vi fortsatte packandet hemma. Packade enligt konstens alla regler ( jag var ju påläst), men sket i det mesta efter flyttlåda nr 100!!! Det blev en hel del till... Detta fortfarande efter att jag blivit inspirerad av minimalistbloggar på nätet och rensat.
Jepp, på den vägen är vi... Tragiskt eller hur? Men kanske får jag bli en liten minimalist ännu en dag. ( jag fick ju åtminstone ordning på medicinerna;))
Ja det är svårt att bli minimalistisk. Jag tror att när den dagen kommer då man kan slänga saker man inte använder, eller behöver utan att behöva tänka över det nåt nämnvärt eller bli känslosam....då är det läge att göra ett försök.
Jag har fortfarande alldeles försvårt att göra mig av med saker som kan vara bra att ha, eller som jag har fått osv... Men jag tänker att för varje gång jag rensar på just det stället så kanske jag gör mig av med några fler saker.
Vi har väl tänkt flytta om sisådär 3 år.....så jag har en plan, en långsiktig än. :D