Nu jäklar tänker jag knäcka städkoden!
Vi har fortfarande inte pratat om uppgiftsfördelning eftersom han inte alls är intresserad av det. Hur ska jag göra? Jag kan välja att "tvinga" honom vilket ju inte gör något bättre eller så kan jag välja att låta det bli som det blir...
Det är lite klurigt eftersom han jobbade 100% och jag har bara 70% vilket gör att jag inte är lika trött när jag kommer hem. Jag trivs med jobbet, det gör inte han. Det innebär rent konkret att han är jättetrött när han kommer hem men jag är ofta ganska uppåt.
Förstår att det är lite klurigt det där. Men det viktiga är att han vet vad du förväntar dig av honom, ni borde prata igenom det så att han är med på banan. Tycker han något annorlunda så kanske han har en bra anledning för det? Då kanske det är en av sakerna som du får göra när du kommer hem.
Men när mina barns pappa var hemma så skulle han se till så att hemmet flöt på precis som det gjorde när jag var hemma. Fast jag fortsatte ta hand om tvätten. Då jobbade jag oxå bara 80% medans han hade jobbat 100%
Man kan inte förvänta sig att han är intresserad av att rensa ut och fixa som man själv skulle vilja göra.
Sen är det kanske ett större steg för honom att vara pappaledig än det var för en själv att vara mammaledig.... Så han kanske ska fokusera på barnet, och det grundläggande i hemmet i första hand.