81missan skrev 2014-05-07 22:16:24 följande:
Jag känner av skillnaden mellan att vara föräldraledig och att jobba:) Var borta nästan hela min lediga måndag, kom hem igår och ställde mig och lagade mat vid 16.30 + röjde undan lite. Idag har vi firat 7-årig bröllopsdag. Imorgon väntar en 10h arbetsdag så jag hoppas på helgen. Kommer hem till middagen på fredag så då blir det väl inte heller något gjort. Ja, och lördag är det jobb och kalas borta direkt efter det... Hm, var tar alla dagar vägen? Hur gör ni som jobbar, när petar ni in städtid och dessutom har barn att natta?
Det är ett evigt pusslande, och då är vi ändå bra på att inte boka upp varje helg. Vi vill ha tid hemma med barnen.
Men, jag passar på att städa när jag inte kan sova :)
Jag brukar börja på maten och när mannen kommer h em och tar över spisen så kör jag ett race med tvättstuga osv.
Men tid att röja är svårare att fina. Då måste man hjälpas åt om man är 2 och har barn.
Idag så röjde vi klart i köket efter middagen, mannen tog själv initiativ till det efter att jag i måndags hade städat en del o sagt vad som är kvar.
Jag känner ju att vi alltid är två i vårt hem som hjälps åt även om jag stundtals gör mest. Men om jag skriver en lista på saker som ska göras så brukar han försöka pricka av en del när han har tid över.